[Centos 7: Authenticatie] Teveel problemen om op te sommen!!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-09 20:59
Hallo iedereen

Ik heb wat zitten experimenteren met Centos en ik denk dat ik het verknald heb. Allereerst, als ik probeer om systemctl te beheren via de terminal in Gnome, kreeg ik vroeger een overlay waar ik dan mijn password moest ingeven. Nu krijg ik de error: interactive authentication required.
Alsof dat nog niet genoeg is wilt mijn Teamviewer niet werken: Geen verbinding met de servers. Ik heb nochtans internet en ik kan surfen op Google. Dan maar naar de firewall gaan en de Teamviewer service openzetten.
Tot mijn grote verbazing kon ik nog niet eens verbinden met firewalld. Authenticatie mislukt zegt ie.

Ik heb het gevoel dat ik mijn OS opnieuw kan installeren maar als iemand toch nog een fix heeft, wil ik deze graag uitproberen!

Alvast bedankt!
Nickmans Rob

Beste antwoord (via NiRo op 18-10-2017 20:01)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 21:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zie Webmin erop staan. Waarom? Heb je echt alleen maar cups en TeamViewer erop gezet naast de standaard installatie?

Aangezien je niet precies weet wat je hebt gedaan en hoe je aan de vibr0 interface komt, zou ik als ik jou was toch de machine opnieuw installeren en dit keer goed kijken wat je nou selecteert met alles. Tijdens installatie kan je al je netwerk instellen en dus een vast IP opgeven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is voor troubleshooten toch wel een vereiste om log bestanden door te bladeren. Dus, wat zie je in de verschillende bestanden in /var/log/ staan aan foutmeldingen? En ook niet onbelangrijk, wat heb je recent gedaan op je systeem dat het opeens anders werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
@Hero of Time Hier is de log van firewalld. Wat mij meteen opviel is dat mijn netwerkadapter (enp0s25) niet in een zone zou voorkomen. Ik kan dit echter niet oplossen omdat ik 1. niet in mijn firewalld configuratie kan en 2. ik niet kan uitloggen op Gnome om in te loggen als root. Ik werk wel via VNC, misschien dat het daaraan hangt.
Ik heb laatst wel een statisch ip ingesteld voor de server. Ook heb ik mijn Teamviewer verwijderd en terug geïnstalleerd omdat die niet werkte. Nu dus nog steeds niet.
In de logs van Teamviewer valt mij op dat er in regels 18 de melding: RemoteSettingsMDRelationshipWatchDog: DEVICE ISN'T A MANAGED DEVICE staat. Zou het kunnen dat mijn adapter dan niet beheerd wordt? En door wat dan niet?
Alvast bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:40

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Je meldt een brei aan problemen, nu kun je (wat eerder niet gemeld was) niet inloggen als root.

Als je je root wachtwoord kwijt bent, dan lijkt de rest oplossen me een probleem worden.

Als het een probleem is met in/uitloggen in gnome, maar je weet je root wachtwoord nog wel, dan kun je in de terminal toch een su - root uitvoeren, en dan systemctl uitvoeren?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt zitten experimenteren. Wat dan? Wat heb je zoal uitgevoerd, zoals ik al eerder vroeg?

Het firewall log zegt alleen dat het geen regels via het iptables commando kan uitvoeren. Wat heb je aan config ermee gedaan? Je krijgt dit niet zomaar. Ik heb het idee dat al je problemen door je geëxperimenteer met de firewall is gekomen en nu zaken blokkeert dat anders gewoon zou werken, zoals TeamViewer.

En nogmaals, wat heb je draaien? Wat heb je erop geïnstalleerd? Je krijgt niet zomaar een vibr0 interface. Als je niet kan zeggen wat je nou gedaan hebt, kunnen we niet helpen en ben je beter af met een herinstallatie. Met direct gevolg dat je tegen exact hetzelfde gaat lopen door maar wat aan te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
@thunder7 Dat klopt. Ik heb nog steeds mijn root wachtwoord en via su kan ik ook inloggen, maar via Gnome werkt dat niet. Kleine opmerking: Ik kan mijn scherm ook niet vergrendelen. Ik werk met VNC.

@Hero of Time Dat klopt. Ik heb een CUPS server geïnstalleerd die goed werkt. Verder heb ik nog geprobeerd om een statisch ip in te stellen, wat niet gelukt is en daarom heb ik het maar weer als automatisch ingesteld.
Teamviewer werkt nog steeds niet. Hoe ik aan die vibr0 interface kom weet ik niet. Ik weet wel dat dit al is vanaf het begin dat ik begon met Centos.
Verder heb ik een LAMP server draaien, de CUPS server en een minecraft server. Daar komen dan de standaard processen nog bij (zie bijlage).

Ik denk dat het dat wel gaat zijn. Bedankt voor de reacties!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qeJwx6DShCEeeJ5ZYGt5okQo/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ffXxubrMPqic0yfS8NtBOb5K/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1qTO2Ri3uZAqjheXGP50ZUIC/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/22drgw4G7mcG3ZA6coVRbpgI/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pIKpJQ0AOauRqKAgHSBrwTHf/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KBntJieBPwdpxE56SmqvMN8f/thumb.png

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zie Webmin erop staan. Waarom? Heb je echt alleen maar cups en TeamViewer erop gezet naast de standaard installatie?

Aangezien je niet precies weet wat je hebt gedaan en hoe je aan de vibr0 interface komt, zou ik als ik jou was toch de machine opnieuw installeren en dit keer goed kijken wat je nou selecteert met alles. Tijdens installatie kan je al je netwerk instellen en dus een vast IP opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
@Hero of Time Webmin vind ik een hele handige tool. Al is het alleen maar om de apache server te beheren. Ik ga dan toch zoals gevreesd de server eens opnieuw installeren en alle stappen eens opschrijven.

Bedankt voor de hulp!
Nickmans Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Webmin lijkt leuk, maar kan aardig wat zut verkloten. Als je aangeeft dat het ook nog eens de firewall moet doen, kan je al helemaal feest hebben. Zo'n totaal pakket gebruiken puur en alleen om Apache te beheren is als een grote 4x4 pickup (zoals een Dodge Ram) gebruiken om alleen van huis naar de supermarkt 200 meter verder te gaan.

Je maakt 1x een configuratie aan voor Apache en dat is 't. Genoeg documentatie online te vinden, webpakketten zoals Wordpress e.d. hebben in de handleiding al opgegeven wat je moet doen of leveren een configuratie mee. Je zet 't neer in /etc/httpd/conf.d/ en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiRo
Daar heb je een punt. Ik ga dan gewoon voor de herinstall. Bedankt voor de reactie!
Pagina: 1