Toon posts:

Geluid in mijn auto houd er plots mee op. Help

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Posted - 16 Oct 2017 : 15:43:51 Show Profile Reply with Quote
Beste allemaal,

Ik heb nu ongeveer een halfjaar een 6 kanaals versterker met 4×60 watt rms en 2x90 watt rms. Hierop heb ik aangesloten 4 boxen van 40 watt in de deuren en een 300 rms subwoofer gebrugd over de 2 sub-kanalen.
Dit heeft afgelopen tijd goed gewerkt.
Tot een week geleden toen tijdens het rijden en de muziek onder de helft open het alles er mee op hield. Bleek day de 40A glaszekering bij de accu was doorgebrand. Na deze vervangen te hebben heeft alles nog zo'n 3 minuten goed gewerkt en daarna viel alles weer stil. Alleen is de zekering nu niet doorgebrand. De zekeringen bij de versterker zijn ook nog heel en na meting met een spanningsmeter staat er ook nog 12V op de versterker. Maar geen geluid dus. De radio werkt nog wel en zend dus wel nog geluid uit neem ik aan (?). Ik heb ook al alle kanalen 1 voor 1 losgemaakt voor eventuele kortsluiting in de boxen maar dit heeft ook niet geholpen. Nu is mijn vraag wat is het probleem dan?! Als het mijn versterker is wil ik die gerust vervangen alleen heb geen zin om een dure nieuwe versteker te kopen en dat het dan nog niet werkt en de oude nog prima bleek te zijn.

Alvast bedankt met een eventuele reactie!
Groeten,
Daan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 00:40:
Posted - 16 Oct 2017 : 15:43:51 Show Profile Reply with Quote
[...]
offtopic:
Copy/paste fail :D

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:39

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Versterker los proberen op anders speakers en andere audio input? trial and error.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:37
Als de zekering klapt is er iets mis. Die zit erin om brand te voorkomen. Dus ga je zoeken naar het probleem. Je vervang niet zomaar de zekering en hoopt dat alles blijft werken.
Waarschijnlijk is de versterker verbrand. Ruikt hij vreemd? Kun je hem open maken? Heb je nog garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:58
Als de zekering doorgebrand is dan kunnen waarschijnlijk problemen met de bron worden uitgesloten. Het is een probleem met de versterker of met de voeding van de versterker. Zou je de kabel (12v) van de versterker kunnen controleren. Mogelijk kapot geschuurd en maakt nu sluiting.
Waarschijnlijker is de versterker opgeblazen, maar een af en toe sluiting kan erg veel problemen veroorzaken en het zou zonde zijn als je dan voor niks een nieuwe amp hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blissard schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:25: Het is een probleem met de versterker of met de voeding van de versterker. Zou je de kabel (12v) van de versterker kunnen controleren. Mogelijk kapot geschuurd en maakt nu sluiting. Waarschijnlijker is de versterker opgeblazen.
Blissard, dus de rode kabel vanuit de accu helemaal nalopen op sluiting en als die goed is dan heeft de oude waarachijnlijk de geest gegeven (was een tweedehandse dus zou nog wel eens kunnen) en zou een nieuwe hoogswaarschijnlijk heel blijven?? Als ik jou goed begrijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeroen3 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 06:38:
Waarschijnlijk is de versterker verbrand. Ruikt hij vreemd? Kun je hem open maken? Heb je nog garantie?
Toen ik de kofferbak openmaakte rook hij een klein beetje verbrand. Ik heb geen garantie meer dus ik zal hem vanmiddag even openmaken als dat gaat en een foto posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeraMod
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-05-2024

TeraMod

Cloud Enablement Desk

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:54:
[...]

Toen ik de kofferbak openmaakte rook hij een klein beetje verbrand. Ik heb geen garantie meer dus ik zal hem vanmiddag even openmaken als dat gaat en een foto posten.
Dat lijkt me vrij relevant om meteen te vermelden in je topic :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
@Verwijderd Waar komt deze crosspost vandaan? Wel zo netjes om even te vermelden zodat we niet op twee forums dezelfde stappen aan het doorlopen zijn...
Pagina: 1