Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

google spreadsheets: kolom verplaatsen naar ander werkblad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een excell-document (voor de gemakkelijkheid omgezet in spreadsheet om te delen met collega's) met gigantisch veel informatie in.
Ik zou graag aparte tabbladen/spreadsheets maken waarin de volledige rijen gekopieerd worden ENKEL indien er in kolom 1 een bepaalde waarde is ingegeven.

concreet:
De excell wordt gegenereerd via aan vragenlijst op onze website (en dus voortdurend automatisch aangevuld)
Kolom 1 bevat 'naam team' (met 100 namen van teams), daarna nog 10 andere kolommen (antwoorden op vragen)
Ik zou graag 100 aparte spreadsheets hebben (naam spreadsheet = naam team = waarde in kolom 1) met een kopie van de antwoorden per team.

Is er hier iemand aanwezig die mij kan verder helpen...?

alvast heel erg bedankt!!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Wat heb je zelf al uitgezocht/gevonden?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het zou inderdaad goed zijn als je naast 'ik zou graag' ook zou kunnen aangeven wat je overwegingen zijn qua oplosrichting / waar je vastloopt.

Je noemt Excel en Google spreadsheet. Mag de logica in een van beide zitten of perse Google?

In beide gevallen is het minste werk een script maken. Maar dan is stap 1 VBA cq. Google scripting leren.

Makkelijker als je geen scripting-kennis hebt: simpelweg 100x slim kopiëren. Ik heb weinig ervaring met Google spreadsheets, maar in Excel kan je met =DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))+1;255) de naam van het tabblad gebruiken. Vervolgens kan je met de zoeken-functie de juiste regel vinden o.b.v. de tabbladnaam. Dan resteert eenmaal een tab maken en 100x met de juiste naam kopiëren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas... geen scripting kennis...
Bereid om te leren, dat wel, maar moeilijk om tussen het bos de bomen te vinden op het internet...

De logica mag ook in excel zitten (maar moest google kunnen heeft dat de voorkeur...)
spreadsheet lijkt trouwens automatisch jullie formules om te zetten...?

wat ik nu geprobeerd heb:
=DEEL('Aanmeldinfgsformulier'!W2("team A");SEARCH("team A;'Aanmeldingsformulier'!W2))+1;255)"))

-> sla ik de bal volledig mis?
het is me nog onduidelijk wat ik als cel moet invullen...

De gegevens die ik heb:

* het tabblad met alle aanmeldingen heet 'Aanmeldingsformulier'
* naam team staat in kolom W van het aanmeldingsformulier
* eerste van de 100 mogelijkheden in deze kolom W is 'team A'.
* als inhoud in kolom W 'team A' is -> wil ik kolom A tot V kopieren in tabblad met naam 'team A'

Alvast bedankt!!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nee letterlijk mijn regel, dus niet de bestandsnaam invullen. Cel() achterhaalt die juist zelf, dit is nodig om de tabbladnaam er uit te vissen.

edit:
Dus letterlijk
=DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))+1;255)
Probeer maar eens. Werkt overigens alleen als het bestand eens is opgeslagen en alleen in het Nederlands (anders hernoemen naam "filename").

Als tabblad 'tam A' heet dan resulteert mijn functie in 'team A'.

Stap 2 is dan vert.zoeken gebruiken.
Als je in tabblad 'team A' vert.zoeken gebruikt om te zoeken op het resultaat van "mijn" functie, dan vind je de juiste regel.

Een aandachtspuntje: het zoeken werkt alleen als het gezochte in kolom A staat, je zult kolom W dus moeten verplaatsen of kopiëren naar A. (Als je kopieert, kan je de kolom vervolgend verbergen). Ander aandachtspuntje is overigens dat je nog steeds 100x moet kopiëren als het eenmaal werkt voor tab 'team A' :P Check even wat voorbeelden van hoe vert.zoeken werkt (hier op GoT of via de help / Google) en probeer wat.

Misschien is er ook wel een heel andere insteek mogelijk, en iets dergelijks kan vast ook in Google spreadsheets, maar dat gebruik ik amper.

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 18-10-2017 11:37 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)