Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wie wil deze computernoob helpe :( laptop Opnieuw instellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Halloooow
Mijn laptop werkt niet meer.
Bij het opstarten krijg ik een scherm waarop staat 'kies een optie'.. als ik op doorgaan klik krijg ik weer hetzelde scherm.
Als ik op 'problemen oplossen' klik, heb ik de keuze tussen deze pc opnieuw instellen of herstelprogramma.
Het herstelprogramma werkt niet. Als ik op opnieuw instellen klik, krijg ik de keuze om mijn bestanden te behoudne of alles te verwijderen. Ik klik steeds op bestanden behouden maar krijg dan steeds 'er is een probleem met het opnieuw instellen van uw pc. Er is niets gewijzigd'.
Weet iemand hoe ik dit oplos zonder al mijn documenten te verwijderen?
Duizendmaal dank!
Mijn laptop is trouwens een Toshiba o c55-A-1J2.
Groetjes, een wanhopige student

Beste antwoord (via Verwijderd op 17-10-2017 18:33)

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-11 14:22
Red-Front schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:59:
Here we go again.

[...]

Hierbij je technisch neefje:

Het lijkt er op dat je partitie of Windows installatie beschadigd is. Wil je je gegevens bewaren? Zo nee dan kan je proberen met de herstel DVD Windows opnieuw te installeren. Daarna zou ik dan wel je harde schijf controleren met een programma zoals HD Tune.
Hij wilt zijn gegevens wel bewaren hoe ik zijn topicstart lees.

Hierbij gaan we wel bij een probleempje komen, de topicstarter geeft aan geen kennis te hebben (althans: computernoob zoals hij het noemt).
Ik zou zeggen: HDD eruit, back-up proberen te maken via een ander systeem, HDD (hardeschijf) terug erin en herstellen zonder bewaren van persoonlijke gegevens.

Echter, net als jouw advies, is dat leuk om dat zelf even te doen, maar niet om dat aan een ''computernoob'' over te laten..

Beste advies zou in mijn ogen zijn in deze situatie: ga met je laptop naar iemand die zeker weten verstand ervan heeft.

Weet hij wel een beetje de basis, dan kan hij (lijkt mij) beter mijn advies opvolgen?

Ik ben zelf een redelijke auto noob, mijn neefje is het technische neefje. Oh ja je moet even die en die vacuüm slangen ontkoppelen en dan even die koppakking vervangen en klaar! zo gepiept!
Ik sta dan van uhhh wat? Oftewel, ik rij naar hem toe, kan hij het even doen.

[ Voor 10% gewijzigd door LopendeVogel op 17-10-2017 18:13 ]

Alle reacties

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Here we go again.
De 700 duizend technische neefjes van Tweakers.net

Het lijkt er op dat je partitie of Windows installatie beschadigd is. Wil je je gegevens bewaren? Zo nee dan kan je proberen met de herstel DVD Windows opnieuw te installeren. Daarna zou ik dan wel je harde schijf controleren met een programma zoals HD Tune.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:39
Hdd testen en Windows opnieuw installeren en je backup terug zetten.
Geen backup? Hdd eruit draaien en aan een andere pc hangen en backup maken. En daarna windows opnieuw installeren.

Een kapotte harde schijf veroorzaakt dit soort problemen nog wel eens. Daarom is het aan te raden om deze ook even goed te testen.

Acties:
  • Beste antwoord

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-11 14:22
Red-Front schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 17:59:
Here we go again.

[...]

Hij wilt zijn gegevens wel bewaren hoe ik zijn topicstart lees.

Hierbij gaan we wel bij een probleempje komen, de topicstarter geeft aan geen kennis te hebben (althans: computernoob zoals hij het noemt).
Ik zou zeggen: HDD eruit, back-up proberen te maken via een ander systeem, HDD (hardeschijf) terug erin en herstellen zonder bewaren van persoonlijke gegevens.

Echter, net als jouw advies, is dat leuk om dat zelf even te doen, maar niet om dat aan een ''computernoob'' over te laten..

Beste advies zou in mijn ogen zijn in deze situatie: ga met je laptop naar iemand die zeker weten verstand ervan heeft.

Weet hij wel een beetje de basis, dan kan hij (lijkt mij) beter mijn advies opvolgen?

Ik ben zelf een redelijke auto noob, mijn neefje is het technische neefje. Oh ja je moet even die en die vacuüm slangen ontkoppelen en dan even die koppakking vervangen en klaar! zo gepiept!
Ik sta dan van uhhh wat? Oftewel, ik rij naar hem toe, kan hij het even doen.

[ Voor 10% gewijzigd door LopendeVogel op 17-10-2017 18:13 ]