Toon posts:

DivX TV out schokkerig met Matrox G450

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn TV met behulp van het door Matrox meegeleverde kabeltje aangesloten op mijn computer. Ik heb de TV op de tulp aansluiting van het Matroxkabeltje aangesloten en met een verloopkabel naar de Scartingang van mijn TV.
Vrijwel al mijn DivX's lopen schokkerig op mijn TV (en niet op de monitor). Alleen Jackass (resolutie 372x240) loopt niet schokkerig op de TV. Andere films lopen wel schokkerig op de TV, bijvoorbeeld met een resolutie van 682x512. Nou heb ik begrepen dat de horizontale resolutie door 32 te delen moet zijn. Maar hoe pas ik zo'n film nou aan dat de resolutie door 32 te delen is? Met welk programma doe ik dat?
Of heeft het schokkerig effect een andere oorzaak?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
Dat kan dus met VirtualDub

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 10:59 schreef dennisdotcom het volgende:
Dat kan dus met VirtualDub
Waar kan ik die downloaden, bij tucows kan ik het niet vinden.
Ben nu iets van Ulead aan het installeren.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Daar heb ik ook last van, maar ik heb de Matrox DivX filters al geinstalleerd (die vullen een film aan met 16 zwarte pixels, indien de resolutie niet deelbaar is door 32).

Echter, al mijn films haperen op TV-out en niet op de monitor. Er zit een Duron 800 bij de Matrox G450, dus dat kan het probleem niet zijn...

Ik denk dat het te maken heeft met de drivers van Matrox. Misschien een nieuwere versie...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 10:50
Ik heb zelf geen matrox kaart maar wel een divx site en ik hoor veel verhalen dat de matrox kaarten alleen films goed spelen indien de resolutie deelbaar is door 32 (horizontaal/verticaal)

Het hierboven genoemde filter zou dat regelen....wellicht helpt het.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 11:07 schreef Jaspov het volgende:
Ik heb zelf geen matrox kaart maar wel een divx site en ik hoor veel verhalen dat de matrox kaarten alleen films goed spelen indien de resolutie deelbaar is door 32 (horizontaal/verticaal)

Het hierboven genoemde filter zou dat regelen....wellicht helpt het.
Dat genoemde filter heb ik volgens mij ook al geprobeerd. Maar welke is het precies? Dan kan ik het nog eens proberen...

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-08 09:19

Verwijderd

Gebruik de search eerst eens gasten!! Eerst DivXG400 installeren (gebruik de search maar voor het downloadadres). Nu kun je ook DVD max gebruiken voor filmformaten die niet deelbaar door 32 zijn.
Daarnaast is het zo dat wanneer het aan frames per seconde (fps) niet overeenkomt met het type tv-out, dat er schokjes kunnen ontstaan. Zo kun je schokjes krijgen als je een NTSC film (23,9 fps) afspeelt via PAL (25 fps). Het beste is dus om de kaart op NTSC tv-out te zetten.

Hierbij valt nog op te merken, dat je TV moet NTSC weergave aan moet kunnen (een beetje nieuwe tv kan dat).
Succes

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

geld dit draadje ook voor een g200?

Verwijderd

Het probleem ligt er dus aan, dat de meeste divx films uit usa komen en dus ntsc zijn.

Dat betekent dus 29 fps ipv 25, dat is de reden dat hij schokt. Een monitor heeft hier geen last van, maar een pal tv wel. Als je een tv hebt die ook ntsc aankan zet je tvout op ntsc, en voila hij stotterd niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 10 juli 2001 13:58 schreef BarryHadslippers het volgende:
Gebruik de search eerst eens gasten!! Eerst DivXG400 installeren (gebruik de search maar voor het downloadadres). Nu kun je ook DVD max gebruiken voor filmformaten die niet deelbaar door 32 zijn.
Daarnaast is het zo dat wanneer het aan frames per seconde (fps) niet overeenkomt met het type tv-out, dat er schokjes kunnen ontstaan. Zo kun je schokjes krijgen als je een NTSC film (23,9 fps) afspeelt via PAL (25 fps). Het beste is dus om de kaart op NTSC tv-out te zetten.

Hierbij valt nog op te merken, dat je TV moet NTSC weergave aan moet kunnen (een beetje nieuwe tv kan dat).
Succes
Ik dacht dat ik wel duidelijk had gemaakt dat ik er al het een en ander van wist. En ik heb de search dus gebruikt. DivXG400 heb ik dus geinstalleerd, maar dat hielp niet. De TV ondersteunt volgens mij geen NSTC. Helaas dus.
Pagina: 1