Toon posts:

Home Cinema, Harman Kardon HD COM 1515S of wat anders?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een mooie en goede Home Cinema set. Op het moment heb ik de Harman Kardon HD COM 1515S op het oog.

Heeft iemand ervaring met deze set en zijn er vergelijkbare sets voor ongeveer dezelfde prijs (500 euro)?

Graag zou ik een 5.1 setting willen vanwege het echt surround geluid tijdens films. Voor muziek moet hij ook goed geluid geven.

Ik ben geen audiofiel maar waardeer muziek heel erg.

Verder ben ik benieuwd naar jullie mening met betrekking tot het gebruik van muziek via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:51

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies, dus verhuizing van AUD naar CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:39
Met speakers wordt de geluidskwaliteit vaak bepaald door het formaat van de speakers. Dergelijke kleine speakers zoals bij de aangehaalde Harman Kardon, komen te kort in het laagbereik. Dat moet gecompenseerd worden door de subwoofer die daardoor minder zuiver zal presteren. Het betekent overigens niet dat de subwoofer geen glazen aan het trillen kan brengen (wat door de leek meestal wordt geassocieerd met een "goede subwoofer"), maar wel dat de subwoofer onregelmatig zal presteren, waardoor je al snel te maken krijgt met een vervelend "bonken".

Het kan zijn dat je prima tevreden bent met een dergelijk systeem, maar weet dat het zelden opweegt tegen een systeem met grotere speakers (lees; boekenplank speakers). Deze grotere speakers zijn helaas ook wat prijziger. Met name een goede subwoofer hakt flink in het beschikbare budget. Tweedehands is er dan wat meer keuze, een alternatief is om het systeem stapsgewijs op te bouwen. Dit laatste hangt wel af van de mogelijkheid tot sparen.