Ford Fiesta 2013 of VW Golf 2013

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-07 10:51
Goedemiddag allen,

Ik zou graag jullie ongezouten mening eens willen vragen over een keuze waar ik mee zit.

Afgelopen zomer op vakantie geweest en heb hier een poos in een basic VW Golf 7 mogen touren wat mij zo ontzettend bevallen is dat ik er zelfs over zit te denken om er een aan te schaffen. Nu beschik ik zelf over een Ford Fiesta uit december 2013, 1.0L met 101 pk, wat overigens ook een mooie bak is. Deze heeft nu 34.000 km gelopen en zit redelijk vol opties. De VW Golf 7 (1.2L 105pk) welke ik op het oog heb is een paar maanden ouder (maart 2013) en heeft 46.000km gelopen. Redelijk dezelfde opties maar voor zover ik kan zien geen bluetooth (nadeel). Ik zou 5000-6000€ toe moeten leggen op deze auto welke al ouder is dan mijn huidige auto. Tevens kan ik bij de autoweek kentekencheck zien dat dit een import auto is, men gaf wel aan dat hij op de brug bekeken mag worden (schadevrij geeft men aan). Beide auto's zijn benzine bakken.

Wat zouden jullie in deze situatie doen? Gewoon bij de Fiesta houden of toch voor de Golf gaan? Mijn gevoel zegt Golf, maar of het verstandig is laat ik in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Puur kijkend naar de auto's is het B-segment vs C-segment. Heb je de extra ruimte en eventueel comfort/luxe nodig van de Golf? Dan kopen. Anders de Fiesta houden.

Persoonlijk zou ik gewoon de Fiësta houden, 6k meer om amper meer auto te krijgen :X

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
Allereerst dank voor jouw mening / kijk op dit verhaal!

Ik zit er zelf ook wel een beetje zo in, het is toch een hoop geld...en is het'het waard, thats the question. Speelt ook een stukje gevoel bij mij, was een erg fijne auto. Ik wacht nog eens wat reacties af...thanks!
MK1998NL schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:44:
Puur kijkend naar de auto's is het B-segment vs C-segment. Heb je de extra ruimte en eventueel comfort/luxe nodig van de Golf? Dan kopen. Anders de Fiesta houden.

Persoonlijk zou ik gewoon de Fiësta houden, 6k meer om amper meer auto te krijgen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Voor 6k kun je heel veel onderhoud plegen op zo'n Ford :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-07 12:57

Jasperlamers

Carpe Diem!

Kun je voor 6k niet naar de ford dealert toe en een nieuwe fiesta kopen ?

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

DieBrave schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:47:
Allereerst dank voor jouw mening / kijk op dit verhaal!

Ik zit er zelf ook wel een beetje zo in, het is toch een hoop geld...en is het'het waard, thats the question. Speelt ook een stukje gevoel bij mij, was een erg fijne auto. Ik wacht nog eens wat reacties af...thanks!
[...]
De Golf vind je een fijne auto, maar je Fiesta niet dan? Als je daar niet tevreden over was had je hem waarschijnlijk niet gekocht ;)

Maak eens een pro's en cons list. Neem hier maandelijkse kosten (verbruik, wegenbelasting...), uitrusting, ruimte, comfort, rijplezier.... in op. Kijk dan nog maar eens of de Golf een slimme keuze is :)

Voor +6k koop je bijna een nieuwe B-segmenter :X

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De Fiesta heeft t.o.v. van het gewicht ruim 12% meer vermogen. (9,56 versus 10,76 kilo/pk). De Fiesta staat bekend om een fijn sturende auto met prijzenwinnende motor en zal een lagere afschrijving kennen. Dat laatste omdat kleinere auto's minder snel afschrijven. Ik zou de financien goed uitzetten tegen de extra benefit van de Golf. Hij kan wel eens een stuk duurder zijn.

PS Gewichten heb ik gegoogled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410997

Je rijdt misschien 9000 km per jaar. Naast die 6000 euro zal je ook hogere kosten voor benzine, verzekering en belasting kunnen verwachten. Kortom ik vind het een forse prijs tegenover het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hij heeft het hier ook niet alleen over de financiën, het oog wil ook wat, en hij geeft aan een Golf veel fijner te vinden rijden.

Als je het geld ervoor hebt, lekker doen, en genieten van een heerlijke auto. Wordt het krap? Dan niet doen, een mooie auto is ook niet alles, maar wel lekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

DieBrave schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:38:
Goedemiddag allen,

Ik zou graag jullie ongezouten mening eens willen vragen over een keuze waar ik mee zit.

(...(

Wat zouden jullie in deze situatie doen? Gewoon bij de Fiesta houden of toch voor de Golf gaan?
Een Fiesta of een Golf is een heel andere categorie (zowel qua kosten als alle overige factoren). Een keus voor de één of voor de ander moet je dan ook niet maken op basis van prijs (want dan wint die Fiesta het natuurlijk altijd), maar dan moet je bepalen hoeveel jij voor die overige factoren over hebt.
Mijn gevoel zegt Golf
Als je het kunt betalen, dan heb je volgens mij je keus al gemaakt :P . Niets mis mee, maar zoals ik al zei: Als je het puur financieel bekijkt zul je nooit uitkomen op die Golf ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Volgens mij is het helemaal geen issue of iets al dan niet goedkoper in deze situatie. Je hebt een auto gereden die jij prettiger vind dan je huidige auto. Als jij het er voor over hebt om extra geld neer te leggen voor meer plezier in je auto moet je het vooral doen.

