CPU Koeler advies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...Ik ben Bezig met het samenstellen van een nieuwe game PC en ik vraag met af wat voor een koeler ik het beste zou kunnen gebruiken? aangezien ik daar misschien wel het minste verstand van heb. Het liefste geen waterkoeling voorstellen maar het mag wel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Mijn Processor is een Intel i7-7700k.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...zo ver niets gevonde en niet echt naar gekeken omdat mijn kennis hier bij laag is.

Alvast bedankt! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerasmus
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-08 17:00
Ga je overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerasmus
Wat mag het kosten? Hoe groot is je case/maximale koelerhoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerasmus
De Scythe Mugen 5 PCGH Edition of de Scythe Mugen 5 Rev. B zijn beide erg goede koelers.
Stil en koelen goed. Ze zijn wel erg groot en een beetje aan de dure kant, maar als je gaat overclocken zou ik zeker iets in deze pricerange zoeken.
Als je niet gaat overclocken is de Arctic Freezer 33 al meer dan voldoende (ook lekker stil).
Bij alle bovengenoemde koelers krijg je er thermal paste bij.
Als het allemaal past, je gaat overclocken en binnen het budget valt, zou ik voor de mugen 5 pcgh edition gaan.
Veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik zou gewoon een flinke towercooler nemen. De Scythe Mugen serie is inderdaad redelijk betaalbaar, en zeer top. Dan gaat het haast vanzelf wel goed. Vooral als je een grote kast heb. Bij een mITX build heb je een redelijke kans dat het niet gaat passen. Zelf heb ik een be quiet! Pure Rock, en die past echt net in mijn Kolink Satellite. Wel heb ik dan problemen met warmte, maar dat komt deels omdat mijn videokaart een deel van zijn warmte de kast in pompt. En gezien het een kleine kast is, is de airflow vrij slecht.

Als je gaat overklokken heb je kans op slechte temperaturen, overigens. Dat ligt aan je CPU. Er wordt soms gezegd dat Intel tandpasta gebruikt als TIM (een soort koelpasta dat tussen de chip en het metalen kapje zit). Maar door dat te vervangen (of te laten vervangen) krijg je enig risico dat het stuk gaat en gaat je garantie er in principe af. Gewoon een grote koeler erop zetten is natuurlijk volkomen veilig.

[ Voor 28% gewijzigd door Amanoo op 18-10-2017 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga waarschijnlijk niet overklokken. Het budget wil ik liefste onder 150 euro houden. Ik heb als kast een NZXT Phantom die als maximale hoogte van CPU Koeler 170mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:47
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 01:46:
Ik ga waarschijnlijk niet overklokken. Het budget wil ik liefste onder 150 euro houden. Ik heb als kast een NZXT Phantom die als maximale hoogte van CPU Koeler 170mm.
150 euro op een processor koeler die je niet gaat OCen en een luchtkoeler is, een koeler van 30 is meer dan voldoende zolang je niet OCt. Het spreekt wel voorzich wat je opties zijn in de Pricewatch, staan niet echt slechte tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 00:04:
.....
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...zo ver niets gevonde en niet echt naar gekeken omdat mijn kennis hier bij laag is.
Zo werkt dit dus niet op Tweakers. :P

Toon zelf even een beetje initiatief als je dat ook van anderen verwacht en check de pricewatch, selecteer op prijs, processor/mobo en lees de reviews.
Het is geen allemaal geen postacademische hersenchirurgie hoor. :+

@mcerasmus Je mag ook de daarvoor bedoelde "bewerkknop" gebruiken hoor, als je binnen 10 min. drie keer op hetzelfde bericht wilt reageren. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerasmus
@Bhagavad Natuurlijk! Helemaal vergeten :F
Pagina: 1