Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[b]

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd1 op 21-10-2021 22:08 ]

Beste antwoord (via Verwijderd1 op 18-10-2017 13:44)

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 20:06
als je op de pagina van hardware.info in het Nederlands kijkt, dan wordt er ook aangegeven dat inmiddels wel gewoon gigabitsnelheden gehaald kan worden. heb je ook al geprobeerd de router te resetten naar fabrieksinstellingen (let op, hierbij raak je alles kwijt wat op de router staat).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

van hardware.info:
The cable connection tests generate very boring graphs, that we no longer use them except in cases of deviation. Such is the case with the RT1900ac in the WAN-LAN test. We did not manage to reach higher than 550Mbps. It seems that the NAT is not managed by hardware here but by software. It is actually as high a speed as you can get with the providers here, but we still expected to see the use of the entire gigabit connection.
Je hebt dus een kwalitatief uitermate teleurstellende router gekocht. Gooi 't ding gewoon weg; de connectbox doet 't beter

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
[quot

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd1 op 21-10-2021 22:08 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 20:06
als je op de pagina van hardware.info in het Nederlands kijkt, dan wordt er ook aangegeven dat inmiddels wel gewoon gigabitsnelheden gehaald kan worden. heb je ook al geprobeerd de router te resetten naar fabrieksinstellingen (let op, hierbij raak je alles kwijt wat op de router staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Heeft dat ding een CPU load percentage ding geval? Zo ja, trek de lijn eens vol en kijk wat de CPU doet. Staat de CPU load op 100 % dan ondersteunt hij of geen hardware NAT, of dit kan ergens aangezet worden (soms is dit het geval)

Zo niet, misschien een idee om een ubiquiti edgerouter X (deze ondersteunen tegenwoordig hardware nat en heeft ingebouwde switch) en een losse AP te kopen (Unifi AC lite). Kost je bij elkaar zo'n 130/140 euro maar scheelt een boel gemekker.

Probleem met all-in-one oplossingen is vaak dat het allemaal net niet is.

[ Voor 3% gewijzigd door FrankoNL op 17-10-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
[quote][b][m

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd1 op 21-10-2021 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd1 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:22:
[...]

Dat is wel teleurstellend, maar ook die 550 waar zij het over hebben haal ik niet. Overigens heb ik het ding gekozen als alleskunner (handige interface, custom dns, out of the box wifi, beveiligingsupdates) en dat doet het dan weer prima (ook de conclusie van de Amerikaanse hwi).
Ja, maar hwi gebruikt een heel andere test dan ookla. En ik denk dat zij ook het nas-gedeelte uitgeschaked hadden. Anyway, als je processor op 95% staat bij ca. 350 Mb/s dan zit daar wel ongeveer het plafond

Ik denk dat het de goedkoopste oplossing is om je connextbox uit bridge mode te laten halen (alstie daar al in staat) en de synology met een lan-port op je netwerk aan te sluiten. Misschien moet je even knutselen om de dhcp op de synology aan de praat te krijgen, maar verder zie ik geen problemen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
[quote][b][m

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd1 op 21-10-2021 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kijk voor de lol ook effe wat 't cpu-gebruik nu is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je kan eventueel ook proberen door via SSH een speedtest te doen rechtstreeks op de commandline van het modem

In de netwerksettings SSH toegang aanzetten
Op jouw PC met Putty naar de router verbinden ( admin + admin wachtwoord )
dan op de cmdline :
code:
1
wget -O /dev/null http://speedtest.tele2.net/10GB.zip

Ik haal hier ( met een Via mijn synology NAS 48MB/s )
Afbeeldingslocatie: https://vgy.me/0LhGKH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
[quote][b][message=52

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd1 op 21-10-2021 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:43:
[...]

[...]

Thanks voor het meedenken, met de huidige instellingen haal ik de gewenste snelheid. Probleem met testen van zo'n groot bestand op de router is dat je dan flashgeheugen aan moet sluiten, dan zit je weer met de limieten daarvan (en van de usb interface en bijbehorende impact op de cpu).
Het bestand wordt niet opgehaald hé
Het gaat direct naar /dev/null/ - het luchtledige.
Maar een beperkte dataset komt op je device, niet de hele 10GB ;)

Ik kan het op mijn Archer C9 ook draaien, dat is mijn reguliere ( dd-wrt ) router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
thanks

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd1 op 21-10-2021 22:09 ]

Pagina: 1