Plinten PVC vloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKuit
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-12-2022
Hallo,

Wij laten een PVC vloer gelijmd leggen. Er zal daarvoor eerst geegaliseerd worden. De plinten doen we echter zelf. Nu is de vraag kunnen we de plinten voor het egaliseren plaatsen?

Alvast bedankt
MKuit

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Plinten plaats je toch altijd als laatst? Anders ligt je vloer ertegenaan ipv eronder. Dan blijf je lelijke randjes zien lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALF99
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-03 07:24
Indien de dekvloer voldoende vlak is (controleren met een lange rechte lat) zou ik ze na het leggen plaatsen. (dit is verreweg de mooiste optie)
Indien de dekvloer niet vlak is zou ik ze eerst plaatsen waardoor je eventuele oneffenheden al deels opvangt met de egalisatie en dikte van de stroken. let wel op indien je de plinten al hebt zitten voor het leggen zal er bijna altijd een dun kitnaadje tegen de plint gezet worden na het leggen.

NB ZO 12xRec Twinpeak 365

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eerst plinten. Dan egaliseren en de pvc vloer. Zo is het hier gedaan met mijn verlijmde vloer. Je cementdekvloer is verre van vlak en de egalisatie heft dat maar deels op. Wanneer je je plinten eerst plaatst heb je de hoogte van je egalisatie en vloer om de kuilen op te vangen.

Dit werd geadviseerd door de vloerenlegger

[ Voor 7% gewijzigd door Kaasplank op 18-10-2017 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 18:03
Kaasplank schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:47:
Eerst plinten. Dan egaliseren en de pvc vloer. Zo is het hier gedaan met mijn verlijmde vloer. Je cementdekvloer is verre van vlak en de egalisatie heft dat maar deels op. Wanneer je je plinten eerst plaatst heb je de hoogte van je egalisatie en vloer om de kuilen op te vangen.

Dit werd geadviseerd door de vloerenlegger
Eerst egaliseren. Dan PVC, dan plinten. Zo werd ons geadviseerd door onze vloerlegger. Wrs maakt het dus niet uit. Beide zal goed zijn.

Trouwens als je egalisatie maar een deel opvangt dan doe je toch iets niet goed. Dat is het doel en anders ligt je PVC ook niet lekker. Zou daar meer bezorgt over zijn dan de plint.

[ Voor 13% gewijzigd door bvbal79 op 18-10-2017 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-05 08:52
Je kan ze voor het egaliseren plaatsen, het voordeel is wel dat de plinten dan langer mee kunnen gaan dan de vloer. PVC kunnen ze behoorlijk strak tegen de muur leggen.

Echter als je hierna ooit nog een houten vloer wilt bijvoorbeeld, dan moet je gaan werken met die verschrikkelijke plakplinten. Ik zou het daarom toch als laatste plaatsen.

Voordeel van vooraf plaatsen is wel dat je de plinten makkelijker kan afwerken als je ze nog wilt schilderen. Je raakt dan niet met verf je nieuwe vloer.

[ Voor 18% gewijzigd door Edwin88 op 18-10-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-05 13:25
MKuit schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:01:
Hallo,

Wij laten een PVC vloer gelijmd leggen. Er zal daarvoor eerst geegaliseerd worden. De plinten doen we echter zelf. Nu is de vraag kunnen we de plinten voor het egaliseren plaatsen?

Alvast bedankt
MKuit
Als je de vloer laat doen zou ik het echt aan de vloerenlegger vragen wat zij het liefst hebben. Heb het hier met behangen gehad. Zei gaven in mijn geval liever te behangen op de plinten. Dus mooi eerst voor ze aan de muur gezet.
Los daar van kan ik me bij een vloer nog wel indenken dat je kans hebt op beschadigingen, het zei bij het egaliseren dan wel bij het leggen van de pvc vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:48
Geen plinten 👍
Hier pvc strak aan de muur. Heerlijk : kastjes die aansluiten op de muur, stofzuigen tot de muur (met beleid). Veel mooier beeld. Was voor ons een nobrainer.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 18:03
caspervc schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:15:
Geen plinten 👍
Hier pvc strak aan de muur. Heerlijk : kastjes die aansluiten op de muur, stofzuigen tot de muur (met beleid). Veel mooier beeld. Was voor ons een nobrainer.
daar begint al het voorzichtige met beleid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:48
Zelfs met een peuter van 4 en een dreumes van 1,5 gaat 't wonderbaarlijk goed 🙃

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Pagina: 1