Ik weet niet of je de auto nieuw hebt gekocht maar je rijd erg weinig kilometers. Jouw totale kilometer stand rijd ik in een jaar :P. Dus hoe vaak ga je daadwerkelijk er extra plezier er van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
Ha ha, nee zoveel KM's kar ik niet in een jaar! Komt er indd op neer dat ik die auto nog fijner vindt rijden. Ik rij ongeveer 10-11k per jaar, dus het valt wel mee. Nu werk ik nog relatief dichtbij maar de kans is aanwezig dat ik binnenkort switch van baan en dus meer KM's per jaar moet gaan rijden, maar dat is allemaal 'als als als'.
The_Ghost16 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:25:
Volgens mij is het helemaal geen issue of iets al dan niet goedkoper in deze situatie. Je hebt een auto gereden die jij prettiger vind dan je huidige auto. Als jij het er voor over hebt om extra geld neer te leggen voor meer plezier in je auto moet je het vooral doen.

Ik weet niet of je de auto nieuw hebt gekocht maar je rijd erg weinig kilometers. Jouw totale kilometer stand rijd ik in een jaar :P. Dus hoe vaak ga je daadwerkelijk er extra plezier er van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Misschien dan even afwachten? Eventueel is het dan beter/voordeliger een diesel/hybride/LPG te gaan rijden als je meer KM's gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
Dat klopt ja, ik denk alleen niet dat het er alsnog 25.000 + gaan worden..
MK1998NL schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:46:
Misschien dan even afwachten? Eventueel is het dan beter/voordeliger een diesel/hybride/LPG te gaan rijden als je meer KM's gaat rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:21
Ongezouten mening: de Golf is een oersaaie auto. En dan nog: 6k neerleggen voor een oudere auto met iets meer ruimte, relatief minder vermogen en compleet kaal qua opties... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-07 16:13

Kraz

Saving the world

FastFred schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:29:
Ongezouten mening: de Golf is een oersaaie auto. En dan nog: 6k neerleggen voor een oudere auto met iets meer ruimte, relatief minder vermogen en compleet kaal qua opties... :?
+ een stukje duurder in onderhoud.

Ik rij zelf ook een Ford Fiesta :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:13

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Die nieuwe Ford Fiesta daarin tegen en dan de ST-line die voorbijkomt in de reclame's.. dat onderstel moet echt ontzettend fijn rijden en de looks zitten wel goed :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een nette Golf wat jij ongeveer aangeeft is +-€3000,- meer waard dan je Fiesta. als de Golf geen schade heeft gehad en je een grotere auto wenst en kan betalen zou ik de golf kiezen, maar geen 6K bijleggen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
Ben er aardig wat langs gegaan, maar wat ik minimaal moet bijleggen is vaak 5000€, dan spreek ik wel over een Golf met dezelfde opties als mijn Fiesta (behalve het navigatiesysteem), maar wel met +- 10k-15k km's meer gelopen, soms iets ouder, soms iets jonger dan mijn auto.
Hackus schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:52:
Een nette Golf wat jij ongeveer aangeeft is +-€3000,- meer waard dan je Fiesta. als de Golf geen schade heeft gehad en je een grotere auto wenst en kan betalen zou ik de golf kiezen, maar geen 6K bijleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:21
Ik zou lekker die Fiesta blijven rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

DieBrave schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:41:
Ben er aardig wat langs gegaan, maar wat ik minimaal moet bijleggen is vaak 5000€, dan spreek ik wel over een Golf met dezelfde opties als mijn Fiesta (behalve het navigatiesysteem), maar wel met +- 10k-15k km's meer gelopen, soms iets ouder, soms iets jonger dan mijn auto.

[...]
Dan zou ik het niet doen, maar ik merk op uit je berichten dat jij wel graag een Golf wil rijden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
Klopt heb je gelijk in, zou ik graag willen rijden. Qua kosten wint de Fiesta overduidelijk, qua plezier weet ik het niet... ;)
Hackus schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:55:
[...]

Dan zou ik het niet doen, maar ik merk op uit je berichten dat jij wel graag een Golf wil rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Fiesta is juist een van de lekkerst sturende auto's in zijn klasse :?

Maar goed, ook al eens gekeken naar andere auto's? Je hebt nu wel je zinnen gezet op een Golf, maar misschien bevalt een Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane, Mazda 3.... je zelfs beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieBrave
Wie weet! Het is inderdaad niet perse zo dat ik een andere auto MOET kopen hoor! Ik vind de Golf gewoon erg mooi en fijn rijden, heb zelf gereden in de 1.2 110pk en vond het verschil in power best aardig, heb wel besloten dat ik hem alleen zou inruilen als ik een mooie deal zou vinden met een VW Golf. Denk dat ik er alleen te veel op zou inleveren als ik met dit "beperkte" budget zou blijven zitten. Mijn verstand zegt, blijf maar gewoon bij de Fiesta, geen problemen, weinig kosten, mijn gevoel zegt overstappen...maar of het het waard is.....dat is een keuze welke ik toch zelf moet maken.

Toch allen bedankt voor de input! Altijd leuk en nuttig om het uit de bril van een ander te bekijken.
MK1998NL schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:17:
Fiesta is juist een van de lekkerst sturende auto's in zijn klasse :?

Maar goed, ook al eens gekeken naar andere auto's? Je hebt nu wel je zinnen gezet op een Golf, maar misschien bevalt een Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane, Mazda 3.... je zelfs beter!

[ Voor 3% gewijzigd door DieBrave op 18-10-2017 12:00 ]

Pagina: 1