Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155716

Topicstarter
Mijn vraag
Nog iemand last van haperend beeld in geval streamen mbv atv 4k?
Kabels zijn optimaal, internetabo 200mbit, cat6 kabels, HDMI 2.1, Loewe Bild 7 OLED tv.
Het zou helemaal super moeten zijn maar dat is het niet. Bijna zover dat ik mijn oude atv weer inbouw.

Probleem doet zich niet uitsluitend bij hogere instellingen voor, dus niet alleen bij 4k Dolby Vision chroma 4.2.2 maar ook bij HD en lager.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Alles is bijgewerkt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niets helpt, iedere instelling getest, alles opnieuw erop gezet, resets, speedtest etc etc

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-04 17:53

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

A tv factory reset?
Welk programma speel je het mee af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alles al gedaan wat er gedaan kan worden. Qua updates, resets etc etc
Nieuwe kabels, abo ziggo verhoogd, speedtest etc etc
En het maakt niet uit waarmee ik stream, iTunes, of Netflix, beide niet ok.
iTunes lijkt iets beter maar ook daar haperend beeld, alsof de frames niet overeen komen met hetgeen aangeboden wordt of zo. Plotseling verspringt het dna een beetje, erg storend. Voor het overige prachtig beeld maar ja, op deze manier kan de beeldkwaliteit super zijn maar toch kijkt het niet fijn.
En uiteraard weet zowel Apple als ziggo als Netflix geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2024
Hier echt heel soepel, ook op ziggo. Al een speedtest gedaan? Dan kan je uitsluiten of het aan je bandbreedte internet ligt of misschien toch bekabeling. Kan ook nog een defect exemplaar zijn natuurlijk. Theoretisch zelfs een handshake probleem in de hdmi. En hoe kom je aan een hdmi 2.1 kabel? Er is er namelijk maar 1 op de markt (van Belkin, die Apple adviseert bij de aankoop van een AppleTV). Hoe is je AppleTV aangesloten en wat is je randapparatuur. Had namelijk wel problemen met aansluiting via de soundbar. Er zitten hier en daar wel wat probleempjes hoor maar het werkt bij mij nu feilloos.

[ Voor 19% gewijzigd door WvB22 op 18-10-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvanderGraaf
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-05 01:47
En als je een wifi verbinding maakt?

Ik had mijn AppleTV aangesloten op mijn router met een Cat6 kabel. Met een speedtest had ik 150Mbit/s.
Alles werkte prima. Maar na de verhoging van Ziggo van 150 naar 200 Mbit/s ging mijn AppleTV raar doen.
De ene keer had ik 100Mbit/s maar het kwam ook wel eens voor dat ik maar 10Mbit/s had.
Ook met Ziggo gebeld en deze hebben mij een nieuwe router gestuurd. Hiermee was het probleem nog niet opgelost.
Toen probeerde ik een speedtest via WiFi en toen ging de snelheid in eens tot 175Mbit/s. Nu al een poosje via WiFi en alle streams lopen soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Speedtest geeft telkens zo rond de 190 Mbit aan, dat is dus prima, de kabel is de Belkin die Apple adviseert, gekocht bij Apple,
Verder is er geen randapparatuur, alleen de atv aangesloten, rechtstreeks op mijn nieuwe loewe OLED tv.
Er is in theorie niets te bedenken waarom die stream niet gewoon soepel zou moeten lopen, maar dat doet ie dus niet.
Wel merk je het verschil tussen iTunes en Netflix. iTunes buffert en loopt dan ook lager goed. Op gegeven moment ook niet meer maar dat duurt een tijdje.
Netflix begint na enkele minuten echt slecht te worden, dus niet langer soepel streamen, en ook valt ondertitel weg, denk dat er gewoon niet voldoende info binnen kan komen.
Ziggo toch niet stabiel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WiFi. Dat heb ik wel overwogen maar mijn gedacht was dat de info toch eerst via modem ziggo binnen moet komen, dus als het aan ziggo zou liggen je het nog niet met gouden kabels op zou lossen bij wijze van spreken.
Maar ik vind het wel de moeite om te testen nu je (Nick van der graaf) aangeeft dat het bij jou beter resultaat geeft.
Dus dat zal ik zeker gaan doen.
Dank voor de tip

Wel geeft speedtest bij mij bekabeld betere waardes dan met WiFi, maar WiFi doet toch ook 170 dus moet ook lukken.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 155716 op 20-10-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-05 18:41
Het kan toch niet aan de snelheid van internet liggen, je hebt aan 50Mbit genoeg
Er zal iets met connecties zijn wat hapert, of je internet bokt.

