Nadat ik m'n gehele PC in mijn behuizing heb gehangen (een Phanteks Evolv Shift) zijn de kleine antennetjes die bij mijn moederbord (een ASRock AB350 Gaming ITX/ac) geleverd zijn opgesloten achter een behuizing van staal en aluminium. Doet de signaalsterkte en algehele snelheid niet ten goede natuurlijk, waar ik met mijn laptop rustig 9 MB/sec aantik in Steam downloads/updates doet mijn desktop dat met een lullige 1.5MB/sec en dat is nog de pieksnelheid, de gemiddelde snelheid ligt onder de 1MB/sec. Nou weet ik dat bijvoorbeeld Asus een externe antenne meelevert met hun borden met een lange antennekabel die je buiten de behuizing ook nog ergens kan plaatsen waar het bereik goed is, maar deze wordt natuurlijk niet los verkocht. Op sites zoals Amazon kom ik ook niet verder met de speurtocht naar soortgelijke antennes aan een kabel, dus ik dacht, laat ik het hier maar eens plaatsen.
TLDR: ik heb een externe dual-band antenne nodig voor mijn moederbord met SMA-female(het belangrijke deel aangezien m'n moederbord de male-aansluiting heeft) stekkers. Liefst met een beetje lange kabel zodat ik wat beweegruimte heb met de antenne.
Alvast bedankt
TLDR: ik heb een externe dual-band antenne nodig voor mijn moederbord met SMA-female(het belangrijke deel aangezien m'n moederbord de male-aansluiting heeft) stekkers. Liefst met een beetje lange kabel zodat ik wat beweegruimte heb met de antenne.
Alvast bedankt