(Plafond) verlichting met ingebouwde Wifi speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cactusjack
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik ben al een tijdje op zoek naar design lamp armaturen met ingebouwde kwaliteits wifi speakers.

Nu ben ik al wel enkele zelfbouwers tegen gekomen, zoals www.kellinger.nl

Maar ik ben eigenlijk opzoek naar een mainstream leverancier die zoiets verzorgt.

Heeft een Philips / Sonor / Marantz / Bose niet een dergelijk systeem?

Ter verduidelijking, ik ben opzoek naar een plafond lamp met ingebouwd speaker systeem, welke via Wifi mijn streams kan spelen.

Hebben jullie suggesties ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja. Lampen zijn klein en gaan nooit fatsoelijk geluid geven. Elektra kan storen op Wifi en op audio. You do the math.
Past niet, werkt niet. Speakerleveranciers gaan zich er niet aan wagen, veel te kleine markt. Lampenleveranciers hebben geen verstand van audio laat staan van wifi.

Ik geef je nog de meeste kans op een site als Aliexpress of dx.com. Misschien denken ze er in China anders over.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 10-09 23:32
Geen fijne combi, kleine markt. Ik zou een meer gangbare oplossing zoeken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidsol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-11-2024
er zijn wel verschillende armaturen waarin ruimte zit om een speaker te verwerken. houdt er dan rekening mee dat je geluid nooit zo mooi is.
je kan naar mijn idee beter een goede versterker installeren en vanaf daar losse speakers doortrekken naar het plafond. en deze speakers mooi afwerken/wegwerken.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een goede set kleine speakers die netjes weg gewerkt worden in je woning. dan kan je ook beter je geluid afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-09 09:39

Ron

ik sluit me aan bij bovenstaande, als je echt een wifi-speaker/lamp combi wil kan je wellicht naar zoiets kijken:

lampje

maar echt mooi geluid ga je er nooit uitkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
Wat nog mogelijk is om speakers te plaatsen waarvan de speaker lijkt op het armatuur van een inbouw spot.
Kef heeft dit soort speakers http://nl.kef.com/ci50r
Ik dacht dat deze ook in het zilver, goud en zwart verkrijgbaar zijn.

Maar een all in one oplossing kan nooit goed klinken. En zelfs de bovenstaande speakers zijn zeer twijfelachtig in geluidskwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

The Eagle schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:54:
Elektra kan storen op Wifi en op audio. You do the math.
:X
En jouw hifi-setup werkt op stoom?

@Cactusjack: een goede speaker is niets zonder een fatsoenlijke klankkast; een klankkast die ontworpen is in dienst van het geluid ziet er nooit uit als een plafondlamp ;) Niet in grootte, en niet in vorm.

Daarnaast geven speakers die alleen direct naar beneden gericht staan, niet het beste geluidsbeeld, tenzij je er wellicht direct onder gaat staan...

Oftewel: zoek een andere oplossing, de richting die je nu op denkt gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

EddoH schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:38:
[...]

:X
En jouw hifi-setup werkt op stoom?
Zekers. En das allemaal redelijk geisoleerd qua kabels. Maar als je aan een dergelijke oplossing gaat denken moet je verdraaid goed geisoleerd zijn qua signalen. De 230v aansluitkabels komen rechtstreeks en vrijwel ongeisoleerd uit het plafond en je hebt ook nog ergens een wifi receiver en een versterkertje zitten. Das iets anders als via een goed geisoleerde adapter aansluiten. Om maar te zwijgen voor de eventuele optie van audiokabels langs je 230v naar een centraaldoos trekken :X
Ik zeg niet dat het optreed, maar de kans is wel groter, me dunkt :)
@Cactusjack: een goede speaker is niets zonder een fatsoenlijke klankkast; een klankkast die ontworpen is in dienst van het geluid ziet er nooit uit als een plafondlamp ;) Niet in grootte, en niet in vorm.

Daarnaast geven speakers die alleen direct naar beneden gericht staan, niet het beste geluidsbeeld, tenzij je er wellicht direct onder gaat staan...

Oftewel: zoek een andere oplossing, de richting die je nu op denkt gaat niet werken.
Dat idd. Maar dat wist ie volgens mij al ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

The Eagle schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 09:48:
[...]

Zekers. En das allemaal redelijk geisoleerd qua kabels. Maar als je aan een dergelijke oplossing gaat denken moet je verdraaid goed geisoleerd zijn qua signalen. De 230v aansluitkabels komen rechtstreeks en vrijwel ongeisoleerd uit het plafond en je hebt ook nog ergens een wifi receiver en een versterkertje zitten. Das iets anders als via een goed geisoleerde adapter aansluiten. Om maar te zwijgen voor de eventuele optie van audiokabels langs je 230v naar een centraaldoos trekken :X
Ik zeg niet dat het optreed, maar de kans is wel groter, me dunkt :)
Sorry, maar je hebt geen idee waar je het over hebt :) Het zijn loze statements en hear-say.
In elke audiosetup komt 230V ongeisoleerd binnen. Daarnaast zegt isolatie niets over de mate van eventuele emc. Je bedoeld denk ik afscherming.
In alle moderne streaming oplossing zitten Wifi transceivers. Vaak op dezelfde print als het audio circuit. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Pagina: 1