Mijn vraag
Voor een nieuw project wil ik ~100 APA-106 leds aansturen:

Ik wil een kerstboom van hout maken, waarschijnlijk iets van 1m22 hoog en 61cm breed (standaard maat triplex). Deze leds (neo pixels) maken gebruik van de ws2812 chip. De afstand tussen elke led is ~10cm.
Ze komen allemaal in serie, net als de ledstrip. Maar als ik op een ledstrip kijk, zit daar bij elke led een condensator tussen de + & -

Moet ik deze condensators ook gebruiken? Of zou het zonder kunnen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
De leds worden aangestuurd via een Wemos D1 ESP (Arduino)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bovenstaande, wat ik heb omschreven heb ik gevonden op internet.
Iemand anders heeft ook iets met ws2812 chip's gedaan en daarvoor "0,1uF 1206 SMD decoupling capacitor" tussen de + & - gedaan.

Hij heeft dit gedaan omdat hij lange kabels gebruik. Bij mij zitten de leds verspreid over ~0,4m2. De leds zitten dicht op elkaar. (100 is misschien te veel, kan nog varieren).
Voor een nieuw project wil ik ~100 APA-106 leds aansturen:

Ik wil een kerstboom van hout maken, waarschijnlijk iets van 1m22 hoog en 61cm breed (standaard maat triplex). Deze leds (neo pixels) maken gebruik van de ws2812 chip. De afstand tussen elke led is ~10cm.
Ze komen allemaal in serie, net als de ledstrip. Maar als ik op een ledstrip kijk, zit daar bij elke led een condensator tussen de + & -

Moet ik deze condensators ook gebruiken? Of zou het zonder kunnen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
De leds worden aangestuurd via een Wemos D1 ESP (Arduino)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bovenstaande, wat ik heb omschreven heb ik gevonden op internet.
Iemand anders heeft ook iets met ws2812 chip's gedaan en daarvoor "0,1uF 1206 SMD decoupling capacitor" tussen de + & - gedaan.

Hij heeft dit gedaan omdat hij lange kabels gebruik. Bij mij zitten de leds verspreid over ~0,4m2. De leds zitten dicht op elkaar. (100 is misschien te veel, kan nog varieren).