Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Scooter Knipperlicht hangt los (werkt nog wel) repareren

Pagina: 1
Acties:

• SvenPaque
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03-2022
Beste Tweakers,

Ik heb een Yamaha Aerox scooter en wat mij is opgevallen is dat mijn knipperlicht links (om richting mee aan te geven) hangt los. Dus het kunststof is gebroken maar de bedrading is nog goed en hij werkt ook nog steeds.

Ik had dus een vraag hoe kan ik dit reparen, zou ik het gewoon met zwarte tape kunnen vasttapen?
Of met lijm? Of zijn er andere ideeen?

Alvast Bedankt!

Mvg, Sven Paqué

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
kunstoflijm :? met tape ga je het echt niet redden

404 Signature not found

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Voor je eigen veiligheid en die van mede weggebruikers: schaf een nieuw unit aan.

Nu werkt het wellicht nog maar kun wat knip- en plakwerk garanderen dat er geen vocht binnendringt?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lokale scooterboer bellen?

Want een reparatie is wss goedkoper dan een boete voor niet-werkend licht de komende winter.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SvenPaque
Switchie schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:03:
Voor je eigen veiligheid en die van mede weggebruikers: schaf een nieuw unit aan.

Nu werkt het wellicht nog maar kun wat knip- en plakwerk garanderen dat er geen vocht binnendringt?
Hmm.. Het licht werkt nog, de hij is een klein beetje afgebroken ik zou hem dus kunnen lijmen en dan werkt het prima. Of met iets anders maar denk niet dat het nodig is om een nieuwe unit aan te schaffen denk ik.

• SvenPaque
Ja dat is hem. Zou ik die zelf kunnen monteren?

• SvenPaque
Had niet gedacht dat die zo goedkoop zou zijn.

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-11 12:16
2 componenten lijm, is een oplossing, maar in alle gevallen een tussenoplossing.. ik zou even een nieuw onderdeel halen als ik jou was... google geeft genoeg opties, voor onder of rond de 20 euro ben je klaar.. zou ik de hassle niet voor willen hebben..

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• SvenPaque
https://www.motorkit.com/...tank-dop-nitro-aerox.html
Ook had ik nog een vraag zou deze tankdop (voor koelvloeistof) op een Yamaha Aerox 2-takt passen?

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-11 08:48
Dat staat er toch? Koelvloeistof tank dop Nitro / Aerox / Piaggio.Origineel onderdeel
Waarom zou het dan niet passen?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een scooter repareren is best wel simpel. Je kunt echt veel zelf doen Sven, gewoon beginnen, en tegenwoordig staat Youtube vol met allerlei advies (reparatie filmpjes)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SvenPaque
Hackus schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:18:
Een scooter repareren is best wel simpel. Je kunt echt veel zelf doen Sven, gewoon beginnen, en tegenwoordig staat Youtube vol met allerlei advies (reparatie filmpjes)
Top dankjewel!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-11 16:38

OgWok

U.N.C.L.E.

SvenPaque schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:06:
[...]

Ja dat is hem. Zou ik die zelf kunnen monteren?
Eeehm, ik neem aan dat je zelf wel weet wat je wel en niet kan. Twijfel? Dan de scooterboer laten fixen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• SvenPaque
Dankjewel iedereen voor de hulp, ik heb spullen gekocht en ik ga morgen maar is aan de slag :)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
SvenPaque schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:24:
Dankjewel iedereen voor de hulp, ik heb spullen gekocht en ik ga morgen maar is aan de slag :)
Succes en vergeet vooral niet het resultaat hier te plaatsen, liefst met fotoos :)

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1