Hoe is je ping, hiermee kan je een tijd lang een site mee pingen, kijk eens hoe het is als je 4k kijkt
in een admin powershell of admin cmd even dit commando invoeren;
code:
1
ping www.google.com -t

Je kan het stoppen met ctrl c, en zolang het scherm open staat gaat hij door.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, WiFi geeft exact hetzelfde resultaat.
Wat kan dit toch veroorzaken?
Het is zo zonde, allemaal mooi spul in huis maar echt lekker kijken is er zo niet bij.
Van Apple hoef je ook niets te verwachten, geen enkele support.
Althans geen zinvolle.
Dan maar een tijdje aanzien en hopen dat meer mensen dit probleem krijgen en er wel aandacht voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, pingen, maar dat is voor mensen die iets meer kennis hebben van deze materie denk ik.
Moet ik met atv 4k streamen en dan met bv mijn MacBook pro dat Ping commando uitvoeren?

Ping met speedtest is 10 ms maar dat zal niets met jouw advies van doen hebben denk ik?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 155716 op 20-10-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-05 16:02
Sluit ook eens je HDMI kabel uit, wat gebeurd er als je met je MacBook Pro een film afspeelt op je TV (Via HDMI)

Als je dan ook nog eens Netflix of iTunes gebuikt sluit je ook gelijk je internetverbinding uit.

PS, ping -t werkt niet op MacOS, dan is 'ping <DESTINATION>' voldoende, stoppen doe je wel weer met CTRL+C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, ik zit op dit moment te pingen zoals je omschrijft, ik had ff via help op de MacBook ontdekt waar je kunt pingen, in het netwerk Utility.

Tijd zit telkens rond de 15 ms maar ongeveer om de 10 seconden hikt ie, ik laat hem nu continu pingen en er zit echt een ritme van 10 seconden dat er een pakketje ipv 15 ms er tussen de 25 en zelfs 45 ms over doet.
Als ik het goed begrijp.

Dat is dus bekabeld, net als de atv, dus dat betekent dat de snelheid niet constant is? Zou dat het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HDMI kan ik uiteraard ook nog testen maar het is een splinternieuwe Belkin 2.1 HDMI.

Als ik de kabels er voor hier had zou ik het nu meteen doen maar de MacBook pro heeft alleen maar 4 van die kleine poortjes dus dan moet ik een verloop naar HDMI regelen, en is dat dan weer betrouwbaar qua snelheid? Hmmmm mooi spul allemaal. Zoveel nieuwer spul je koopt zoveel te lastiger lijkt het.
Het is allemaal nieuw spul, waarom werkt het niet gewoon 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 23:03
Lijkt mij iets in de beeldinstellingen van je Loewe TV, ga naar Beeld -> Anders en dan Filmafvlakking (DMM), het kan zijn dat de motion compensation niet goed samenwerkt met de beeldfrequentie die de Apple TV uitzend. Bijv. 24 fps materiaal wordt door de ATV als 50 of 60 Hz verstuurd. Dit zorgt bij veel tv's (onder andere bij mijn Panasonic plasma) voor een hakkelend beeld.

Bij mij helaas was er geen remedie en moest de Apple TV de deur uit. Het is ronduit bizar dat Apple het signaal vast zet op 50 Hz. Iedere budget blu-ray speler zend netjes 24 beeldjes per seconde naar de tv, een dure Apple tv helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Laatst online: 01-05 16:02
Anoniem: 155716 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:29:
HDMI kan ik uiteraard ook nog testen maar het is een splinternieuwe Belkin 2.1 HDMI.

