Ziggo extreem trage / slechte verbinding wifi boven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163751

Topicstarter
Wij hebben Ziggo (Limburg), de Ziggo modem / (technicolor STF 0.76.13.1) router staat onder in de woonkamer bij de deur (naast tv).
Nu is de wifi verbinding boven behoorlijk zwak, wifi valt weg (iPhone, iPad) op de Macbook is deze wel stabiel maar van tijd tot tijd zo traag dat ik opnieuw verbinding moet maken.

Netflix (smart tv met wifi dongle) streamen gaat redelijk normaal (wel wordt het beeld af en toe afgebroken voor bufferen).

Router in meterkast is niet mogelijk. Ook heb ik geprobeerd om bedraad op de 1e verdieping een tweede wifi punt (fritzbox) op te zetten, maar ook hier bleek het signaal erg zwak.

Mijn instellingen:

2.4G
Low rate limit - disabled
802.11 mode - B/G/N mixed
Bandwidth 20mhz
channel - 13 (minst belaste kanaal, mbv netspot)
tbc mitigation - off
OBS Coexistence - disabled
STBC Tx - on

Xpress TM technology - enabled
802.11n protection - auto
Short guard interval - auto
Basic rate set - all
Multicast Rate - 54 Mbps
NPHY Rate - auto
Beacon interval - 1000
DTIM interval - 10
Fragmentation threshold - 2346
RTS threshold - 2346

WMM support - on
No-acknoweledgement - on
Power save function - off

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x907eHR6bmXrjwJx518MpHHi/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7ANptxPlYR0s3A5GvlHP4UQi/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:07
Kabel trekken naar boven en een extra ap ophangen.
Kanaal 13 zou ik niet gebruiken omdat niet elk apparaat daar even goed mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kabel en extra AP al geprobeerd, en een Fritz!box aan gehangen. Helaas totaal geen effect het wifi signaal op de fritz!box die in de kamer hiernaast stond was net zo slecht en soms zelfs zwakker dan de router beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ziggo bellen. Zij geven 'Power promise': https://www.ziggo.nl/internet/vergelijken/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LPG0taV.png

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-05 10:56
Oftewel: probeer kanaal 3 eens, vervolgens je pc/console of wat voor apparaat dan ook even herstarten.

Maar wat ik wel vreemd vind, je hebt dus een kabel getrokken naar boven en daar een AP op aangesloten. Vervolgens is je WiFi net zo slecht?? Verbind je dan überhaupt wel met je AP of ben en blijf je gewoon lekker verbonden met het modem in je woonkamer?

Anyway, je hebt ondertussen al ik weet niet hoeveel topics geopend, alle antwoorden zijn al meermaals gegeven...

[ Voor 68% gewijzigd door LopendeVogel op 17-10-2017 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LopendeVogel schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:16:
Oftewel: probeer kanaal 3 eens, vervolgens je pc/console of wat voor apparaat dan ook even herstarten.

Maar wat ik wel vreemd vind, je hebt dus een kabel getrokken naar boven en daar een AP op aangesloten. Vervolgens is je WiFi net zo slecht?? Verbind je dan überhaupt wel met je AP of ben en blijf je gewoon lekker verbonden met het modem in je woonkamer?

Anyway, je hebt ondertussen al ik weet niet hoeveel topics geopend, alle antwoorden zijn al meermaals gegeven...
Dank voor je reactie, nee uiteraard de nieuwe AP een andere naam gegeven en daarop verbonden, signaal was slecht.

Wat de andere posts betreft, de laatst ging om van de Fritz!box als LAN AP te gebruiken, en de post daarvoor om de FB als Wifi AP te gebruiken (dit keer vlekkeloos verlopen).

Nu op Kanaal 3 maar ook dit heeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-05 10:56
Anoniem: 163751 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:30:
[...]

Dank voor je reactie, nee uiteraard de nieuwe AP een andere naam gegeven en daarop verbonden, signaal was slecht.

Wat de andere posts betreft, de laatst ging om van de Fritz!box als LAN AP te gebruiken, en de post daarvoor om de FB als Wifi AP te gebruiken (dit keer vlekkeloos verlopen).

Nu op Kanaal 3 maar ook dit heeft geen effect.
Maar, indien je AP in orde is, dan kan de wifi simpelweg niet hetzelfde functioneren, vrijwel onmogelijk.

Verwijder even je modem settings (modem die in de woonkamer staat) van je ipad of wat dan ook. Ik vind het maar vreemd dat de WiFi net zo slap/sterk is indien je verbonden bent met de woonkamer als met de AP boven. AP zou natuurlijk gewoon volle bak voor WiFi moeten zorgen boven (althans, je AP staat boven?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
AP staat boven, inderdaad vreemd, vandaar ook mijn settings in de post, het signaal zou hoe dan ook sterker moeten zijn. Nu moet ik eerlijk bekennen niet veel ervaring met netspot te hebben maar wat ik begrijp uit de meting is dat het signaal niet veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Twee dingen:
- Als die modemrouter een Technocolor TC7210 is, doet het beide banden tegelijk. Toch heb je het alleen over de 2.4GHz. Hoe werkt het in 5GHz?
- geef eens exacte typenr van Fritzbox in kwestie.

