Probleem met Videokaart/Beeldscherm?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvparchers
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-01-2022
Goeiedag, Ik wil jullie graag alvast bedanken voor de reacties.

Sinds vandaag heb ik een probleem gehad met mijn computer , Mijn computer herkent men videokaart niet meer en springt terug naar de Intel HD 4000 graphics in plaats van de GTX 1080 die geinstalleerd is. Wat mij is opgevallen is dat op de tv waarop ik het speel mn computer is gegaan van HDMI 1 naar HDMI 2 om het beeld weer te geven op HDMI 1 waren deze problemen niet aanwezig. Ah fijn wat ik heb geprobeerd is een fabrieksherstel te doen door windows opnieuw te installeren plus mn schijven te formateren wat niet hielp daarnaast heb ik in mn bios settingen gekeken en mn primary display op PCIE gezet in plaats van auto ( men zegt dat ik dan ook mn kaart daaraan moet aansluiten klopt dit) De GPU is wel voorzien van stroom want hij draait nog wel. De tv betreft een samsung smart tv en op HDMI 2 verspringt hij steeds van 1080P naar 640P

Als ik details heb vergeten die cruciaal zijn laat het me weten heeft iemand enig idee wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de tv waarop ik het speel mn computer is gegaan van HDMI 1 naar HDMI 2 om het beeld weer te geven op
Heb je die dan zelf omgeplugged? Want het lijkt me sterk dat hij ineens op een andere connector zit als je dat zelf niet hebt gedaan.

Trek je GPU er eens uit en probeer die eens in een ander systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvparchers
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-01-2022
TERW_DAN schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:03:
[...]

Heb je die dan zelf omgeplugged? Want het lijkt me sterk dat hij ineens op een andere connector zit als je dat zelf niet hebt gedaan.

Trek je GPU er eens uit en probeer die eens in een ander systeem.
Ik heb zelf niks omgeplugged en om het nog gekker te maken ik heb alle HDMI kabels eruit getrokken en het systeem gaat terug naar HDMI 1

Edit: Meest vreemde fix ooit trek je HDMI kabels eruit zodat hij terugspringt naar HDMI 1 om het te fixen

Hier kan een slotje op heel vreemd dit.

[ Voor 14% gewijzigd door Pvparchers op 17-10-2017 15:12 ]