Kat bijt Apple Lightning kabels kapot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-06 13:32
Sinds een half jaar bijten onze katten telkens de kabels van mijn iPad/iPhone kapot. Op Google zie ik dat dit redelijk veel voorkomt, maar er geen antwoord is op waarom ze het doen, en waarom alleen kabels van Apple?

De kabels van de Samsung van mijn vriendin laten ze met rust, de kabels van de eReader doen ze ook niks mee :?

Zo ben ik al door een stuk of 8 kabels gegaan, en ze zijn niet goedkoop (originele). Ik heb een aantal dagen geleden een Blitzwolf Ampcore Lightning kabel besteld vanaf Amazon, hopelijk blijven ze daar wel vanaf.

Zijn er hier meer mensen die dit ervaren, zo ja, is er iets tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kabels wegleggen op een plek waar je katten niet bijkomen. ;)

Bestaat er niet zo'n spuitbus die een bepaalde geur vrijgeeft?

[ Voor 35% gewijzigd door HollowGamer op 17-10-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
HollowGamer schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:40:
Kabels wegleggen op een plek waar je katten niet bijkomen. ;)
Dat gaat redelijk moeilijk als je je telefoon wilt opladen. De oplader met kabel ligt ook altijd in de kast als er niks mee opgeladen wordt. Het probleem is dus dat ze tijdens het opladen aan de kabels lopen te knagen.
Bestaat er niet zo'n spuitbus die een bepaalde geur vrijgeeft?
Dat hebben wij om te voorkomen dat ze aan de bank krabben, dat spul werkt helaas niet.

[ Voor 17% gewijzigd door BlazeMuis op 17-10-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:06
iPhone 8 of hoger kopen. Kan je draadloos laden en hebben geen lightning meer nodig.

En nu serieus:

Zijn het kabels die altijd op dezelfde plek liggen of ook kabels die je meeneemt? Misschien dan iets in je tas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Pendora schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:45:
iPhone 8 of hoger kopen. Kan je draadloos laden en hebben geen lightning meer nodig.

En nu serieus:

Zijn het kabels die altijd op dezelfde plek liggen of ook kabels die je meeneemt? Misschien dan iets in je tas?
De kabels neem ik verder nooit mee, ik leg het na het opladen in de kast neer, waar verder ook geen etenswaren/snoep/snacks in ligt, alleen wat printpapier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

o.a. bij de Kruidvat en AH(grixx) kun je lightning kabels kopen, voor onder de €10,- gewoon in de winkel dus, hoef je niet op te wachten( :+ )
(Apple MFI licentie)

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 17-10-2017 10:50 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Mijn kat heeft voorkeur voor snoertjes van oordopjes en vergelijkbaar. Ik doe ze regelmatig insmeren met een beetje schoonmaakazijn verdund met water, dat vindt ze vies en dan blijft ze er dus vanaf. Verder uiteraard altijd opruimen als ik er niet bij in de buurt ben (ze gaan al in mn zak als ik naar de toilet moet of koffie ga zetten). Voor de zekerheid ruim ik ook opladers etc. altijd op. Het is even wennen maar ik weet inmiddels niet meer beter dan dat ik al die dingen direct opruim of zo wegleg dat ze er niet bij kan. Bijkomend voordeel: het oogt een stuk opgeruimder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn katten knaagden op de oplaadkabel van mijn MacBook, dat is ook geen goedkope hobby. Nu ze naar buiten mogen en dus veel meer afleiding krijgen, blijven ze redelijk goed van onze spullen af. Misschien heeft het knagen aan de kabels dus wel een onderliggende oorzaak: verveling. Hebben je katten genoeg speelgoed, of de mogelijkheid om naar buiten te gaan? Daar is een wereld van prikkels, alleen al door de vliegjes, vogeltjes, geluiden uit de natuur, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 09-06 21:10

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Je hebt anti-nagelbijt-nagellak. Spul is onwijs smerig en blijft redelijk zitten. Byte-x bijv. en de Hema heeft iets dergelijks van eigen merk.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 17:27
Dit topic heeft weinig te zoeken in TL, tikje naar AZ.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Bekend probleem; dat bepaalde knaag/kat-achtigen graag op soepele kabels knauwen...

Gebeurd al jarenlang met b.v. de bougieskabels onder de motorkap van een auto. Sinds dat er geen slecht-voor-het-milieu-weekmakers meer gebruikt (mogen) worden om kabel(mantels) soepel te houden, wordt er een soort vis-(dierlijk)olie achtige stof gebruikt.
En, je raadt het al, die beesten zijn dol op vis(geur).
Ergo, marters (en aanverwanten) vreten aan kabels onder de motorkap, katten knabbelen op laadkabels.

