Toon posts:

Flashen bios A7V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou men bios willen flashen omdat ik nogal veel vastlopers heb met men comp (specs zie onder). Hij liep ook al vast voor het overclocken dus daar ligt het niet aan.

Wie heeft zijn A7V al geflasht en met welke versie? Welk programmatje is het beste om te flashen? En mag je gewoon van de originele versie naar de laatste nieuwe of moet dit in tussenstappen? Op de site van Asus staat zoveel info dat ik er niet meer aan uit kan. Ook de downloads werken meestal niet van www.asus.com , en ik ben niet van plan om het meegeleverde update progje te gebruiken onder windows. Heb je trouwens nog garantie als dit misloopt? (heb zo eens een oud 166 mobo opgeblazen) |:(

Verwijderd

Kun je je vastlopers herleiden op je bios? Meestal levert een bios update geen oplossing voor een instabiel systeem. Dat ligt vaker aan drivers en toestanden! Dus misschien eerst eens kijken wat er verder fout kan zijn!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
op de cd staat ook aflash.exe , en die is voor dos, die werkt perfect

Verwijderd

Ik heb ook een asus A7V. Ik heb deze geloog ik al met alle bios versies geflashd. Ik draai nu met 1008 beta van www.asuscom.de
Ik weet alleen niet meer welk programma ik heb gebruikt> Ik geloof meestal die onder windows draait. Anders moet je eens op de CD kijken van asus. Ik raad je ook aan om onder dos een flash te doen. Dos is veel stabieler.

[foutje in url]

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
in welk slot heb je je sb live?
soms lost een flash problemen op
maar dit is meer een driver probleem denk ik

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53

LoCuTuS2000

Resistance is futile

(jarig!)
Op dinsdag 10 juli 2001 11:14 schreef tineau het volgende:
Kun je je vastlopers herleiden op je bios? Meestal levert een bios update geen oplossing voor een instabiel systeem. Dat ligt vaker aan drivers en toestanden! Dus misschien eerst eens kijken wat er verder fout kan zijn!
Je moest eens weten hoeveel tijd het heeft gekost om de A7V stabiel te krijgen. Dit kwam door de bios, met een recente bios gaat het wel goed maar vooral in December was het rampzalig met de A7V. De A7A 266 geeft bij bepaalde revisies hitteproblemen met de CPU, flashen naar een andere bios en het probleem is opgelost. Dus JA instabiliteit is vaak te herleiden naar een brakke bios, maar niet altijd natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb men live op aanraden van de verkoper in het 4de pci slot gestoken en geen dosdrivers geïnstaleerd want dan bootte hij niet.
Het mobo heb ik gekocht begin november 2000, zal zo meteen eens kijken welke versie van bios ik heb.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Heb mijn A7V geupdat naar 1004D, dat was genoeg.

Heb het gedaan met aflash, een programma van Asus.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Je hoeft het niet in tussenstappen te doen. Je kan inderdaad heel goed aflash gebruiken. Als je geen beta bios wilt gebruiken moet je de 1007d nemen. Indien je de 1007 of de 1008 wilt hebben moet je me maar mailen r.punt@freeler.nl gezien ze soms slecht van de sites zijn af te halen.

Verwijderd

A7V BIOS Ver. 1007 03/01/2001
Solve conflict problem when using IDE in Promise channel and audio card in slot 4 / 5.

zie link:

http://www.asus.com/products/motherboard/bios_socka.html#a7v

Placebo

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 20:56 schreef _Placebo_ het volgende:
A7V BIOS Ver. 1007 03/01/2001
Solve conflict problem when using IDE in Promise channel and audio card in slot 4 / 5.

zie link:

http://www.asus.com/products/motherboard/bios_socka.html#a7v

Placebo
Die zou ik wel eens nodig kunnen hebben. Bedankt ;)

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

ik heb de mijne geflashed met 1008 beta met AFLASH.EXE .. werkt perfect

dus ...

Pagina: 1