Hulp nodig met Arduino programmeren

Pagina: 1
Acties:
  • 868 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik heb uw hulp nodig,

Ik ben bezig met een project waarbij ook programmeerwerk en elektronica bijzit. Ik heb helaas niet veel verstand en probeer alles een beetje te begrijpen door het te onderzoeken op internet. Ik loop continu vast en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik wil een timer (programmeren) die een elektrische slot moet bedienen. De timer moet ingesteld kunnen worden op een tijd. Via een display moet de timer aftellen en laten zien hoeveel tijd er nog over is. Zodra de ingestelde tijd is bereikt moet de timer het elektronische slot kunnen openen.

Ik heb gelezen dat het doormiddel van een Arduino geprogrammeerd kan worden, zou iemand mij alsjeblieft uit kunnen leggen hoe ik dit het best kan aanpakken. Hoor graag jullie reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 23:28

Glewellyn

is er ook weer.

Wat heb je al geprobeerd, en wat lukt er concreet niet?

Heb je al een arduino? Kan je het on-board ledje al laten knipperen?

Hoe wil je de tijd instellen?
Welk display wil je aansturen?
Welk slot wil je openen?

*zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Een arduino is een blank ding. het kan heel veel, als jij hem maar vertelt wat hij moet doen.
Het is geen "kant en klare" oplossing voor iets.

Er zijn databases met dingen die iemand anders gemaakt heeft
oa : https://www.hackster.io/arduino/projects die helpen je op weg

Of je zult het zelf moeten programeren. en zelf wat hardware en electronica moeten combineren.
Dat zul je dus moeten leren, dat is prima te doen als je er intresse in hebt.
Maar dat gaat je vele uren kosten.
Er zijn legio tutorials voor : bv. http:/forefront.io/a/beginners-guide-to-arduino/

Met specifieke problemen waar je tegen aanloopt tijdens het programeren kun je hier altijd terecht
Maar "vertel mij hoe ik het aansluit, en wat ik moet programeren" is hier niet de bedoeling.

[ Voor 15% gewijzigd door heuveltje op 16-10-2017 16:25 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Glewellyn bedankt voor je reactie,

Het zal allemaal goede vragen. Ik ben langs een elektronica winkel geweest om wat informatie te winnen. Volgens hem was het verstandiger om het voor te leggen bij mensen die meer verstand hebben en vervolgens pas een Arduino aan te schaffen.

Ik heb nog helemaal niets uiTgeprobeerd, want weet niet waar ik moet beginnen.
De tijd wil ik het liefst programmeren. En ik heb nog geen display of elektronische slot? heb jij misschien iets wat je kan aanraden, het kan gewoon een simpele slot zijn en een display om minuten aan te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste heuveltje heel erg bedankt! ik zal zeker een kijkje nemen en zal binnenkort beginnen met het combineren en programmeren.

Weet jij toevallig of Arduino ook aangesloten kan worden op een mac, om het te programmeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:27:
Beste heuveltje heel erg bedankt! ik zal zeker een kijkje nemen en zal binnenkort beginnen met het combineren en programmeren.

Weet jij toevallig of Arduino ook aangesloten kan worden op een mac, om het te programmeren
Dit kan, en dit vond ik met één google zoekopdracht

https://www.arduino.cc/en/Guide/MacOSX

Wellicht is het handiger als je wat gedetailleerder vertelt wat je precies wilt, watvoor slot is het, wat moet het afsluiten, is het een bestaand slot of wil je hiervoor een slot kopen ? etc etc.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 23:28

Glewellyn

is er ook weer.

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:27:
Het lijkt er sterk op dat je zelf nog helemaal niets hebt gelezen of uitgezocht. Het enige dat ik je wil adviseren is om een Arduino Uno te bestellen en eens rond te kijken op https://www.arduino.cc/

Als je daarbij met concrete vragen komt te zitten zou ik hier nog een keer posten.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:28
Je moet behalve programmeren ook zorgen voor een voeding en de besturing van het slot. En de betrouwbaarheid van het geheel.

Is het speelgoed, of heeft het daadwerkelijk een doel? Want als het een doel heeft zou ik gewoon een EasyPLC* kopen.

*moeller easy plc

[ Voor 7% gewijzigd door jeroen3 op 16-10-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sorry, maar we zitten hier niet om handjes te houden. Een aantal vragen kun je prima zélf beantwoorden als je de documentatie zou lezen of eens het e.e.a. zou googlen. Maar wat we dus vooral missen hier is de eigen inzet (zie onze Quickstart); de zgn. Kan iemand even...?-topics zijn we hier niet zo happig op ;) We kunnen je best de juiste kant op sturen en waar nodig zelfs nog wel een handje helpen maar 't vooronderzoek e.d. kun je prima zélf doen en dan komen de concrete vragen, waar we je dus graag mee helpen, vanzelf ;)

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 16-10-2017 16:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.