Oplossing?
Blijft lastig; het meest effectief is om het zoogdier-met-de-goede-neus-en-scherpe-tandjes op te ruimen. Maar ja, dat stuit op emotionele en morele bezwaren. ;)
Zoals al eerder genoemd; verveling is ook één van de redenen waarom die beesten hun tanden in kabels zetten. Je zou b.v. ook een paar (gebruikte) laadkabeltjes bij de kringloop kunnen halen, of hele goedkope bij de Action o.i.d. en die expres aan de kat geven. Maar of het überhaupt verstandig is dat die beesten aan de kabels knauwen; lijkt me niet. Want uiteindelijk krijg je toch materiaaldeeltjes binnen...

Er zijn idd bitter/geursmeersel die je op kabels kunt aanbrengen. Maar vaak stinken die zo erg, dat mensen ook uit de buurt blijven...

Wellicht een ander merk kabel gebruiken die andere weekmakers toepast. Proefondervindelijk?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Kurkentrekker schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:45:
Mijn katten knaagden op de oplaadkabel van mijn MacBook, dat is ook geen goedkope hobby. Nu ze naar buiten mogen en dus veel meer afleiding krijgen, blijven ze redelijk goed van onze spullen af. Misschien heeft het knagen aan de kabels dus wel een onderliggende oorzaak: verveling. Hebben je katten genoeg speelgoed, of de mogelijkheid om naar buiten te gaan? Daar is een wereld van prikkels, alleen al door de vliegjes, vogeltjes, geluiden uit de natuur, etc.
Wij doen ze hier niet naar buiten, zit hier een persoon die een hekel aan alle dieren heeft en al meerdere katten om het leven heeft gebracht dmv een luchtbuks en gif in ham e.d., dus ze gaan niet naar buiten.

Voor de rest vervelen ze zich niet, ze hebben genoeg speelgoed waar ze veel mee spelen (m'n vriendin is zo gek op ze, dat ze elke week wel nieuwe speeltjes koopt). Ze spelen ook redelijk veel met elkaar.
Ardana schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:03:
Je hebt anti-nagelbijt-nagellak. Spul is onwijs smerig en blijft redelijk zitten. Byte-x bijv. en de Hema heeft iets dergelijks van eigen merk.
Ik zal vanmiddag ff naar de Hema gaan, kijken of ze het daar hebben liggen en of het werkt, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:36
Veel kabels bevatten inderdaad visolie. Of het insmeren met een vies goedje gaat helpen is maar net de vraag. Een kat ruikt namelijk erg goed maar proeft maar zeer weinig (of een kat iets lust ligt dan ook in eerste instantie aan de geur en niet de smaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 14:10
Koop anders eens die gekleurde paracord Lightning kabels van de Action. Mensen in mijn directe omgeving gebruiken die en ikzelf ook trouwens, werken perfect. Misschien vinden je katten dat paracord minder lekker vergeleken met plastic van Apple.

π MW finishers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:33
Katten houden niet van menthol, je kan dan je kabels inspuiten met een menthol mondspray oid, een beetje tandpasta of tijgerbalsem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
MaTr1x schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:23:
Koop anders eens die gekleurde paracord Lightning kabels van de Action. Mensen in mijn directe omgeving gebruiken die en ikzelf ook trouwens, werken perfect. Misschien vinden je katten dat paracord minder lekker vergeleken met plastic van Apple.
Die lightning kabels van de Action gebruik ik liever niet, dus daarom een Blitzwolf kabel besteld, zit ook kevlar omheen, hopen dat ze daar niet aan gaan knagen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 20:24
absrnd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:36:
Katten houden niet van menthol, je kan dan je kabels inspuiten met een menthol mondspray oid, een beetje tandpasta of tijgerbalsem :)
Als je tijgerbalsem gebruikt, zouden ze dan ook bang worden :?
Tijger is tenslotte stukken groter dan n kat :+

(sorry, offtopic :P )

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:01

Oekol

waka waka hey hey

BlazeMuis schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:39:
Sinds een half jaar bijten onze katten telkens de kabels van mijn iPad/iPhone kapot. Op Google zie ik dat dit redelijk veel voorkomt, maar er geen antwoord is op waarom ze het doen, en waarom alleen kabels van Apple?

De kabels van de Samsung van mijn vriendin laten ze met rust, de kabels van de eReader doen ze ook niks mee :?

Zo ben ik al door een stuk of 8 kabels gegaan, en ze zijn niet goedkoop (originele). Ik heb een aantal dagen geleden een Blitzwolf Ampcore Lightning kabel besteld vanaf Amazon, hopelijk blijven ze daar wel vanaf.

Zijn er hier meer mensen die dit ervaren, zo ja, is er iets tegen te doen?
Dit is duidelijk het ras dat tegen Apple is, dit komen we ook bij de mensheid tegen. De 1 is pro Apple en de andere zeer sterk tegen. Dit vertaalt zich naar onheus gedrag waar kosten noch moeite gespaard blijven. Ik ben bang dat je kat er ook alles aan zal blijven doen om je over te krijgen naar een Android telefoon.

