Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyDude
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-12-2024
Mijn vraag
Als ik op Netflix iets afspeel in Safari op fullscreen krijg ik om de paar seconden een groene flikkering te zien. Als ik niet op full screen kijk gebeurd er niks, tevens bij het gebruik van Chrome heb ik het probleem niet. Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik het kan oplossen? Mijn vriendin heeft er ook last van sinds de update naar High Sierra.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook Pro 2017

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op fora, zonder resultaat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:20
Netflix ondersteund safari niet meer en daardoor kun je helaas problemen krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyDude
livranca schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:40:
Netflix ondersteund safari niet meer en daardoor kun je helaas problemen krijgen....
Is dat echt zo? Dat kan ik me haast niet voorstellen... Safari is een van de weinige browsers (naast Edge) die kan streamen in 1080p... Als Netflix het niet meer zou ondersteunen lijkt het me dat ik dat wel was tegengekomen.
Heb je er zelf ook last van? @livranca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:20
Ik kan namelijk vaak geen films openen... En het is onlangs ook in het nieuws geweest aangezien Netflix een bepaalde codec gebruikt die niet in safari zit (zo even uit mijn hoofd)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dat staat toch gewoon op de website :?
https://help.netflix.com/en/node/23742

•Safari on Mac OS X 10.10 or later (Yosemite)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyDude
@heuveltje Wat bedoel je? Op de website staat dat Safari het gewoon moet ondersteunen met High Sierra :P Mijn probleem is juist waarom het niet werkt ;)

@livranca Films openen in safari gaat bij mij gewoon prima. Het is echt gewoon het afspelen in fullscreen wat problemen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

brunogabeler schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 12:08:
@heuveltje Wat bedoel je? Op de website staat dat Safari het gewoon moet ondersteunen met High Sierra :P Mijn probleem is juist waarom het niet werkt ;)

@livranca Films openen in safari gaat bij mij gewoon prima. Het is echt gewoon het afspelen in fullscreen wat problemen veroorzaakt.
Dat was mijn punt dus :) je kunt gewoon zien of het wel of niet ondersteund word.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:44

nelizmastr

Goed wies kapot

livranca schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:41:
Ik kan namelijk vaak geen films openen... En het is onlangs ook in het nieuws geweest aangezien Netflix een bepaalde codec gebruikt die niet in safari zit (zo even uit mijn hoofd)..
Tipje ;) blijkt een DRM bug met Silverlight.

https://forums.macrumors....11-broke-netflix.2070394/

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyDude
Heeft niemand anders hetzelfde probleem? Zou het dan een hardware issue kunnen zijn? Zou wel raar zijn aangezien ik het niet heb met Chrome en mijn vriendin (eveneens met een MBP 2017) precies het zelfde probleem heeft.

Hopen op een update dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:20
Ik heb sinds het updaten naar High Sierra ook af en toe wat flikkeringen, maar dan wit. Er zitten helaas nog wat bugs in Metal 2 / WindowServer in High Sierra.. Ook het mega memory leak wat zich voordoet als je een scaled resolutie instelt. Het afwachten is op 10.13.1 aangezien daar veel fixes inzitten volgens beta testers.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyDude
Ik hoop dat mijn probleem daarmee ook verholpen wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Ik ook, want het is aardig vervelend. Denk dat 10.13.1 en ook iOS 11.1 in de komende weken ergens uitkomt. Tot die tijd maar even Chrome gebruiken.. maar die heeft maar weer max 720p en verbruikt veel meer resources tijdens Netflix :/

[ Voor 17% gewijzigd door Erulezz op 17-10-2017 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyDude
Erulezz schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:34:
Tot die tijd maar even Chrome gebruiken.. maar die heeft maar weer max 720p en verbruikt veel meer resources tijdens Netflix :/
Ja precies. Wil dan toch wel zo veel mogelijk gebruik maken van de kwaliteit van een retina scherm, haha. Al wordt er ook gezegd dat het verschil tussen 720p en 1080p bijna niet te merken is op een laptopscherm. Misschien is het zo erg nog niet(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:21
brunogabeler schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:16:
Mijn vraag
Als ik op Netflix iets afspeel in Safari op fullscreen krijg ik om de paar seconden een groene flikkering te zien. Als ik niet op full screen kijk gebeurd er niks, tevens bij het gebruik van Chrome heb ik het probleem niet. Weet iemand waar dit aan ligt en hoe ik het kan oplossen? Mijn vriendin heeft er ook last van sinds de update naar High Sierra.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook Pro 2017

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op fora, zonder resultaat.
Ik heb hier weer helemaal geen last van. Aan de andere kant zie ik af en toe weer dat het scherm kort flitst.

