Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xlordingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-11-2024
Beste Tweakers,

Vanavond toen ik mijn laptop wilde aansluiten op de oplader, drukte ik mis en drukte ik het uiteinde van de oplader tegen het (aluminium?) frame van de laptop.

Op dat moment viel het scherm van mijn laptop weg en begonnen de speakers te piepen. Het was geen systeempiep (om het maar even zo te zeggen) maar het leek net of de speakers verkeerd stroom kregen vanwege hele harde, onregelmatige en schelle piepen.

Op dat moment heb ik, met de powerbutton ingedrukt houden, de laptop volledig afgesloten. Vervolgens geprobeerd aan te zetten waarna ik geen beeld meer kreeg en de fan van de cpu extreem hard begon te draaien (veel harder dan ik ooit tijdens zware belasting gehoord heb).

Opnieuw de laptop met de powerbutton uitgezet en opnieuw aangezet. Dit keer met succes, niks meer aan de hand! _/-\o_

Ik maak me alleen wel zorgen, als dit nogmaals gebeurt zou het zomaar wel schadelijk kunnen zijn voor de laptop. Ook merk ik dat tijdens het opladen het frame soms een brandend gevoel op de onderarm geeft (een teken dat het onder spanning staat, toch?).

Ik denk niet dat er zomaar een oplossing is, maar ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Vandaar dit bericht met de vraag over wat te doen? Laptop is tweedehands, en ik weet niet heel goed of garantie nou nog geldig is of niet. HP warranty-check geeft aan dat alleen de extended warranty: 'carepack' nog geldig is, maar ik kan niet vinden wat dat precies inhoud.

Bij voorbaat dank,

Lucas

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mocht je een carepack hebben afgesloten, zeg maar garantie na de garantie (maar check http://www8.hp.com/us/en/...er/carepack-overview.html voor hun uitleg), dan zou je eventueel op support van HP kunnen rekenen. Persoonlijk denk ik dat het goed zou zijn om te kijken naar een andere accu, ik heb een vermoeden dat het eea niet helemaal goed meer werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 17-10-2017 01:26 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 12:43
Als je nog HP warranty hebt, zou je altijd een case kunnen openen als het nogmaals gebeurd, helpen ze je wel verder met tips / oplossingen. Maakt niet dat jij niet de koper bent, gaat echt op serienummer.