Als ik de kabels er voor hier had zou ik het nu meteen doen maar de MacBook pro heeft alleen maar 4 van die kleine poortjes dus dan moet ik een verloop naar HDMI regelen, en is dat dan weer betrouwbaar qua snelheid? Hmmmm mooi spul allemaal. Zoveel nieuwer spul je koopt zoveel te lastiger lijkt het.
Het is allemaal nieuw spul, waarom werkt het niet gewoon 😳
USB-C/TB3 naar HDMI werkt perfect, heb zelf ook een MBP uit 2016.
Inderdaad erg vervelend dat het niet werkt, ik zou het toch nog even proberen dus als je ergens een verloopstekkertje kan scoren zou dat mooi zijn. Je mag die van mij ook wel een keer lenen (heb een Apple adapter, geen namaak zooi). Woon in omgeving Almere, laat maar weten :)
Tis zonde om voor 30 euro een adapter te kopen als je hem toch niet meer dan 1 keer gaat gebruiken...toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, zit jij ook met een 2016!
Was ik erg boos over, kocht dat dure apparaat en 1 maand later kwam de nieuwe! Die van mij is drie keer omgewisseld door alle defecten, de toetsen, het zwarte scherm, de touchbar.
Nu heb ik dus de derde en die is wel de beste van de drie maar zeker niet foutloos.
Toetsen Zijn zeker niet ok, en zodra ik iets meer dan weinig vraag qua grafisch dan begint ie te blazen als een vliegtuig.
Nee, niet happy mee, heb zelfs via rechtsbijstand geprobeerd dat ding terug te doen maar Apple is zo star als een blok beton.
Maar dat ff of topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had nu nog idd bij instellingen van loewe tv wat getest, de laagste en de hoogte instellen van dat dmm getest maar maakt geen zichtbaar verschil.
Ik begin ook te denken dat het iets is waar niets aan te doen valt.
Eerlijk gezegd heb ik dit probleem ook wel met de atv van de vorige generatie in mijn andere loewe tv’s maar daar heb ik niet zoveel moeite mee, dat beeld is gewoon ok mAr niet hoogwaardig, bij deze atv en het 4k dolbyvision aanbod is het wel irritant, super mooi beeld en dan telkens die hik erin.
Frustrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het wordt er niet beter op.
Denk dat ik toch echt bij ziggo te rade moet gaan. Streamen verloopt steeds slechter, voorheen was het dan wel haperend beeld maar het liep wel door, nu kan ik niet eens meer via iTunes streamen, buffer loopt leeg en het houdt op.
Om alles uit te sluiten nog een keer alles, het hele huis, van stroom gehaald en netjes zoals het hoort in juiste volgorde alles weer op het net gezet. Nul verbetering.
Dan moet het naar mijn mening wel aan instabiel ziggo liggen. Maar ja bellen met ziggo! Ik ga nog liever op blote voeten 10 km hardlopen in de regen! Ik krijg altijd ruzie met die mensen, ik begrijp dat je een standaard lijstje hebt maar toch.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als laatste nog de atv naar fabrieksinstellingen terug gezet.
Helaas. Geen verbetering.

Dan zal ik het er mee moeten doen denk ik. Ga niet bellen met ziggo, pingen geeft dus toch wel een stabiel beeld en speedtest via meerdere testsites geeft minimaal 170 maar ook zomaar 200 mbits
Dus wat zou ziggo kunnen verbeteren ? Niets denk ik.
Wellicht dat in de komende periode er wel updates van Apple of loewe komen die dit oplossen. Anders zou ik het niet weten op te lossen. Ik zit ondertussen dat ik dit tik naar de screensaver van de atv op de loewe te kijken. Damn! Zo moet het er dus uitzien! Dit resultaat haal ik bij lange na niet tijdens streamen, komt niet eens in de buut! Denk toch echt dat er op dit moment teveel info door en te magere ingang wordt getrokken, met troubles als resultaat. Voor nu maar even accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat zit er tussen je Ziggo modem en je aTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een Linksys ea 6900 met daaraan een netgear prosafe gigabit switch. Alles is aangelegd door een goede erkend tv, ziggo installateur.
Woning is 2 jaar oud en alle bekabeling is cat 6 en ook door goed elektra bedrijf aangelegd. Korte afstanden. Goede kabels. Geen rare stekkers maar alles zoals het behoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 155716 schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:38:
Een Linksys ea 6900 met daaraan een netgear prosafe gigabit switch. Alles is aangelegd door een goede erkend tv, ziggo installateur.
Woning is 2 jaar oud en alle bekabeling is cat 6 en ook door goed elektra bedrijf aangelegd. Korte afstanden. Goede kabels. Geen rare stekkers maar alles zoals het behoort.
Eigenlijk geen antwoord gekregen op mijn vraag, waar zit de AppleTV aan vast?

