Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb momenteel de MSI Radeon r9 390 8GB Gaming.
ik wil mijn videokaart upgraden en zat te denken aan een Nvidia GeForce GTX 1080
Maar is deze investering het waard?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:56
Nee, als investering niet, want het gaat je waarschijnlijk geen geld opleveren.

Voor de rest, heb je een 4k of 120HZ monitor, zo ja dan kan het de moeite waard zijn... anders nee waarschijnlijk niet.

[ Voor 23% gewijzigd door REDSD op 18-10-2017 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 14:21
ik denk het niet, de 390 is al een vrij sterke gpu, is de 600 euro niet waard naar mijn inzien, of je moet tweedehands een voor rond de 450 kunnen kopen maar dat zal lastig zijn aangezien de schaarste die de prijzen hoog houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:49
Is natuurlijk allemaal afhankelijk van meerdere factoren:

- Op welke resolutie speel je?
- Heb je een monitor met een hogere verversingssnelheid (60Hz vs 144Hz)?
- Heb je het gevoel dat je te weinig kracht hebt voor de spellen die je nu speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

Ik heb onlangs de overstap gemaakt van een R9 280X OC naar GTX1080. Mijn 280X lag op sterven en het werd tijd. Afweging tussen 1060/1070/1080 heeft enige tijd geduurd, maar een goede aanbieding voor de 1080 (het kan, @Vlizzjeffrey ;) )was de doorslaggevende factor. Mijn monitor heeft een hogere verversingssnelheid maar de reden was vooral om de komende tijd niet bezig te hoeven zijn met een eventuele nieuwe kaart. Die 1080 outlived mijn huidige build en zal voorlopig nergens tekort schieten.

Main ding: waarom wil je upgraden? Omdat het kan?

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Investeren in computeronderdelen is af te raden, ze dalen snel in waarde en pas na decennia zie je een heel klein subset enige verzamelwaarde krijgen.

Maar los daarvan, deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

En dan zie je:
CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.