Toon posts:

SCSI Parity errors in Win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een week of 3 kan ik niet goed meer data lezen vanaf mijn plextor 32 speed cdrom.
Mijn config is alsvolgt:
id4 : plexwriter 4/12
id5 : plextor 32 speed
id6 : jaz 2 gb (extern)
id7 : aha 2940 uw
De scsi adapter staat op auto terminate en de plexwriter staat geterminate en de jaz ook.
Welk probleem doet zich nu voor: Zodra ik een willekeurige cdrom in mijn plex 32 stop krijg ik lees errors. Doe ik deze in mijn writer gaat alles prima. Uit win2k eventlog las ik dat er parity errors optreden. Maar ik gebruik geen parity en zo is mijn adapter ook niet ingesteld.

Iemand tips om dit op te lossen?

Verwijderd

probeer eens een echte scsi terminator..!
dat wil wel een helpen.! 8-)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:08
er zijn maar 2 terminators in elke chain, dus je kunt niet EN je controller EN je cdrom EN je jazz laten terminaten...

maak eens een schets van je controllers + kabel + devices als je wilt, op welke volgorde ze aan de kabel hangen... en vergeet niet dat de kabel na de terminatie max 10cm lang mag zijn, maar het liefst gewoon helemaal geen restant-kabel.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Met deze config werk ik nu alweer 2 1/2 jaar.
id4 plexwriter terminated
id5 plex 32x
id6 jaz terminated
id7 controller auto terminate (als de jaz niet aanstaat terminate de controller, staat de jaz aan dan terminate de controller niet).
Ik heb ook geprobeerd het probleem op te lossen door de jaz uit de chain te gooien, maar nul resultaat.
Ook heb ik de laatste drivers van adaptec geinstalleerd.
Eventlog meldingen:
A parity error was detected on \Device\Scsi\aic78xx1.
event id 5
An error was detected on device \Device\CdRom1 during a paging operation.
event id 51
Op technet kon ik niet zo gauw iets vinden, helaas.

Verwijderd

Kan het zijn dat de laserlens van je CD-Rom vuil is?
Parity errors zouden volgens mij op al je devices moeten optreden bij een niet juiste terminering. Bovendien vermeld je dat het jaren goed heeft gewerkt.

suc6