uw computer moet opnieuw worden opgestart om de configuratie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prysm Software
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-05 21:44
Elke keer als in windows 10 opstart krijg ik deze melding.
uw computer moet opnieuw worden opgestart om de configuratie van een apparaat te voltooien

kan iemand mij vertellen hoe ik hier vanaf kom ?
Heb er al meer dan een week last van.
om de zoveel minute krijg ik die melding in het linker vester.

Systeem in volledig up to date.

[ Voor 47% gewijzigd door Prysm Software op 17-10-2017 14:22 ]

Beste antwoord (via Prysm Software op 04-02-2018 00:31)

• zeeslag84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-01-2024
johnkeates schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:39:
Waarschijnlijk een apparaat waarvan de driver niet goed werkt. Windows 10 denkt dan dat herstarten wel zal helpen (moet bij legacy drivers vaak) en dan kom je dus in een oneindige lus.
Ik had precies hetzelfde met mijn nieuwe laptop. Johnkeates had in mijn geval gelijk, de driver van een apparaat werkte niet goed. Het was mijn bluethooth-muis. Deze werkte niet goed, dus had ik mijn muis en bluethooth op de computer maar uitgezet en toen kreeg ik de melding ineens niet meer. Ik beschrijf hieronder hoe ik het probleem voor mezelf heb verholpen (het kan zo zijn dat het niet voor iedereen werkt)

1. Download de windows update assistent via https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
2. Zorg ervoor dat je windows naar de laatste versie van w10 update, dit kan eventjes duren.
3. Zorg ervoor dat je bluethooth-muis uit staat. Klik op je computer op het bluethooth tekentje via het pijltje rechtsonderin het scherm. Kies hier bluethooth apparaten weergeven. Verwijder dan het bluethooth-apparaat dat niet/niet goed werkt.
4. Sluit nu dit venster. Klik dan op het tekstwolkje rechtsonderin het scherm en druk op de bluethooth-knop zodat de bluethooth van je computer wordt uitgezet.
acale schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:41:
Ben je als admin aangemeld voordat je de pc opnieuw opstart en je weer aanmeldt? Want misschien is het een rechten probleem.
Andere mogelijkheid : je pc start niet echt opnieuw op, maar gebruikt de optie snel opstarten. Zie dit
https://computertotaal.nl...rten-in-windows-10-69508/
5. Start de computer opnieuw op. (Ik heb snel opstarten via acale zijn manier uitgezet)
6. Zet de bluethooth opnieuw aan. Druk dan weer via het pijltje rechtsonderin het beeldscherm op het bluethooth knopje en druk weer op bluethooth apparaten weergeven. In het venster dat opent staat bovenin een knop met een plus en daarnaast een bluethooth- of ander apparaat toevoegen druk hierop.
7. Zet de muis aan en zorg ervoor dat hij in verbindingsmodus staat.
8. Kies in het scherm op de computer jouw muis.
9. Als de muis nu wel werkt is dit waarschijnlijk het probleem geweest.

Hierna werkte mijn muis perfect en kreeg ik de melding ook niet meer. Succes!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:57

nelizmastr

Goed wies kapot

En heb je al eens herstart? Afsluiten en weer aanzetten telt namelijk niet ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prysm Software
ja natuurlijk ! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Prysm Software op 17-10-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Waarschijnlijk een apparaat waarvan de driver niet goed werkt. Windows 10 denkt dan dat herstarten wel zal helpen (moet bij legacy drivers vaak) en dan kom je dus in een oneindige lus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prysm Software
Zal daar gelijk eens even naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik vind het eigenlijk meer klinken als een bug in een installatie-script. Zo'n reboot-required melding wordt opgeslagen in de registry en als user heb je daar geen rechten om van dat 1-tje een 0-tje te maken.
't Zou handig zijn als de TS kon achterhalen om welk device het gaat. Staat er toevallig iets in het system event log?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Brahiewahiewa schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 04:19:
[...]

Ik vind het eigenlijk meer klinken als een bug in een installatie-script. Zo'n reboot-required melding wordt opgeslagen in de registry en als user heb je daar geen rechten om van dat 1-tje een 0-tje te maken.
't Zou handig zijn als de TS kon achterhalen om welk device het gaat. Staat er toevallig iets in het system event log?
Hangt van de melding af. Windows 7 begon al met de compatibility wizard na dat je een oudere MFC binary afgesloten had te vragen of het een crash of een normale exit was. Windows 8 en 10 gaan daar op verder door na een driver installatie met drvinst.exe van Microsoft die niet specifiek voor Windows 10 gebouwd is een herstart voor te stellen. Dan krijg je dit soort meldingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.techsupportforum.com/forums/attachment.php?attachmentid=289265&stc=1&d=1470601966

Dat is niet van je registry of je installer script (op z'n best kan dat in de inf staan die aan drvinst.exe gevoerd wordt), maar iets wat Windows achteraf zelf meldt.

[ Voor 8% gewijzigd door johnkeates op 18-10-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:55
Ben je als admin aangemeld voordat je de pc opnieuw opstart en je weer aanmeldt? Want misschien is het een rechten probleem.
Andere mogelijkheid : je pc start niet echt opnieuw op, maar gebruikt de optie snel opstarten. Zie dit

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • 0 Henk 'm!

• zeeslag84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-01-2024
Ik had precies hetzelfde met mijn nieuwe laptop. Johnkeates had in mijn geval gelijk, de driver van een apparaat werkte niet goed. Het was mijn bluethooth-muis. Deze werkte niet goed, dus had ik mijn muis en bluethooth op de computer maar uitgezet en toen kreeg ik de melding ineens niet meer. Ik beschrijf hieronder hoe ik het probleem voor mezelf heb verholpen (het kan zo zijn dat het niet voor iedereen werkt)

1. Download de windows update assistent via https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
2. Zorg ervoor dat je windows naar de laatste versie van w10 update, dit kan eventjes duren.
3. Zorg ervoor dat je bluethooth-muis uit staat. Klik op je computer op het bluethooth tekentje via het pijltje rechtsonderin het scherm. Kies hier bluethooth apparaten weergeven. Verwijder dan het bluethooth-apparaat dat niet/niet goed werkt.
4. Sluit nu dit venster. Klik dan op het tekstwolkje rechtsonderin het scherm en druk op de bluethooth-knop zodat de bluethooth van je computer wordt uitgezet.
acale schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:41:
5. Start de computer opnieuw op. (Ik heb snel opstarten via acale zijn manier uitgezet)
6. Zet de bluethooth opnieuw aan. Druk dan weer via het pijltje rechtsonderin het beeldscherm op het bluethooth knopje en druk weer op bluethooth apparaten weergeven. In het venster dat opent staat bovenin een knop met een plus en daarnaast een bluethooth- of ander apparaat toevoegen druk hierop.
7. Zet de muis aan en zorg ervoor dat hij in verbindingsmodus staat.
8. Kies in het scherm op de computer jouw muis.
9. Als de muis nu wel werkt is dit waarschijnlijk het probleem geweest.

Hierna werkte mijn muis perfect en kreeg ik de melding ook niet meer. Succes!
Pagina: 1