Toon posts:

Restaurant reserveringsysteem via iframe

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Wat is de meest gebruikersvriendelijke en gemakkelijk aanpasbare restaurant reserveringsysteem dat je middels een iframe op een website kunt insluiten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik maak middels Dreamweaver een website in HTML en CSS voor een nog te beginnen restaurant. Zij willen dat klanten via de website een tafel kunnen reserveren. Het liefst gratis en anders zo goedkoop mogelijk.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Sagenda ziet er leuk uit, maar je moet betalen om de automatische berichten aan te kunnen passen.
SuperSaas werkt goed, maar een bezoeker van de website moet eerst een account aanmaken voordat die een reservering mag vastleggen.
En heel veel diverse anderen werken alleen voor WordPres...

Beste antwoord (via Verwijderd op 03-11-2017 09:12)

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:30

Pizzalucht

Snotneus.

Er zijn zat mogelijkheden om dit met een iframe te doen, bijvoorbeeld met:

https://tafelwijzer.nl/page/reserveersysteem

Kost je 99 euro per jaar.

Beetje onnodig om maar te gaan zeggen dat hij een website in iets heel anders moet gaan bouwen. Hij vraagt toch duidelijk om een "reserveringsysteem via iframe"?

[ Voor 35% gewijzigd door Pizzalucht op 18-10-2017 10:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een andere insteek: ik zou ze zelf die keuze laten maken. Jij kunt op technisch gebied adviseren ("die kan niet", "die is goed") maar de uiteindelijke keuze maak jij toch niet?

Bedoelen ze trouwens niet dat je het zelf zou moeten ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:25:
Ik maak middels Dreamweaver een website in HTML en CSS voor een nog te beginnen restaurant.
Ik zou zeggen, stop Dreamweaver in de prullenbak en ga aan de slag met iets dat werkt zoals NodeJS, Python, PHP, whatever.
Knal er volgens eventueel API code in van een bookings website of je eigen brouwsel en klaar.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-10 20:53
DJMaze schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:43:
[...]

Ik zou zeggen, stop Dreamweaver in de prullenbak en ga aan de slag met iets dat werkt zoals NodeJS, Python, PHP, whatever.
Knal er volgens eventueel API code in van een bookings website of je eigen brouwsel en klaar.
Het liefst met het hipste javascript framework van dit moment.

Waarom zou je niet Wordpress + plugin gebruiken, bv deze (geen ervaring mee, maar zelf ontwikkelen is meestal niet nodig voor dit soort 1000 in een dozijn websites).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
cracking cloud schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:31:
Waarom zou je niet Wordpress + plugin gebruiken, bv deze (geen ervaring mee, maar zelf ontwikkelen is meestal niet nodig voor dit soort 1000 in een dozijn websites).
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:25:
gebruikersvriendelijke en gemakkelijk aanpasbare restaurant reserveringsysteem
Een restaurant reserveringsysteem is niet een "1000 in een dozijn".
Als je een beetje kennis hebt weet je dat een restaurant het liefst werkt met shifts.
Daarnaast is er een capaciteit systeem met tafels en die kan je JOIN'en.

Ik ontwikkel reserveringsystemen en weet precies hoe het zit, en dit is niet voor de gemiddelde dreamweaver gebruiker.
Daarom zie je vaak "booking request" systemen. Deze doen niks anders dan een aanvraag versturen.
Vervolgens moet het restaurant zelf in het boek kijken of de aanvraag mogelijk is, en vervolgens bevestigen.
Bellen is sneller, daarom bel ik altijd i.p.v. zo'n online aanvraag formuliertje :)

P.S. Tevens heb ik te doen met startende ondernemers bij couverts punt nl.
Het gebruik van de digitale agenda kost € 50,- per maand. Extra reserveringen via onze reserveringspartners en Couverts.nl kosten €1,50 per persoon. Reserveringen via de eigen restaurantwebsite module, als ook alle telefonisch ingevoerde reserveringen zijn volledig gratis.
Is toch € 600 per jaar excl. boekingen voor een startende ondernemer.
Maar goed, zelf iets maken is duurder.

