Heeft 4k/HDR/OLED zin bij standaard (bron) televisie signaal

Pagina: 1
Acties:

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12-2025
Als de bron signaal standaard t.v. signaal is dus geen HD, Full-HD, 4K. (Ik denk dat dit dan 480p is?)

Hoe ziet dit eruit op een op een 4K en/of HDR, en/of OLED t.v.

4K: De bron is minder dan 4K, dus voert de t.v. een soort upscaling uit?

HDR: Ik neem aan dat wel effect heeft, een telefoon foto kan je ook een HDR "filter" overheen gooien zodat het lijkt dat hij HDR geschoten is.

OLED: Als de bron lage kwaliteit is dan zal er minder contrast zijn?

Wij wonen namelijk in de polder met een 10Mbit lijntje (kan erger) maar het KPN HD signaal hapert dus kijken wij altijd "normale" digitale t.v.

Netflix 4K is hier dus ook geen optie.

Nu staat onze televisie op het punt te overlijden (soms stekker eruit en erin om hem aan te krijgen 8)7 )
Dus een nieuwe t.v. maar wij vragen ons sterk af of OLED, 4K en/of HDR wel aan ons besteed is aangezien onze bron materiaal te laag is.

Dus heeft een dure OLED,4K HDR t.v. wel zin als het bron materiaal niet top is.

My life is in 2D, How about yours?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nederlandse TV is 576p of 720p standaard tegenwoordig.

576p ziet er inderdaad niet uit op een 4K, zelfs niet met enorm goede upscaling. 720p gaat nog wel alhoewel je afhankelijk van de bitrate toch nog wel eens "grotere vlakken" te zien krijgt. HDR-foto's moet je over het algemeen eerst op USB zetten en dan in de TV prikken; anders wordt het niet goed opgepakt. Of je moet casten van telefoon maar niet alle TV's "snappen" dan de HDR-metadata.

Als je het allemaal zo schetst dan is 4K/OLED/HDR niet aan jou besteed; dat is zonde geld. Een goede 1080p (direct-) LED is dan een beter idee.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:54
Ik zie het nut er niet van in als je geen bron hebt welke 4K of HDR kan versturen.
om dan wel een 4K of een HDR tv aan te schaffen.

De keuze kun je wel maken als het volgende hebt of wilt aanschaffen.
Gameconsole Playstation / Xbox
Mediaspeler waarmee je 4K of HDR content afspeelt.
Blueray speler.

Zolang je dus een bron naast je tv ontvanger hebt welke wel de mogelijkheid heet tot 4K/HDR dan ja heeft het nut.

Heb je dit niet, bespaar je zelf een hoop geld en koop een Full HD tv.