Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Patchpanel en router?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-11 19:44
Mijn vraag
Ik heb alles cat6 getrokken in huis. Nu heb ik als volgt de kabel:

- UPS modem on woonkamer met binnenkomend signaal
- dan vanuit de modem cat6 patchkabel naar cat6 doos die in de meterkast op t patchpaneel zit.
- op de aansluiting de connectie met de wan in op mijn asus router ac88u
- de anders patch paneel aansluitingen van elders uit huis rechtstreeks op de lan poorten router

Mijn probleem: ik krijg geen internet signaal naar de router!? Kabels zijn en dozen zijn getest met een kabeltester en alles ok. Het lijkt niet mogelijk op deze manier:
UPS modem —) cat 6 kabel —) cat 6 wanddoos —) patchpaneel ingang 1 —) patch paneel uitgangen 1 —) router wan in

Wie kan mij helpen. Dank.

| Losing my religion |

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:01
Heb je alles wel volgens de standaard aangesloten? En hoe lang zijn de kabels en van welke kwaliteit?

• tzeunis
Alles in T568B standaard aangesloten. Kwaliteit is massief koper...

| Losing my religion |

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Zie je op je router link op de WAN poort ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• tzeunis
Jip. De blauwe ingang.

Ik hoef toch nergens een cross kabel te plaatsen hè?

| Losing my religion |

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:06
Werkt je router wel als je hem rechtstreeks op je UPS (sic) modem aansluit?

• tzeunis
Nou, tis opgelost. Twee defecte fabriek af gepatchte kabels in de levering. Morgen maar eens bellen waar die meuk vandaan komt. Werkt als een tierelier nu. Dank voor de input.

| Losing my religion |

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11 19:51
Weet je zeker dat die kabels al vanuit de fabriek kapot zijn geleverd? Heb je ze niet per ongeluk kapot getrokken of een bepaalde knik in de kabel gecreëerd waardoor ze niet werkte? Het is namelijk nogal vreemd dat er helemaal geen signaal door kwam, als niet alle aders goed aangesloten zijn krijg je alsnog een 100Mbps connectie...

• tzeunis
Nee, ik heb ze recht aangesloten. Router hangt direct boven patch paneel met de ingangen naar paneel. Router bleef aangeven dat er geen netwerk kabel aangesloten was. Net de “defecte” kabels weer geprobeerd en weg verbinding. Zijn wel cca kabel zag ik net, maar zijn maar 20cm lang... van de week toch maar even koper bestellen.

| Losing my religion |

Pagina: 1