Ziggo modem > ??? > ??? > AppleTV.

Vul die ??? eens in.

mocht de AppleTV aangesloten zijn op de switch, sluit deze eens aan op de Linksys.

PS. Ook al heeft Willem Alexander het aangesloten, dingen gaan stuk :)

[ Voor 12% gewijzigd door Vorkie op 21-10-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Idd alles kan kapot maar als het nu allemaal oud spul was dan wel iets voor de hand liggender dan nu.
Maar ik heb de atv op alle mogelijke manieren gekoppeld, nu zit ie: technicolormodem ziggo > linsys > switsch.
Maar ik heb getest met rechtstreeks op ziggo, en ook in linksys geprikt. Wat ik afgelopen weken ook heb getest of aangepast het blijft onveranderd terwijl eigenlijk alles optimaal is of lijkt.

Maar wellicht dat de aanname dat Apple met zijn 50hz beperking voor dit probleem zorgt wel het dichtst bij de waarheid zit?
Alhoewel het niet alleen maar verspringen van frames lijkt, het lijkt er ook echt op dat er niet voldoende capaciteit is, bv eerst wegvallen ondertitels bij Netflix, dan steeds meer haperen en dan uitval. Dat wijst meer op te weinig capaciteit dan een verschil in framesnelheid op moeten lossen door tv.
Ik baal dat ik er zelf te weinig verstand van heb! Dat is te frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Laatst online: 31-03 09:25
Heb je ook lokaal mkv bestanden die je kan streamen naar de apple tv? dit zal dan via LAN gaan en daarmee kan je tenminste uitsluiten of het met je buiten verbinding te maken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, sowieso geen 4k HDR Dolby Vision
Op de atv staan wel die lopende beelden als screensaver en die zien er zo ontzettend gaaf uit!
Dus de tv kan het weergeven, de Apple tv kan het uitgeven, maar als we gaan streamen van buitenaf dan lukt dat niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 14:32
Denk dat het aan je netwerk ligt, met de atv, ziggo of je tv is heus niks mis. Probeer eens een andere switch, soms werken sommige apparaten waardeloos met elkaar en dat kwam bij mij door de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De kans dat er iets niet ok werkt is natuurlijk altijd aanwezig. Wel heb ik al zoveel uitgesloten dat ik zelf denk dat het nu alleen nog kan liggen aan de combi atv met de loewe OLED tv.
Ik heb de switch bv ook al omzeilt door rechtstreeks op de router in te prikken, geen enkel verschil.
En de HDMI dat is de tweede die er nu op zit, geen verbetering.
Cat 6 kabel heb ik er twee van liggen naar de atv, beide geven geen ander beeld.
Dus wat zou er dan nog slecht kunnen zijn aan het netwerk?

Er wordt ook wel flink wat binnengehaald als je de atv op de hoogste waardes instelt, dus 4k, Dolby Vision met een chroma van 4.2.2
Maar ja, daar is alles wel voor gemaakt en gekocht.

