Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs02
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-10-2021
Mijn vraag
Hallo Tweakers,
Mijn vraag is: past de Dark Rock TF in mijn case?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn case is van Corsair: carbide series spec-01 mid-tower gaming case
(link van de case http://www.corsair.com/en...led-mid-tower-gaming-case )
Dimensions 447mm x 200mm x 428mm
Maximum CPU cooler height 150mm

Moederbord: Gigabyte H170-HD3
Videokaart: NVDIA GTX970
Voeding: 650w HKC voeding
Huidige processor: coolermaster 120V (rede voor vervanging is omdat de prestaties minder beginnen te worden en hij begint veel lawaai te maken)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat ik al gevonden heb is dat qua hoogte de dark rock tf (131mm hoogte) zou moeten passen maar geld dit ook de lengte? volgens de be quiet website is de totale lengte 130.8mm dus dat zou in theorie moeten passen maar als ik zelf ga meten dan blijft er misschien nog 2 a 3 cm over tussen de fan van de dark rock tf en de zijkant van mijn case is dit voldoende ruimte of moet ik opzoek naar een kleinere cooling system?

ik hoop dat ik alles zo voldoende heb uitgelegd en alvast mijn excuses voor als dit een domme vraag is haha. Ik heb hier niet heel veel verstand van en wil het graag niet verkeerd doen.

Hier nog een plaatje van hoe het er momenteel uitziet.
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/HzlS20w

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:21
Kan aan mij liggen hoor. Maar 150mm(15cm). -131mm(13,1cm). Dan blijft er toch gewoon 19.9mm(1,9cm) over zoals je zelf heb gemeten. Dus ja het past. Maar waarom ga je voor een top blower style cooler? En niet een "normale" cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs02
Hoi Loki, bedankt voor uw reactie. Dus dan is er dus genoeg ruimte voor de fan om lucht te blazen (misschien dat ik niet helemaal snap hoe het werkt). Ik ben bij deze cooler uit gekomen omdat ik opzoek was naar een stille cooler die nog steeds goed koelt. De meeste andere coolers van Be Quiet zijn allemaal te hoog voor mijn kast dus kwam ik uit bij de Dark rock TF. Maakt het erg veel uit of ik voor een top blower style cooler ga of een normale cooler? (ik kan het antwoord niet echt vinden) en zoja welke cooler zou jij mij dan aanraden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-07 06:20
Voor we je allemaal koelers aanraden, wat doe je met je systeem.
Als je geen zware games speelt of aan het overclocken bent, heb je geen zware koeler nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs02
games zoals CoD, battlefield, wow en league. Ik overclock niet. Het ging mij der vooral omdat ik als leek niet zeker wist of deze cooler goed zou werken in mijn kleine kast, omdat de fan heel dicht tegen de zijkant van mijn kast zit vroeg ik me af of er dan wel genoeg lucht doorheen kan gaan.