Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 16:56

Sweatleek

404: Member Not Found

Topicstarter
Beste medetweakers :>

Weet iemand misschien een goede cpu cooler voor een Dell T5500 (zonder 2 cpu). mijn X5650 wordt namelijk op idel al 70C Dit is gewoon een simpele heatsink zonder fan. Dus mijn vraag is of iemand misschien weet wat een goede vervanger is. Ik heb een betje lopen google en als het goed is kan er gewoon een aftermarktet cooler op zo lang deze maar socket 1366 is.

Ik denk zelf dan een simple water cooler wondere kan doen (achter zit een 120MM fanplace)

(hij is al schoon gemaakt en nieuwe AS 5 op gegaan)

:D

confused reality

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:44

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

als het moederbord de standaard 1366 schroefgaten heeft en geen rare backplate aan de achterkant kun je er elke 1366 compatible koeler opschroeven; echter dan moet er ook genoeg ruimte om de socket heen zijn. Grote luchtkoelers kunnen nog wel eens met heatsinks/geheugen/pci-e slots in aanraking komen, kijk dus goed hoeveel ruimte je hebt. Als er inderdaad een 120mm fanspot achterin zit kun je ook een waterkoelingsetje inbouwen, bedenk wel dat een radiator groter is dan 120mm (reservoir), en dat je het moet halen qua lengte van de slangen ;)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger