Extern adres via intern niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveknoop
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 08:43
Goedendag!

Ik zit met een probleem waar ik zo snel niet uit kom, en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Nu wil ik via mijn desktop en laptop naar mijn website gaan, echter krijg ik deze niet te zien. Ga ik naar precies het zelfde adres op mijn telefoon, krijg ik hem wel te zien. Hebben jullie enig idee wat hier fout gaat ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Thuis zit ik aangesloten op een experiabox (v8) en daaraan zit onderandere aangesloten:
1 laptop (win10)
1 desktop (win7)
1 smartphone (android)
1 Raspberry pi (Raspbian) + webserver apache

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Desktop + laptop aangesloten op kabel, smartphone via wifi
Desktop + Laptop kunnen pingen naar extern adres en hebben IP via DHCP.
Verder zijn alle pagina's te bereiken behalve mijn eigen extern adres! :(
Desktop + Laptop + Smartphone kunnen de pagina wel bereiken via het lokale adres.

Wie o Wie.. is de gene die mij kan helpen in dit geval?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik neem aan dat jouw mobiel dan op 3G/4G verbonden is (niet op WiFi)?
Ik neem aan dat je op basis van DNS-naam de server probeert te bereiken?
Wat voor router heb je?

Je kunt standaard intern je externe IP-adres niet gebruiken omdat jouw router daar de NAT/port-forwarding niet op toepast. Op pfSense heet dat NAT Reflection.

Het makkelijkst is gewoon de hostname van je server (het publieke adres) in je hosts-file zetten of, indien mogelijk, in de hosts-file van je router.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:43
Zit je smartphone op wifi als je naar je website gaat, of gebruik je mobiele data?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dat heeft met de zn Local NAT Loopback te maken

https://forum.telfort.nl/...k-around-58012#post503045

Deze persoon geeft aan dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FreshMaker schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 06:06:
Dat heeft met de zn Local Loopback te maken

https://forum.telfort.nl/...k-around-58012#post503045

Deze persoon geeft aan dat het gelukt is.
Local loopback is wat anders (127.0.0.1), jij bedoelt NAT Loopback. Maar de link is inderdaad nuttig. d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 18-10-2017 06:17 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveknoop
MerijnB schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 00:56:
Zit je smartphone op wifi als je naar je website gaat, of gebruik je mobiele data?
Ja smartphone zit op dat moment ook op de wifi
Room42 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 00:55:
Ik neem aan dat jouw mobiel dan op 3G/4G verbonden is (niet op WiFi)?
Ik neem aan dat je op basis van DNS-naam de server probeert te bereiken?
Wat voor router heb je?

Je kunt standaard intern je externe IP-adres niet gebruiken omdat jouw router daar de NAT/port-forwarding niet op toepast. Op pfSense heet dat NAT Reflection.

Het makkelijkst is gewoon de hostname van je server (het publieke adres) in je hosts-file zetten of, indien mogelijk, in de hosts-file van je router.
mobiel zit op wifi en wil de pagina in dit geval te bereiken puur op IP basis, dus komt geen DNS aan de pas.

Dit heeft voor heen gewerkt, tot een week of 3 geleden toen het ineens niet meer lukte. Zo ver ik weet, zijn is er niks veranderd in de configuraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

daveknoop schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:46:
[...]
Dit heeft voor heen gewerkt, tot een week of 3 geleden toen het ineens niet meer lukte. Zo ver ik weet, zijn is er niks veranderd in de configuraties.
Het zou maar zo kunnen zijn dat je experiabox een firmware upgrade heeft gehad, of een config update waarin iemand - al dan niet bewust - het vinkje voor NAT-loopback heeft weggehaald

Maar wat ik me afvraag: welke functionaliteit mis je? 't Is nice to have om je externe IP-adres ook intern te kunnen gebruiken, maar dat je er nou levens mee kunt redden of de honger in de wereld kunt oplossen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Brahiewahiewa schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:28:
[...]

Het zou maar zo kunnen zijn dat je experiabox een firmware upgrade heeft gehad, of een config update waarin iemand - al dan niet bewust - het vinkje voor NAT-loopback heeft weggehaald

Maar wat ik me afvraag: welke functionaliteit mis je? 't Is nice to have om je externe IP-adres ook intern te kunnen gebruiken, maar dat je er nou levens mee kunt redden of de honger in de wereld kunt oplossen
Ik vermoed dat hij het IP adres heeft ingesteld op zijn mobiele apparaten, zodat binnen of buiten de deur geen verschil maakt.

En nu is het stuk ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En waar draait jouw website intern extern in het heelal?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveknoop
ChaserBoZ_ schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:59:
[...]

Ik vermoed dat hij het IP adres heeft ingesteld op zijn mobiele apparaten, zodat binnen of buiten de deur geen verschil maakt.

En nu is het stuk ;)
Dit klopt wel een beetje
Frogmen schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:09:
En waar draait jouw website intern extern in het heelal?
Intern

Verder contact opgenomen met de provider, waanschijnlijk helpt een reset van de modem, dit moet alleen nog getest worden

[ Voor 11% gewijzigd door daveknoop op 19-10-2017 21:03 ]

Pagina: 1