Lastig verhaal dit. De discussie Apple <--> Android zal nooit ophouden, jouw katten ben ik bang ook niet.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-05 14:46
Mijn katten eten ook echt alleen Apple kabels op. Dacht altijd dat het kwam omdat ze zo lekker zocht zijn van buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 14:10
ybos schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:43:
[...]

Als je tijgerbalsem gebruikt, zouden ze dan ook bang worden :?
Tijger is tenslotte stukken groter dan n kat :+

(sorry, offtopic :P )
offtopic:
Pas op met tijgerbalsem en katten: een vriend van mij had zijn knie verstuikt met sporten en had daarna zijn knie ingesmeerd met tijderbalsem en kwam daarna even langs: mijn kat werd helemaal wild toen die het rook 8)7

π MW finishers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 10:23
Misschien niet erg praktisch, maar kan je de toestellen niet opladen in een ruimte waar de katten niet komen? Wel een stuk goedkoper dan om de week een nieuwe lader te moeten kopen :)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Als je kabel vast ligt een kabelgootje gebruiken? Of mogelijk de kabel intapen met bijv. duct tape?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-05 15:14
Mijn zusje had last van een konijn die kabels vermoorde. Ze werd er helemaal gek van. Ik heb toen haar originele kabel ingewikkeld in van die veren die in pennen zitten (Setje pennen kopen bij Action en veertjes eruit halen). Dat was 1,5 jaar gelden.. Kabel is nog steeds heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 10-06 16:50
Ik heb inderdaad exact hetzelfde, onze kat wordt helemaal wild van die lightning kabels! Het heeft me al heel wat kabels gekost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
HellPunk schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:20:
Misschien niet erg praktisch, maar kan je de toestellen niet opladen in een ruimte waar de katten niet komen? Wel een stuk goedkoper dan om de week een nieuwe lader te moeten kopen :)
Telefoon wordt meestal opgeladen in de woonkamer aangezien er maar 2 stopcontacten in de slaapkamer zitten, welke ook nog eens op een plek zit (huurwoning, logica is ver te zoeken bij hun) waarvoor je een verlengkabel van ~3 meter nodig hebt (ziet er niet uit een kabel over de vloer heen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 10-06 16:50
Nu ik er over nadenk denk ik inderdaad dat het de visolie in die kabels is. Ik laad mijn telefoon op naast mijn bed, je kunt in principe de kabel niet zien, maar je merkt gewoon dat onze kat er afgeleid door raakt als ik b.v. met het aan het donderjagen ben op bed. Hij gaat vervolgens opzoek naar de geur volgens mij en dan bijt hij erin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:20
Sinds een half jaar bijten onze katten telkens de kabels van mijn iPad/iPhone kapot.
Hond kopen.

Zere neus: ik berg mijn aantrekkelijke kabeltjes gewoon op. Dan is meteen vrouwlief tevreden omdat die niet van rondslingerende kabels houd.

[ Voor 12% gewijzigd door Brent op 17-10-2017 15:47 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-06 18:54
Probeer het probleem om te lossen met een leuk speeltje. Haal alleen het speeltje uit de kast tijdens het opladen zodat de kat iets anders te doen heeft. Denk aan een doos, tunnel, of iets anders wat jouw kat leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Onze kat beet ook op iPhone en MacBook kabels. Begon met een MacBook die aan de oplader lag, snoertje 'hing' van tafel richting grond (stopcontact). Dat slingerde leuk en toen kon hij er niet meer afblijven. Voor ik er erg in had had hij een paar flinke knauwen gedaan. Snel stekker uit het stopcontact gehaald, die het overigens daarna niet meer deed, en laptop voortaan in een andere kamer opgeladen.

iPhone en iPad altijd op het aanrecht opgeladen waar kat niet mocht komen. En altijd opbergen als ze niet gebruikt werden.

Onze kat mocht verder ook niet naar buiten (asielkat, moest nog wennen) maar zoals eerder al genoemd raadt ik ook speeltjes aan. Afleiden! Of iets anders om op te bijten geven. Rolletjes karton e.d. Een speeltje waar iedere kat dol op is is de Cat Dancer. Super goedkoop te verkrijgen op zooplus, of zelf te maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:28
Danielson schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:45:
Nu ik er over nadenk denk ik inderdaad dat het de visolie in die kabels is. Ik laad mijn telefoon op naast mijn bed, je kunt in principe de kabel niet zien, maar je merkt gewoon dat onze kat er afgeleid door raakt als ik b.v. met het aan het donderjagen ben op bed. Hij gaat vervolgens opzoek naar de geur volgens mij en dan bijt hij erin.
Dit is inderdaad het "probleem" geloof ik. Ook mijn 2 Noorse Boskatten knabbelen graag op de Apple kabels. Lader van vriendin der Mac-Book en I-Pod werden ook steeds aangeknabbeld. Die lader ligt nu gewoon in de kast en de usb kabels vervangen door die "braided kevlar" Blitzwolf kabels, sinds dien geen last meer van :)

