HP laserprinter print niet 'mooi'. Waar komt dit door?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.086 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard92
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-03-2023
Goedenavond iedereen,

Ten eerste hoop ik dat ik dit onderwerp plaats in de juiste rubriek.

Het probleem:

Mijn HP kopieerapparaat, HP Laserjet Pro 300 color MFP M375nw om precies te zijn, print niet zoals deze zou moeten printen. De afdrukken zijn te licht, onrustig en lijnerig. Papier: Double A.

Wat in elk geval aan de hand is, is dat de (originele) toners bijna op zijn. Dit zou dus goed kunnen verklaren waarom de afdrukken zo licht zijn. Maar, nu zit ik nog met het probleem van de lijnen in de afdruk. Ik vraag me af of soms ook de fuser aan vervanging toe is... De toners zijn al enorm duur, maar nog wel de prijs van het vervangen waard. Mocht nu ook blijken dat de fuser, die ruim 200 euro kost, vervangen moet worden, wordt dit geheel me te duur.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1710/327215/pNpcxQ5o.jpg

https://afbeelding.im/pNpcxQ5o

Hierbij een scan van een afdruk gemaakt door het apparaat in kwestie. In Word is dit een diep zwart blok, maar op de afdruk een grijze, streperige, onrustige afdruk. Het apparaat geeft verder nooit problemen met vastlopen van papier o.i.d. Het is puur de kwaliteit van de afdruk die ongewoon is. Verder staan er ook geen eco-standen ingesteld of zoiets. Uiteraard print ik niet dagelijks dit soort zwarte blokken, maar het laat het probleem duidelijker zien :)

Ik heb op internet inmiddels veel gezocht naar 'bad fuser symptoms' e.d., maar het is me nog niet bepaald duidelijk. Drukkerijen die ik heb bezocht met de afdruk, kunnen ook geen goed antwoord geven op deze vraag. De prijs van de toners is te hoog om te zeggen: doe er een nieuwe in en kijk of het dan verbetert.

Ik hoop dat iemand hier, naar aanleiding van de scan van de afdruk, kan vertellen of dit alleen een toner-probleem is, of dat de strepen worden veroorzaakt door een slechte fuser. (of misschien wel héél iets anders!) Als u/je een ander soort afdruk nodig hebt ter diagnose, bijvoorbeeld in kleur, post ik die!

Hartelijk dank alvast voor het meedenken in elk geval!

[ Voor 4% gewijzigd door Gerard92 op 18-10-2017 11:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
Heb je de toner al eens geschud?

En heb je iets van een calibratie optie op de printer?

[ Voor 47% gewijzigd door Rukapul op 17-10-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als het goed is kan je wel zien hoeveel pagina's bepaalde onderdelen mee zouden moeten gaan..
en menig printer (zeker de lasers) hebben handige tellers over hoeveel pagina's er door heen gerold zijn..

ps ik zie je foto niet?

Edit: als ik kijk naar mijn simpele laserprintertje

22.261 printjes
en als ik google op een vervangende drum, leert mij dat die ongeveer 300.000 printjes mee gaat..
idem voor de "developer" unit, gaat ook 300.000 printjes mee.

voorlopig kan ik volgens de "tellertjes" nog onbezorgd printen..
en dat voor een printer die ik gratis mocht ophalen inclusief nog een extra volle toner.. omdat die continu in storing viel.. "waste toner" opvangflacon was vol... even geleegd en printen maar \o/

[ Voor 52% gewijzigd door SMSfreakie op 17-10-2017 20:49 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard92
Foto doet lastig inderdaad, maar als het goed is werkt de onderste link wel.

De toners heb ik eerder al geschud, maar er veranderde niets. Ze zijn ook behoorlijk op.

Ik vind nergens iets terug over het aantal pagina's dat de fuser zou moeten kunnen printen. Wat ik aflees op de 'Gebruikspagina' bij 'Afdrukmotor - totaal aantal vertoningen: 2468. Als dit gaat om geprinte A4'tjes, kan ik me niet voorstellen dat een fuser zó kort meegaat.

Kalibreren doet 'ie steeds 15 minuten na een afdruk. Dan worden we hier altijd even wakker, haha

[ Voor 10% gewijzigd door Gerard92 op 17-10-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard92
Inmiddels staat de afdruk levensgroot op de pagina. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Je afbeelding werkt zowel als preview en via de link niet voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard92
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2rnbs03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
met zo weinig printjes + zo goed als lege toner gok ik dat je toner het probleem is :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janin1991
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15-03-2020
Dat klinkt als een lege toner. Ik zou gewoon eens een nieuwe cartridge proberen. Gewoon halen bij Primera, bij mij op de middenweg 49 hebben ze altijd hp cartridges. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-05 11:22

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

janin1991 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 21:16:
Dat klinkt als een lege toner. Ik zou gewoon eens een nieuwe cartridge proberen. Gewoon halen bij Primera, bij mij op de middenweg 49 hebben ze altijd hp cartridges. :*)
Hier op GoT zijn wij niet zo van het "oude koeien uit de sloot halen" laten we dus vooral geen oude topics een kick geven.

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.