Toon posts:

Playstation 4 problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Bij het opstarten van mijn Sony PS4 komt het op eens voor dat ik geen verbinding meer kan maken met het internet. Bij het testen van de internetverbinding kan er geen IP-adres worden gevonden door de playstation. Het opnieuw instellen van de verbinding lukt daarna moeilijk omdat de playstation continue vastloopt..... Daarbij is hij ook veel trager dan de tijd hiervoor (reeds 2,5 jaar) Het afsluiten van de playstation lukt ook niet op de normale manier omdat hij blijft draaien met een Wit licht ( als de playstation normaal loopt/opstart heb ik een blauw licht).
Naast bovengenoemde zaken start de playstation ook niet meer op met behulp van de controllers. Ik heb de router al een paar keer gereset, ook dit werkt niet.

Heeft iemand hier tips voor/ervaring mee?!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moeilijk mag je zien als niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een factory reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:23
Gamen lukt wel zonder problemen?

Internet met kabel of draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:12
> SPV...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee nog geen factory reset gedaan.... Ik game via wifi, niet via de kabel. Offline gamen werkt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 18:24
Probeer eens een factory reset dan, als je dat nog niet hebt geprobeerd ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suigetsu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 12:37
Ik heb soortgelijke problemen gehad met mijn PS4.

Opstarten ging moeizaam en had problemen met de netwerk connectie. Vaak ging dit ook gepaard met foutmeldingen.
Vervolgens getracht een factory reset te doen echter heeft dit er toe geleid dat hij helemaal niet meer wilde starten.
Uiteindelijk de harde schijf vervangen en hij draait weer als een zonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:01
Suigetsu schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:06:
Ik heb soortgelijke problemen gehad met mijn PS4.

Opstarten ging moeizaam en had problemen met de netwerk connectie. Vaak ging dit ook gepaard met foutmeldingen.
Vervolgens getracht een factory reset te doen echter heeft dit er toe geleid dat hij helemaal niet meer wilde starten.
Uiteindelijk de harde schijf vervangen en hij draait weer als een zonnetje.
Dat werkt voor veel verschillende problemen inderdaad, maar, het hoeft niet per se de oplossing te zijn!

Ik had namelijk ook rare problemen met mn ps4, liep soms random vast, rare internet issues, de ene keer werkte een db rebuild, dan weer niet, ook de software (volledig) opnieuw geinstalleerd en dat ging de ene keer een week goed, soms 1 restart...

Na de verhalen online wezen veel vingers naar de HDD.

Echter besloot ik deze eerst eens goed te testen en wat bleek? Aan de hdd mankeerde helemaal niks!

Toen las ik ergens online dat de contacten schoonmaken van de hdd en connector wel eens wilde helpen, dus met contactspray en stofvrije lapje dit gedaan en wat denk je? Problemen verdwenen als sneeuw voor de zon...

Waarschijnlijk is dit bij veel meer mensen het probleem maar kopen een hoop mensen maar een nieuwe hdd wat dus ook kan werken omdat je met het de-installeren van de oude en installeren van de nieuwe blijkbaar de contactjes ook weer soort van schoon schraapt denk ik.

Natuurlijk geen garantie maar tot nu toe gaat het hier al maanden goed.

Misschien is de constructie of het materiaal van de connector gewoon niet helemaal top ontworpen?

Adjust non olet, plerumque...

Pagina: 1