Hier mijn verhaal. Iedere maand leg ik een tientje opzij voor een nieuwe mobiel. November 2015 heb ik een OPX gekocht en die heb ik nog steeds in gebruik. Het budget voor een eventuele nieuwe mobiel loopt tegen het aankoopbedrag van mijn OPX aan en dus begin ik om mij heen te kijken. Mijn mobiel verkeert nog een goede staat en gebruik ik nog met plezier. Ik zou enkele maanden kunnen wachten om mijn budget te verhogen, maar er zijn twee redenen om nu een nieuwe mobiel aan te schaffen. Namelijk:
1) Ik gebruik de OPX met twee simkaarten, daardoor kan ik geen sd-kaartje gebruiken. Opslaggeheugen (netto 12 GB) is te krap.
2) Laatste beveiligingspatch van telefoon is november 2016! Dit kan echt niet.
Ik zoek een?
Een mid-range (of beter) dualsim telefoon.
Wat is je budget?
Momenteel 250 euro. Als ik met iets meer geld er significant op vooruit ga, bereid om tot 350/400 euro te gaan.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Dual sim mogelijkheden benutten (bellen op tweede sim)
- Dagelijkse dingen, video kijken, browsen, appen.
- Muziek luisteren. Via koptelefoon of Bluetooth.
- Af en toe een vakantiefotootje maken (camera OPX was magertjes, des te beter de camera, des te vaker ik hem ga gebruiken).
- Met mijn huidige mobiel denk ik bovenstaande zaken nog minimaal een half jaar prima te kunnen doen.
Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Motorola Moto G5 Plus Dual Sim Zilver
Voordelen: 5,2 inch (groter is minder fijn), apart sd-slot,
Nadelen: plastic
pricewatch: Motorola Moto G5S Plus (4GB ram, dual sim) 32GB Grijs
Voordelen: Metaal
Nadelen: gedeeld sd-slot (kom met 32GB wel uit), 5,5 inch
pricewatch: Xiaomi Mi A1 Zwart
Voordelen: Android one, genoeg opslag
Nadelen: Las in ervaringen-topic over audio problemen, 5,5 inch
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil sowieso twee jaar met een telefoon rondlopen. Daarvan wil ik ook langer dan één jaar aan beveiligingsupdates ontvangen (i.t.t. OPX). Jullie hebben natuurlijk ook geen glazen bol, maar wat zou je in mijn geval doen? Ik loop nu al een jaar zonder updates rond. Overstappen (en op welke telefoon) en er het beste van hopen qua updates? Of zijn er alternatieven die jullie zouden kiezen? Huidige mobiel houden en wachten op iets anders, duurdere/betere telefoons?
1) Ik gebruik de OPX met twee simkaarten, daardoor kan ik geen sd-kaartje gebruiken. Opslaggeheugen (netto 12 GB) is te krap.
2) Laatste beveiligingspatch van telefoon is november 2016! Dit kan echt niet.
Ik zoek een?
Een mid-range (of beter) dualsim telefoon.
Wat is je budget?
Momenteel 250 euro. Als ik met iets meer geld er significant op vooruit ga, bereid om tot 350/400 euro te gaan.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Dual sim mogelijkheden benutten (bellen op tweede sim)
- Dagelijkse dingen, video kijken, browsen, appen.
- Muziek luisteren. Via koptelefoon of Bluetooth.
- Af en toe een vakantiefotootje maken (camera OPX was magertjes, des te beter de camera, des te vaker ik hem ga gebruiken).
- Met mijn huidige mobiel denk ik bovenstaande zaken nog minimaal een half jaar prima te kunnen doen.
Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Motorola Moto G5 Plus Dual Sim Zilver
Voordelen: 5,2 inch (groter is minder fijn), apart sd-slot,
Nadelen: plastic
pricewatch: Motorola Moto G5S Plus (4GB ram, dual sim) 32GB Grijs
Voordelen: Metaal
Nadelen: gedeeld sd-slot (kom met 32GB wel uit), 5,5 inch
pricewatch: Xiaomi Mi A1 Zwart
Voordelen: Android one, genoeg opslag
Nadelen: Las in ervaringen-topic over audio problemen, 5,5 inch
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil sowieso twee jaar met een telefoon rondlopen. Daarvan wil ik ook langer dan één jaar aan beveiligingsupdates ontvangen (i.t.t. OPX). Jullie hebben natuurlijk ook geen glazen bol, maar wat zou je in mijn geval doen? Ik loop nu al een jaar zonder updates rond. Overstappen (en op welke telefoon) en er het beste van hopen qua updates? Of zijn er alternatieven die jullie zouden kiezen? Huidige mobiel houden en wachten op iets anders, duurdere/betere telefoons?