Hallo,
Ik wil doormiddel van een .Value in VBA een formule in een cel plaatsen, daarvoor gebruik ik onderstaande code:
Dit wordt op deze manier gewoon als tekst in cel B1 ingevuld, maar ik wil het natuurlijk als formule. Daarom gebruik ik onderstaande code. Hierbij heb ik alleen het = teken toegevoegd voor VERT.ZOEKEN
Maar nu geeft excel bij het uitvoeren van deze macro een error:
Hoe kan ik dit probleem oplossen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt !
Mvg
Ik wil doormiddel van een .Value in VBA een formule in een cel plaatsen, daarvoor gebruik ik onderstaande code:
code:
1
| Range("B1").Value = "VERT.ZOEKEN($A1;[bronbestand.xlsx]Blad1!$A$1:$ZZ$999;KOLOM(B:B);0)" |
Dit wordt op deze manier gewoon als tekst in cel B1 ingevuld, maar ik wil het natuurlijk als formule. Daarom gebruik ik onderstaande code. Hierbij heb ik alleen het = teken toegevoegd voor VERT.ZOEKEN
code:
1
| Range("B1").Value = "=VERT.ZOEKEN($A1;[bronbestand.xlsx]Blad1!$A$1:$ZZ$999;KOLOM(B:B);0)" |
Maar nu geeft excel bij het uitvoeren van deze macro een error:
Maar als ik na het uitvoeren van de eerste macro (dus de code zonder = teken) handmatig een = teken voor de geplaatste tekst zet, pakt hij de formule wel en verschijnt het getal uit de desbetreffende cel uit het bronbestand in cel B1.Fout 1004 tijdens uitvoering: Door de toepassing of door object gedefinieerde fout
Hoe kan ik dit probleem oplossen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt !
Mvg