Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Asusrock q1900-itx - Unkown USB Device

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: Asrock q1900-itx
Operating System: Windows 10
BIOS versie: Upgedate naar laatste versie.
Drivers: Alle drivers compatible met Win10 ge-installeerd.

Probleem: USB poorten werken sporadisch/niet.

Beschrijving:
Na over te schakelen van Ubuntu naar Windows 10 werken mijn USB poorten niet meer. Ik heb drie devices in Device Manager gelijst als "USB - Unkown USB Device (Device Descriptor Request Failed)".

Ik kan 4 van de 6 laten werken door de foutieve devices te verwijderen en opnieuw te installeren (4 USB 3.0 poorten werken, de 2 USB 2.0 poorten niet). 1 van mijn devices wordt dan een "Generic Usb Hub", de andere twee zijn nog altijd gelijst als "USB - Unkown USB Device (Device Descriptor Request Failed)". Als ik dan mijn USB storage device in de niet werkende poort steek, en vervolgens de failing devices uninstall/install terwijl mijn USB stick insteekt, kan hij plots mijn USB storage device herkennen!

Als ik mijn pc heropstart werken al mijn USB poorten terug niet meer en moet ik weer de manuele fix van hierboven toepassen.

Ik heb geprobeerd mijn USB settings allemaal naar "Enable" te zetten ipv "auto" in mijn BIOS, maar dat heeft niets uitgehaald

Andere pogingen:
  • Fast boot uitgeschakeld
  • USB battery saver uitgeschakeld
  • Stroom loskoppelen en 20s batterij uit moederbord halen
Ik ben ten einde raad, na uren googlen en prutsen... Kan iemand mij helpen? _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2017 01:34 . Reden: Typo, extra pogingen ]

Verwijderd

Probeer dit eens.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Het heeft echter enkel mijn graphics drivers herkend en gezegd dat ze volledig up to date zijn.

Andere ideetjes?