Offtopic: het is "flikkerend". Flicker is de Engelse term.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyDude
Volkan1984 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:29:
[...]

Offtopic: het is "flikkerend". Flicker is de Engelse term.
Haha my bad |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-05 13:00

JanAd

Wind’s howling

Hier ook... in Safari, High Sierra op een MB pro 2017... In Stranger Things daarnet merkte ik het probleem voor het eerst.
Gisteren bij de eerste aflevering had ik er geen last van vreemd genoeg. Daarvoor ook niks gemerkt in Star Trek elke maandag.
Ik heb wel meer via Plex gekeken dan Netlfix de voorbije weken.

Ik schakel even naar Chrome over.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyDude
JanAd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 23:21:
Hier ook... in Safari, High Sierra op een MB pro 2017... In Stranger Things daarnet merkte ik het probleem voor het eerst.
Gisteren bij de eerste aflevering had ik er geen last van vreemd genoeg. Daarvoor ook niks gemerkt in Star Trek elke maandag.
Ik heb wel meer via Plex gekeken dan Netlfix de voorbije weken.

Ik schakel even naar Chrome over.
Heb ik uiteindelijk ook gedaan. Jammer van de beperkte resolutie, maar het is voor mij(/ons) even niet anders. Wacht nog steeds op een update |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieBrsco
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-12-2019
@brunogabeler
ik heb hetzelfde probleem. Dacht dat ik de enige was.
Ik heb zelfs mijn hele macbook geformatteerd en opnieuw geïnstalleerd.
En nog hetzelfde |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyDude
Voor zover ik weet nog steeds geen fix. Vanochtend update van High Sierra gehad en het probleem in safari is nog niet verholpen. Hopelijk komt het onder de aandacht van Netflix en/of Apple en gaan ze werken aan een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Kan je eens een video/gifje maken van wat je precies ziet? Ik heb geen groen flikkerend scherm maar heel sporadisch een witte flits tijdens het afspelen van de video. Dit gebeurd ook bijna altijd als ik fullscreen afsluit.. Het is gelukkig niet irritant omdat het niet vaak voorkomt maar toch moet het natuurlijk gefixt worden. Ik ben nu vooral blij dat het 1e graphics probleem is opgelost, namelijk de WindowServer memory leak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyDude
@Erulezz
Zal ik vanavond even doen. Fijn dat er tenminste nog iets is opgelost voor jou, haha :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyDude
@Erulezz

[Video: https://imgur.com/T6cy5iq]

GIFje van de flikkering in actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb altijd al een andere soort flikkering op Netflix met safari op sierra. Al een jaar 😳

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyDude
Heb hier en daar wat dingen geprobeerd om het probleem op te lossen en het blijkt minder te worden als ik de browser in volledig scherm zet, en dan in volledige schermmodus van Netflix. Geen idee waarom, maar het verminderd de flikkering aanzienlijk. Hoop dat het ooit wordt opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1012683

Ik heb hier dus ook last van! Ben terug gegaan naar de winkel kreeg een nieuwe na het laten zien van het filmpje maar bij de nieuwe precies hetzelfde. Er is nog steeds geen oplossing blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsheg
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-04 21:01
Anoniem: 1012683 schreef op zondag 17 december 2017 @ 09:23:
Ik heb hier dus ook last van! Ben terug gegaan naar de winkel kreeg een nieuwe na het laten zien van het filmpje maar bij de nieuwe precies hetzelfde. Er is nog steeds geen oplossing blijkbaar
Ben 3/4 keer terug geweest naar de apple store, uiteindelijk was de conclusie dat het aan de software lag. Safari ondersteund Netflix niet goed, mij werdt geadviseerd om chrome te gebruiken.
Met Chrome inderdaad minder problemen.