Speeltjes zijn leuk, en die van ons hebben er ook echt genoeg (alleen al 64 balletjes door het huis een stuiteren, en nog meer spullen der omheen). Maar af en toe zoeken ze toch echt naar dingen waar ze anders niet aan (mogen) komen. Het zijn natuurlijk ook beestjes die erg nieuwschierig zijn, en graag op onderzoek gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door GoldenBatt op 17-10-2017 18:27 ]

Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 10:23
BlazeMuis schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:34:
[...]

Telefoon wordt meestal opgeladen in de woonkamer aangezien er maar 2 stopcontacten in de slaapkamer zitten, welke ook nog eens op een plek zit (huurwoning, logica is ver te zoeken bij hun) waarvoor je een verlengkabel van ~3 meter nodig hebt (ziet er niet uit een kabel over de vloer heen).
OK, dan is dat geen optie... Succes met het vinden van een oplossing! Onze katten hebben zich altijd beperkt tot het aanvallen van de lokale knaagdierenpopulatie en gezien hun leeftijd zal dat hopelijk ook niet meer veranderen ;) .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:28
Op Google zie ik dat dit redelijk veel voorkomt, maar er geen antwoord is op waarom ze het doen, en waarom alleen kabels van Apple?

Steenmarters zijn ook veel te vinden in auto's waar veel rubber slangen gebruikt worden waar visolie in verwerkt zit. Wellicht is dit iets vergelijkbaars?
ehtweak schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:25:
Bekend probleem; dat bepaalde knaag/kat-achtigen graag op soepele kabels knauwen...

Gebeurd al jarenlang met b.v. de bougieskabels onder de motorkap van een auto. Sinds dat er geen slecht-voor-het-milieu-weekmakers meer gebruikt (mogen) worden om kabel(mantels) soepel te houden, wordt er een soort vis-(dierlijk)olie achtige stof gebruikt.
En, je raadt het al, die beesten zijn dol op vis(geur).
Ergo, marters (en aanverwanten) vreten aan kabels onder de motorkap, katten knabbelen op laadkabels.
Nouja, dat dus

[ Voor 37% gewijzigd door FastFred op 18-10-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
MaTr1x schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 13:23:
Ik zou ze toch niet perfect noemen hoor...
Ik heb ze net getest voor mijn YT kanaal en met een weerstand 0,57ohm is de 1m kabel al aan de hoge kant (je verliest meer dan 2W door de kabel bij 'n belasting van 2A)
De 2,5m kabel veroorzaakt zoveel voltage drop, dat m'n tester niet eens powered up raakt, dus daar is de voltage drop en dus weerstand enorm.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 943699

meer voltage opzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 19:11
ByteX, https://www.kruidvat.nl/byte-x/p/21579 voor €6,19. Erg bitter middeltje tegen nagelbijten. Op een vochtige doek doenen uitsmeren over uw kabel. 100% zeker dat ze er niet meer aankomen! En het is geurloos en kleurloos.

Als je het met huis/tuin/keuken-tools wil oplossen kan je ook wat olijfolie mengen met wat lavendel (of kamille, kruidnagel) en een stevige scheut chillipeper. Maar dan gaan je handen er naar natuurlijk naar ruiken als je uw kabel vaak vastneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirjam77
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11-2024
Zo’n plastic spiraalkabelhuls kopen (€1,50) bij Aliexpress. Hier ook zo’n Apple knager maar dit werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Laat dat nou bij USB maar erg beperkt mogelijk zijn...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
BlazeMuis schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:31:
Wij doen ze hier niet naar buiten, zit hier een persoon die een hekel aan alle dieren heeft en al meerdere katten om het leven heeft gebracht dmv een luchtbuks en gif in ham e.d., dus ze gaan niet naar buiten.
En die situatie houden jullie gewoon in stand? Apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sorry voor het bumpen van dit topic, maar @BlazeMuis heb je inmiddels een oplossing gevonden? :)
Mijn kat heeft nu ook de kabels ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
HollowGamer schreef op zondag 8 september 2019 @ 12:03:
Sorry voor het bumpen van dit topic, maar @BlazeMuis heb je inmiddels een oplossing gevonden? :)
Mijn kat heeft nu ook de kabels ontdekt.
Mijn kat zit er nu niet meer aan, maar ik heb niks veranderd, hij stopte gewoon met kauwen op kabels :*)
Pagina: 1