Toon posts:

MacBook Air 2015 pakt alleen de HDMI als televisie uit staat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sindskort bij een vriend een MacBook Air uit 2015 in nieuwstaat gekocht. Ik gebruik hem heel weinig, alleen een beetje voor Word, Excel etc. etc. Af en toe kijk ik ook een film en dan sluit ik deze aan via de HDMI naar de TV. Omdat de MacBook zelf geen HDMI aansluiting heeft, gebruik ik een originele Mini Displayport van Apple. Echter, laatst wilde ik zoals gewoonlijk de MacBook weer op de TV aansluiten, maar ik was vergeten dat de TV uitstond. De MacBook ging wel naar HDMI modus (beeld werd verkleind), maar zodra ik de TV aanzette sprong het beeld op de MacBook weer naar normaal. De TV gaf me vervolgens de melding dat er geen apparaten zijn aangesloten. Dit gebeurd nu dus elke keer!

tldr: De MacBook Air denkt dat HDMI is aangesloten als de TV uitstaat, zodra TV aanstaat denkt MacBook dat TV uitstaat. Gek verhaal, ik weet het. De TV is trouwens een Samsung.

Ik waardeer alle hulp!

Groetjes,

F

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:33

talin

ES-MA

is de tv dan echt uit of staat deze op spaarstand?

en als je nu de MacBook aansluit bij een wel aanstaande tv gaat het dan wel goed?
( laatste software update's gedraaid neem ik aan? geen rare beeldscherm software zoals Duet of DisplayLink )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!