Trouwens, meten is weten. Geef beide AP's verschillende SSID's, sluit de Fritz boven aan en meet vervolgens de RSSI van beide netwerken boven. En post dat hier.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
5Ghz valt constant weg boven, en is maar sporadisch zichtbaar zie hieronder;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LAsHCBSgmxLyhEpVxrUMpxqy/full.png

FB 7369

Ik zal beiden even meten en hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:11
5GHz komt minder ver dan 2,4GHz band. Je kan over de 5GHz band wel meer data kwijt (vandaar de hogere snelheid). Je geeft aan dat het boven is dat de 5GHz wegvalt. Door welke materialen moet het signaal heen om bij je apparaat uiteindelijk te komen? Gok ook de dikte van de materialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De router staat ongeveer 60 cm van een deur af. Dan is er boven alleen nog een deur, uiteraard ook muren.
Wij hebben eerder andere routers staan van Ziggo, op dezelfde plaats echter is wifi ontvangst nog nooit zo slecht geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Cave_Boy schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:01:
5GHz komt minder ver dan 2,4GHz band.
Komt minder ver en gaat minder goed door muren en vloeren, maar kan wel vaak beter de bocht om in echte betonbunkers, ook door het trapgat. Er zijn dus zeker situaties waarin je met 5GHz in meer kamers dekking hebt dan met 2.4GHz (ik zit nu in zo'n kamer te tikken trouwens ;) ), dus het controleren waard. Helaas in dit geval niet - dan weten we dat iig :)
Je kan over de 5GHz band wel meer data kwijt (vandaar de hogere snelheid). Je geeft aan dat het boven is dat de 5GHz wegvalt. Door welke materialen moet het signaal heen om bij je apparaat uiteindelijk te komen? Gok ook de dikte van de materialen.
Dikte is niet eens het probleem, eerder hoeveel het geleidt. 1/10mm metaalfolie als isolatie onder de vloer kan meer dempen dan de >20cm beton waar het op ligt.

Dan nog, zeer valide punt. Om goed te begrijpen wat hier gebeurt moeten we weten hoe het huis er ongeveer uit ziet.
Dat is qua WiFi een apparaat uit het stenen tijdperk, alleen 2.4GHz en dan nog weinig soeps. Als er boven sprake is van interferentie kan dat veel verklaren. Die RSSI-metingen kan daar impliciet iets over zeggen. Ook schijnt het weer een typische AVM-product te zijn dat standaard vermogen laag heeft staan. Te hard blazen is zelden goed, maar zachter dan je clients is andere kant op doorslaan. Kan nuttig zijn om zendvermogen te controleren in dat ding dus.
Anoniem: 163751 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:11:
De router staat ongeveer 60 cm van een deur af. Dan is er boven alleen nog een deur, uiteraard ook muren.
Wij hebben eerder andere routers staan van Ziggo, op dezelfde plaats echter is wifi ontvangst nog nooit zo slecht geweest.
OK, en waar zin die muren en vloeren van gemaakt? Baksteen en hout of beton?

Sowieso, je probleem is niet met het Ziggo-apparaat. Het is geheel normaal dat je een hele woning niet kunt dekken met een enkel AP in de woonkamer, ongeacht kwaliteiten ervan. Je probleem is dat je die Fritz!Box 7369 boven plaatst maar geen enkel voordeel ervan hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 17-10-2017 20:19 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Boven (de FB!) onder de Ziggo modem / router die beneden staat. Verschil is te verwaarlozen. Bovendien staat de FB hier (een deur verder) op gelijke hoogte met de Macbook nog geen 3m verder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a49LiHCc1LkHaAVadOjqcYQZ/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 163751 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:57:
Boven (de FB!) onder de Ziggo modem / router die beneden staat. Verschil is te verwaarlozen. Bovendien staat de FB hier (een deur verder) op gelijke hoogte met de Macbook nog geen 3m verder.

[afbeelding]
Heb je m'n punt hierboven over zendvermogen in de 7369 gelezen en iets mee gedaan?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zendvermogen staat op 100% (vergeten te melden in mijn vorige post), maar dat was al zo ingesteld.
Update:

Inmiddels ook weer met Ziggo gesproken, er komt een nieuwe modem. Na ontvangst laat ik hier weten of het toch niet aan de modem lag.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 163751 op 19-10-2017 12:25 ]

Pagina: 1