Permanent uitzetten zware videokaart laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Hallo Heeft iemand enig idee hoe ik de 2de videokaart permanent kan uitzetten in mijn laptop ?

Ik heb een laptop met een AMD 6770M en een intel hd 3000. De amd videokaart is kapot( Zelfs linux loopt vast bij het booten) Ik heb wel tijdelijk de videokaart uitgezet in de device manager van windows 10, maar zodra er een windows update is wordt hij meteen weer aangezet, en de bijbehorende driver gedownload....

Ook in de Bios is geen optie om de videokaart er permanent uit te zetten. Is er nog een andere manier ? Of wordt het echt een nieuwe laptop kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:36

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Je zou kunnen controleren of de GPU op een apart dochterbord is geplaatst in je laptop en deze compleet verwijderen. Maar de laatste jaren wordt dit vrijwel niet meer gedaan.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:54
Stroom onderbreken.
Zoek met google/youtube, of je de kaart kunt verwijderen, dus of dit mogelijk is, en of het gemakkelijk is.
Misschien in bios iets uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:47

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Met Windows 10 Professional, Enterprise of Education of Windows 8.1 kan je de update uitstellen.

[ Voor 39% gewijzigd door MedionAkoya op 17-10-2017 12:47 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
MedionAkoya schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:45:
Met Windows 10 Professional, Enterprise of Education of Windows 8.1 kan je de update uitstellen.
Met alle beveiligingsrisico's van dien , lijkt me niet echt een oplossing voor het probleem van TS

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan hem hardwarematig uitzetten met een soldeerbout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:47

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Imnoa schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:48:
[...]

Met alle beveiligingsrisico's van dien , lijkt me niet echt een oplossing voor het probleem van TS
Huh, maar ik kan in Windows 8.1 zo instellen dat één bepaalde update niet wordt geinstalleerd en de rest wel.
Zo heb ik Safedisc secuROM update va Microsoft eruit gemieterd. Want anders kon ik geen Simcity 4 CD spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door MedionAkoya op 17-10-2017 14:14 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
MedionAkoya schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:13:
[...]

Huh, maar ik kan in Windows 8.1 zo instellen dat één bepaalde update niet wordt geinstalleerd en de rest wel.
Zo heb ik Safedisc secuROM update va Microsoft eruit gemieterd. Want anders kon ik geen Simcity 4 CD spelen.
TS heeft het over "een update" daar maak ik dus uit dat dit voor alle updates geldt.

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:55:
Je zou kunnen controleren of de GPU op een apart dochterbord is geplaatst in je laptop en deze compleet verwijderen. Maar de laatste jaren wordt dit vrijwel niet meer gedaan.
Ik ga eens even kijken of ik de laptop open kan maken en dit kan afsluiten! :) Heel erg bedankt.
Pagina: 1