[ Voor 17% gewijzigd door DJMaze op 17-10-2017 17:57 . Reden: P.S. toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cracking cloud
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-10 20:53
Met 1000 in een dozijn bedoel ik standaard reservering systemen voor restaurants. Het is jammer van het geld om daar zelf wat voor te gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 14:19

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik lees Dreamweaver/HTML/CSS en "restaurant reserveringsysteem". Daar zit natuurlijk nog een enorm gat tussen.

Voor de opties die je noemt hoef je volgens mij in geen geval zelf met HTML/CSS aan de slag. Dus wat ga/kan je precies zelf doen en moet je uitbesteden?

Voor WordPress zijn er inderdaad tal van kant-en-klare oplossingen beschikbaar. Je zou dan een website ergens neer moeten zetten (met https), daar een pagina met een reserveringsformulier aanmaken, die je vervolgens met een iframe inlaad op de website van het restaurant.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

https://tafelwijzer.nl/page/reserveersysteem

Kost je 99 euro per jaar.

Beetje onnodig om maar te gaan zeggen dat hij een website in iets heel anders moet gaan bouwen. Hij vraagt toch duidelijk om een "reserveringsysteem via iframe"?

[ Voor 35% gewijzigd door Pizzalucht op 18-10-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Pizzalucht schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:12:
tafelwijzer.nl
Ik heb net de demo van tafelwijzer.nl getest, deze heeft echter XSS exploits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

DJMaze schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:35:
[...]

Ik heb net de demo van tafelwijzer.nl getest, deze heeft echter XSS exploits.
En dat heb je nu gemeld neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vele enthousiaste reacties.
Wat ik ook misschien had moeten zeggen, is dat ik dit naast mijn werk doe en dus niet al te snel kan reageren. Ook vallen hierdoor de PHP oplossingen etc af. Zo gauw ik meer tijd heb, wil ik me dit ook eigen maken. Maar tot die tijd moet ik roeien met de riemen (HTML, CSS, Bootstrap) die ik heb en heeft een iframe oplossing dus mijn voorkeur.
Ik ga vanavond jullie opmerkingen nogmaals bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Pizzalucht schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:02:
En dat heb je nu gemeld neem ik aan?
Ze gaan er mee aan de slag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

DJMaze schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:38:
[...]

Ze gaan er mee aan de slag ;)
Mooi :)
Dat terzijde, tafelwijzer.nl was een voorbeeld. Zijn ook andere systemen die hetzelfde doen voor een laag bedrag. Een Dreamweaver website is prima voor een restaurant. En in zo'n website kan je prima een reserversysteem via een iframe inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kontsnorretje
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-06-2024
Om nog even wat olie op het vuur te gooien:

Aangezien we over dreamweaver en iframes praten, hoort dit topic niet in Webdesign, Markup & Clientside Scripting :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 23:05
DJMaze schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:43:
[...]

Hoezo vergelijk je een front-end editor die HTML/CSS uitpoept nu met backend ontwikkel talen? Dat heeft nagenoeg niets met elkaar te maken :?

Je kan prima met Dreamweaver de site van het restaurant bouwen en daar best wat leuks mee neerzetten. De topic starter zoekt daar boven een reserveringssysteem voor een startende onderneming die liefst te duur is.

Wat betreft dat; het reserveren van tafels bij je restaurant is een van de belangrijkste zaken. Dat lijkt me niet hetgeen waar je op wilt besparen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Edwin88 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 23:20:
Wat betreft dat; het reserveren van tafels bij je restaurant is een van de belangrijkste zaken. Dat lijkt me niet hetgeen waar je op wilt besparen |:(
Tuurlijk wel. Als je geen klanten hebt, hoef je ook geen personeel aan te nemen. FF blijven nadenken he!

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken en suggesties.

Ondertussen een testaccount geregeld en mijn klant kan nu helemaal los op Tafelwijzer.
Pagina: 1