Zojuist toch weer even gekeken en nu liep het zowaar even lekker, minder druk bij ziggo?.?
Juist vandaag overdag was het op zijn slechts, miss toch te maken met hoeveelheid gebruikers ziggo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05 15:37

ComputerHoed

Electronica <3

*snip* troll

[ Voor 88% gewijzigd door Daedalus op 22-10-2017 14:45 ]

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 17:30
De maximale output die nu te behalen is met de Apple TV 4K is 4K HDR 10 op 60Hz. Met Loewe firmware 4.3.53.0

Apple TV 4k Dolby Vision werkt namelijk nog niet op de Loewe Bild 7. Loewe heeft dit erkend en heeft het ook al opgelost, de firmware met fix zal ergens in december vrijgegeven worden.

Heb je de HDMI kabel wel op HMDI 4 port aangesloten volgens manual?
Loewe Bild 7 - Manual - Page 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 23:03
Apple heeft nu trouwens een update uitgebracht die als het goed is automatisch de juiste framerate zou moeten aanhouden.

https://arstechnica.com/g...ple-tv-4k-with-tvos-11-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:11
Plaats eens een video lokaal op je Apple TV, dan weet je direct waar het probleem zit.

[ Voor 23% gewijzigd door NotSoSteady op 05-12-2017 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkard
Loewe heeft een nieuwe firmware vrijgegeven: 4.3.60.0

New feature:
  • Support / adaption of parameters of DR+ Feature Disk.
No further changes compared to PV4.3.53!

Helaas zit hier nog geen fix voor Dolby Vision :|
Vanaf volgende week komt firmware 4.3.65 met de volgende fixes (waaronder Dolby Vision):
  • HL1-17780 - Fransat: Durch ein Software Update der Neotion CA-Module haben diese nach einem Neustart nicht mehr entschlüsselt, wenn zwei Module im Gerät verwendet werden oder das Neotion CA-Modul im ersten CI Schacht verwendet wird.
  • HL1-17646 - „Loewe Channel“ Link wird vom Home Screen entfernt.
  • HL1-17277 - IPTV: Verschlüsselte Sender können nicht mehr entschlüsselt werden.
  • HL1-17225, HL1-17205, HL1-16877, HL1-16858, HL1-16846, HL1-16781 - Verschiedene AV-Verstärker: Ton wird manchmal nach dem Einschalten über den AVR und den TV gleichzeitig wiedergegeben.
  • HL1-17130 - Integration der verfügbaren Patches für die WPA2 Sicherheitslücke „KRACK“.
  • HL1-17084, HL1-17002 - Aufnahmen werden manchmal mit dem falschen CA-Modul durchgeführt und sind daher ggf. nicht entschlüsselt.
  • HL1-16990 - OLED: Meldung über fehlgeschlagene OLED Kompensation wird nach Standby angezeigt, wenn das abfrageintervall für Mobile Recording auf 10 oder 30 Minuten eingestellt ist.
  • HL1-16985, HL1-16660 - Beim Einschalten des externen AV Verstärkers wird „Ton über“ nicht automatisch auf diesen umgeschaltet.
  • HL1-16982, HL1-16751 - HDMI-CEC: Yamaha AV Verstärker schaltet nicht ein, wenn der TV aus einem aktiven Modus gestartet wird z. B. Schnellstart Modus, Aufnahme, EPG Update, etc.
    Beim starten des TV Gerätes in einen aktiven Modus wird der AV Verstärker von Radio Mode auf TV Mode umgeschaltet.
  • HL1-16943 - HDMI-CEC: AV Verstärker wird auch dann mit dem TV eingeschaltet, wenn „Ton über“ auf TV Lautsprecher gestellt ist.
  • HL1-16935, HL1-14183 - klang 1 / klang 5 System wird manchmal nicht erkannt.
  • HL1-16933 - HDMI-CEC: Sony Soundbar kann unter System Einstellungen – Anschlüsse – HDMI – Gerätezuweisung nicht ausgewählt werden.
  • HL1-16837 - Dolby Vision funktioniert mit Apple TV 4K nicht, bzw. kann nicht gewählt werden.
  • HL1-16605 - 3D Orchestra: Kein Ton beim Umschalten auf HDMI.
  • HL1-16031 - DR+ Export: Bei mehrfach Auswahl wird nur eine Aufnahme exportiert.
  • HL1-15937 - Manchmal kein Bild beim Einschalten, wenn das Gerät vorher im DVB-Radio Modus war.
  • HL1-15039 - Hotel Mode: Gerät schaltet nicht mit gewähltem Einschaltkanal wenn mit einer Zifferntaste eingeschaltet wird.
  • HL1-15025 - Hotel Mode: Einschaltkanal wird nicht berücksichtigt, wenn das Gerät im Schnellstart Mode verwendet wird und zwischendurch in Deep Standby geschaltet wird.
  • HL1-13617 - Hotel Mode (Browser): Gerät startet nicht mit Einschaltkanal wenn Schnellstart Mode aktiv ist.
Overigens heb ik tvOS 11.2 draaien op de Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkard
Firmware firmware 4.3.65 is geïnstalleerd en na overschakelen naar Apple TV 4K kreeg ik direct het volgende scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bdf5k9QArMRAJ6RlsinZWBIw/thumb.jpg