Sinds de update naar High Sierra heb ik de flikkeringen in zowel safari als Chrome? iemand ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amicushia
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-12-2017
Persoonlijk ben ik LOCK for Netflix gaan gebruiken aangezien die flikkeringen om te huilen zijn. Enige nadeel is dat LOCK iets van een paar euro kost.. Gratis te installeren, maar als je langer dan 20 minuten wilt kijken moet je upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1089807

heeft iemand al een oplossing? ik heb nu mn macbook pro 2017 slechts 5 dagen, en heb via safari last van soms groen scherm en dan slechts in een hoekje beeld & van flikkerend en schuddend beeldscherm. Echt balen.... en ligt het nou aan apple of Netflix? als het aan apple namelijk ligt, is het wel balen dat dit al na 5 daagjes is..... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Amicushia schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:47:
Persoonlijk ben ik LOCK for Netflix gaan gebruiken aangezien die flikkeringen om te huilen zijn. Enige nadeel is dat LOCK iets van een paar euro kost.. Gratis te installeren, maar als je langer dan 20 minuten wilt kijken moet je upgraden.
Ik heb het probleem nog steeds, best irritant.

Wat is LOCK for Netflix? Dat wil ik dan ook wel. Ik kan het niet vinden. Thanks.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenesi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-08-2023
gast schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:59:
[...]

Ik heb het probleem nog steeds, best irritant.

Wat is LOCK for Netflix? Dat wil ik dan ook wel. Ik kan het niet vinden. Thanks.
Ik denk dat Amicushia "Flick for Netflix" bedoelt (correct me if I'm wrong). Let op dat deze app ogenschijnlijk gratis is, maar dat je na een paar minuten schijnbaar moet betalen om verder te kunnen kijken.

Ik heb het probleem trouwens ook op mijn Macbook Pro 13 inch (model 2018). Ik krijg om de zoveel tellen een zwarte flikkering in mijn scherm op full screen modus. Gezien de looptijd van dit topic is dit geen probleem dat Apple of Netflix zo maar eventjes oplost. Zonde, want zou het liefst alleen Safari op mijn laptop hebben staan, maar moet toch ook maar eens een andere browser overwegen om te zien of dat het probleem oplost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb ook last van flikkeringen in Safari, als ik filmpjes kijk op https://www.vimeo.com. Als ik Firefox hiervoor gebruik, dan is er niks aan de hand.

[ Voor 35% gewijzigd door syltheboy op 15-08-2018 23:42 ]

• kamerplant
  • Niet online
Ik heb het echt alleen bij Netflix. Firefox gaat goed, bovengenoemde app ook, maar dan krijg je geen full HD.

Ik heb onlangs contact gehad met de technische dienst van Netflix. Het was nog noet bekend zeiden ze, nu wel. Of het opgelost gaat worden is onduidelijk.

🌞🍃

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 20:00
Dit is een bekend probleem, Apple werkt hier ook aan.
Snap dat het irritant is maar wees in ieder geval gerust dat dit geen hardware probleem is.

• Bauki
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-05 15:14
Ook hier last van flikkeringen op Macbook Pro 13". Niet om de zoveel tellen zoals anderen hier, maar wel frequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Discodirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-04 09:57
wow wat een geluk dat ik toch even kwam kijken, was bijna mijn mbp aan het reformatten...

Zal eens testen met FF of Chrome want éénmaal dat je het gemerkt hebt is het wel storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
FunkyDude schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 14:46:
[...]

Ja precies. Wil dan toch wel zo veel mogelijk gebruik maken van de kwaliteit van een retina scherm, haha. Al wordt er ook gezegd dat het verschil tussen 720p en 1080p bijna niet te merken is op een laptopscherm. Misschien is het zo erg nog niet(?).
Ligt eraan, wat de bitrate is, bij snelle animaties zoals in Anime (Dragon Ball Z de laatste) ga je dat echt wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik merk bij mijn Macbook Air niks ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
joon schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:01:
Dit is een bekend probleem, Apple werkt hier ook aan.
Snap dat het irritant is maar wees in ieder geval gerust dat dit geen hardware probleem is.
Het probleem speelt al jaren. Hoezo zou Apple hier nu ineens aan werken? Wat is je bron?

🌞🍃

Pagina: 1