Toon posts:

Computer stopt er spontaan mee

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar maanden heb ik er last van dat mijn computer er opeens mee stopt. De fans van mijn computer blijven draaien en die van de videokaart gaan opeens voluit draaien. Op mijn beeldschermen komt 'No Signal' te staan. Wel blijft bijvoorbeeld Discord aan en kan ik gewoon mee blijven praten en hoor ik nog iedereen. De enige oplossing is het rebooten van mijn computer d.m.v. power knop. Maar nu is het vandaag al vier keer voorgekomen tijdens het spelen van Crysis 2 en CoD4.

Eerst dacht ik dat het mijn videokaart was, maar na zoeken op internet is de kans groot dat het de voeding is. Mijn vraag is of mijn voeding niet goed genoeg is voor mijn setup en hoe dit probleem zich opeens zo vaak voor doet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Tray€ 177,22€ 177,22
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 0,-€ 0,-
1Zotac GeForce GTX 1060 AMP! Edition 6GB€ 294,01€ 294,01
1Seagate Laptop Thin HDD (7200rpm), 500GB€ 42,84€ 42,84
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1BenQ XL2411Z Zwart€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 4€ 45,-€ 45,-
1Corsair SP120 Quiet Edition Twin Pack, 120mm€ 25,31€ 25,31
1CM Storm QuickFire XT - Brown Switch€ 0,-€ 0,-
1Steelseries Rival 300 Zwart€ 58,95€ 58,95
1Steelseries Qck€ 10,99€ 10,99
2Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 31,95€ 63,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 0,-€ 0,-
1Steelseries Arctis 7 Zwart€ 155,46€ 155,46
1Sharkoon WPM700 Bronze€ 68,50€ 68,50
1Crucial BX100 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.008,13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer je computer eens te stress testen (prime95?) voor cpu en geheugen, Furmark voor je gpu. Dit één voor één. En tijdens je dat doet je temperaturen monitoren.

Ik denk dat die ook klapt bij Furmark, als je temperaturen binnen de grenzen zijn van je gpu kan het ook aan andere onderdelen van je videokaart liggen (e.g. mosfets).

Maar op zich raar dat het systeem ansich nog blijft lopen.

En.... lijkt me stug maar verschillende reepjes intern geheugen?

En.... nu ik toch bezig ben.... Je N en of S bridge worden mogelijk te warm.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2017 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prime95 doet het zonder problemen, zodra ik op GPU test bij Furmark klik, zwart beeld maar blijft wel mijn geluid doorgaan.

Hoe bedoel je verschillende reepjes intern geheugen?

PC is trouwens iets ouder dan 2 jaar, geheugen en HDD komen van oudere pc's af.
Enige wat nieuwer is, is de GPU, iets meer dan 1 jaar.

N en S bridge zou je me even moeten helpen, daar ben ik niet mee bekend :P .

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2017 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nu moet je prime95 eigenlijk uren laten draaien voor je dat zeker weet.... Maar gegeven dat ie klapt bij fur (zoals ik al verwachte), weten we eigenlijk al genoeg.

Hoe is de temperatuur van je GPU? Mogelijk (gezien de prijs) dat je videokaart ook de temperatuur meet van andere onderdelen van de kaart, moet je iets downloaden als everest diagnostics. De gpu temp kan je lijkt me aflezen in de nvidia software.

Ik zie in je lijstje verschillende soorten geheugen.

North en south bridge zal wel meevallen.

Wat ik zou doen. Temperaturen aflezen. Als het je GPU is zit er waarschijnlijk een olijk laagje stof op het koelblok wat de airflow verhinderd. Fan er af halen en of een beetje creatief wezen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2017 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik niet meer thuis, ik zal morgen eens prime95 laten draaien.
Tot de computer uitvalt is de temperatuur niet hoger dan 40 graden

Ja klopt wat dat geheugen betreft, maar dat zit er al in sinds begin af aan, denk niet dat het daardoor komt toch (en anders is dat te testen met Prime95 toch?)

Maar als ik nu op start game bij Crysis 2 klikt, valt hij gelijk uit.
Een minder zware game runnen en dan temperatuur meten?
Ik heb nog garantie gelukkig op de GPU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik verdenk de voeding. Sharkoon staat niet bekend als de beste.
Kijk of je een kwaliteitsvoeding kan lenen om te testen, juist bij full load ( spel starten e.d.) vraagt hij piekspanning en bij een slechte voeding gaat het dan mis.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Humma Kavula schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:59:
Ik verdenk de voeding. Sharkoon staat niet bekend als de beste.
Kijk of je een kwaliteitsvoeding kan lenen om te testen, juist bij full load ( spel starten e.d.) vraagt hij piekspanning en bij een slechte voeding gaat het dan mis.
Vermoed ik ook. Hij heeft niet veel watt nodig, maar een goede (stabiele) voeding is wel noodzakelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm.... ben misschien wel iets te makkelijk over de voeding gestapt. Tom's hardware zit de voeding in tier 5.
Avoid IMMEDIATELY. These units are highly unsafe to use. No such protections added, very thin gauge wiring used, false advertising and too much to list. Reference to a higher tiered unit for a better, money saving and a much safer unit. For your safety's sake, please don't order or pick one up for use in your system. These units are a potential fire hazard and could even kill you, let alone your system.
Doch misschien toch stof, maar bij oververhitting zou de PC geheel moeten klappen... Echter als je kast op de grond staat icm. die fans op het koelblok is het wel stof-magneet-achtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VosStijn
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-05-2023
Heeft jouw videokaart een zgn Smart-led? Deze zou moeten gaan knipperen wanneer dit gebeurd.

Heb trouwens exact hetzelfde probleem gehad. Oorzaak was abnormal power supply in de gpu. Bij mij was een voedingskabel niet goed aangesloten, maar kan me ook voorstellen dat het zou gebeuren wanneer de voeding in zijn geheel slecht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:10
Bij mij hing de videokaart los in het moederbord....🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-10 13:03
voeding, wanneer je gamed of furmark. wilt runnen krijg je zwart beeld, omdat je powersupply de stroompiek die je gpu vraagt waarschijk niet aankan.
als mijn pc raar doet, eerste wat ik verdenk is power supply, heb er al wel 10 kapot zien gaan, en maar 2x een kapot moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties en jullie hulp!
Ik heb gisteravond gelijk deze besteld en vanavond ingebouwd. pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
Furmark deed het een lange tijd en ben momenteel ook al een tijd Crysis 2 aan het spelen zonder problemen.
Nogmaals bedankt iedereen :) !

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2017 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-10 13:03
Goede keuze, 10 jaar garantie ook heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 00:21:
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties en jullie hulp!
Ik heb gisteravond gelijk deze besteld en vanavond ingebouwd. pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
Furmark deed het een lange tijd en ben momenteel ook al een tijd Crysis 2 aan het spelen zonder problemen.
Nogmaals bedankt iedereen :) !
Top! Je hebt nu een een heel goede voeding te pakken die als het goed is je veel trouwe jaren zal dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 09:50

WCA

Zal ook niet de eerste keer zijn dat zo'n brolvoeding dit soort problemen veroorzaakt. Zo zie je maar weer het belang ervan.

Veel plezier met je werkende systeem :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duurkoop is goedkoop wat betreft voeding's, dat heb ik nu zeker wel ontdekt!
Met deze voeding zal ik inderdaad een hele lange tijd goed zitten, bedankt iedereen!
Pagina: 1