De Apple TV 4K draait nu icm Loewe Bild 7 op 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H2Jw4bb9FTX6FKXWyAtM9bCC/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioMike
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-05 12:42
Ik heb het ook. Elke seconde schiet het beeld een frame of twee vooruit. Zeer irritant.

Nog niet op die nieuwe instelling geprobeerd (auto aanpassen aan content).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1045287

Ik had dit probleem ook. Met de meest recente firmware-update van Loewe én de atv HDMI in poort 4 kon ik inderdaad 'Dolby Vision' 60HZ selecteren, waarna het probleem was verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alles liep zo lekker, maar nu begint de apple tv steeds vaker ervoor te zorgen dat de loewe bild 7 onbedienbaar wordt. Dus nadat je atv hebt gebruikt en terug wilt naar tv dat lukt dan al niet, en verder is tv dan niet langer bedienbaar, ook als het uiteidnelijk wel lukt om terug naar tv te komen dan kun je niets, geen zender kiezen, niets. Alleen tv geheel uitschakelen lost dit op. Super vervelend! Meer mensen die deze combi loewe en atv4k hebben en dan deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakkard
Geen problemen hier, welke firmware draai je op je bild 7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simbatommy
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-07-2021
Jammer dat je zulke onverklaarbare problemen met de Atv hebt.
Ik heb daar geen last van maar heb in het verleden wel last van blokjes gehad met een ander vergelijken apparaatje met KODI.
Waar ik toen achter kwam was dat er in de afstelling van mijn router wat verandert moest worden, er stond een poort op 10/100 i.p.v. 10/100/1000, ook had ik een netwerk hub voorman. 10/100 en daar heb ik een 10/100/1000 voor gekocht. Nu draait alles vlekkeloos en van haperen en ander storend gedrag is geen sprake meer.
Dus loop alles even na wat je hebt en er zijn testjes zat te vinden op internet om dit vervelende euvel op te lossen.
Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Anoniem: 155716 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:18:
Mijn vraag
Nog iemand last van haperend beeld in geval streamen mbv atv 4k?
Kabels zijn optimaal, internetabo 200mbit, cat6 kabels, HDMI 2.1, Loewe Bild 7 OLED tv.
Het zou helemaal super moeten zijn maar dat is het niet. Bijna zover dat ik mijn oude atv weer inbouw.

Probleem doet zich niet uitsluitend bij hogere instellingen voor, dus niet alleen bij 4k Dolby Vision chroma 4.2.2 maar ook bij HD en lager.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Alles is bijgewerkt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niets helpt, iedere instelling getest, alles opnieuw erop gezet, resets, speedtest etc etc
Heeft denk ik niets te maken met je internetsnelheid maar eerder refresh rate van je content en TV. Probeer match frame rate aan te zetten in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diesel61
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-12-2022
4:2:0 dat is waar alle media op gecodeerd is, het heeft geen zin om dat in de media player naar 4:4:4 te brengen omdat je dan onnodige veel bandbreedte door de kabel gaat sturen.
De Chroma upsampling naar 4:4:4 gaat op het einde in de weergever gebeuren.

Met dank aan home@the movies _/-\o_
Pagina: 1