Uitgelogd in browser maar ontvang toch nog notificaties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Op mijn Android telefoon (Moto G5 Plus, Android 7.1) ontvang ik, als ik uitgelogd ben bij Tweakers toch nog desktop notificaties. Het klikken op de notificatie brengt me bij een foutmelding van T.net dat ik niets met de notificatie mag doen, dus dat is op zich prima, maar in de tussentijd lekt 'ie wel usernames & topic titles. Niet direct een heel groot probleem, maar voor sommige gevoelige topics in bijvoorbeeld de HK kan dat wel een puntje zijn.

Dit is in Chrome (latest, up-to-date via Play Store) trouwens. Ik heb nog niet geprobeerd te reproduceren op andere machines en/of andere browsers.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dat is niet direct een bug. De toestemming voor pushnotificaties is uiteindelijk niet afhankelijk van het wel of niet ingelogd zijn met diezelfde browser. Je moet wel ingelogd zijn om die toestemming te verlenen, maar als dat eenmaal aan onze kant is opgeslagen wordt daar verder niet veel meer gedaan. De notificaties worden serverside verstuurd en daar is dus ook geen check mogelijk of je wel of niet nog ingelogd bent in die betreffende browser.

Technisch zouden we bij de opslaan van de toestemming dat wel kunnen koppelen aan je sessie, en dat dus verwijderen als de betreffende sessie ook verwijderd wordt (door uitloggen, verlopen etc.), maar dat is dan denk ik meer een 'feature request' waar onze productowners (o.a. @Femme ) zich even over moeten buigen. Het kan voor sommigen natuurlijk ook een voordeel zijn dat je wel notificaties kan blijven ontvangen zelfs als je niet meer ingelogged bent via de browser.

Ik verplaats dit topic daarom even naar Mooie Features :)

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 17-10-2017 12:37 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zou het eerlijk gezegd erg wel als bug duiden - omdat het dan niet is uit te schakelen zonder toegang tot die browser.

Stel ik log kort in op een verder vertrouwd apparaat van een ander en maak de fout de notificatie te bevestigen, dan heb ik geen manier om het ooit nog uit te schakelen als die ander het niet doet.

En krijgt dus die ander voor altijd de melding als er iemand reageert op bijv. F_J_K in "Hoog tijd op AtleX te bannen!!!11111!" :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

F_J_K schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:58:
[...]

Ik zou het eerlijk gezegd erg wel als bug duiden - omdat het dan niet is uit te schakelen zonder toegang tot die browser.

Stel ik log kort in op een verder vertrouwd apparaat van een ander en maak de fout de notificatie te bevestigen, dan heb ik geen manier om het ooit nog uit te schakelen als die ander het niet doet.

En krijgt dus die ander voor altijd de melding als er iemand reageert op bijv. F_J_K in "Hoog tijd op AtleX te bannen!!!11111!" :+
Ik meen dat 'end-points' op een gegeven moment wel verlopen. Technisch zouden we ook - net als voor sessies - een lijst kunnen tonen met alle geregistreerde toestemmingen voor pushnotificaties voor je account die je dan daar ook zou kunnen intrekken. Als we het linken aan een sessie zou je ook een optie kunnen geven bij het uitloggen (maar wat doe je dan als iemand gewoon zijn cookies trashed en niet 'netjes' uitlogd).

Ergo: er zijn meerdere manieren waarop je hier een oplossing kan bedenken. De vraag is waar precies behoefte aan is, en hoe we dat het beste kunnen faciliteren. Dat is iets voor ons productteam om over na te denken. Een eenduidige (bug)fix is er dus niet, maar dit is denk ik wel een probleem dat geadresseerd moet worden.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah dat wist ik niet scheelt idd.

Bij niet netjes uitloggen: sessies zijn wel via https://tweakers.net/my.tnet/logout/ op afstand te killen, dat scheelt. en een quick and dirty fix lijkt me idd bepaald niet de bedoeling. Het is een te handig feature om na een oepsje niet meer te zien werken :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)