Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarshalSmit
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 07:53
Beste Tweakers,

Van een collega een laptop meegekregen waar die de het afgelopen jaar problemen mee heeft gehad.

Het gaat om de volgende laptop: pricewatch: Samsung NP355V5C-S01NL.
De laptop zelf is al 5 jaar oud.

Laptop zelf is vanaf het begin al constant op hoge temperaturen gebleven (Rond de 60~75 celcius), zelfs tijdens idle. Afgelopen maanden kwam het probleem dat de videochip niet meer werd herkent. Vele opties geprobeerd om hem weer werkend te krijgen maar helaas lukte niks.

Aangezien het probleem is blijven hangen toch besloten om de laptop open te maken. Alles netjes open gemaakt en de koelpasta vervangen (oude koelpasta zat er meerendeels naast dan op de chip zelf). Ook alles netjes schoongemaakt en de laptop zelf voelt meteen al koeler aan bij het opstarten.

Alleen nu is er een ander probleem onstaan. De laptop blijft meteen hangen bij het Samsung logo tijdens het opstarten.

Als ik op f2/f4/f8 druk tijdens het opstarten voordat het logo tevoorschijn komt blijft die hangen op 'please wait'. Helaas is er dus geen mogelijkheid om in de bios,recovery of bootmenu te komen.

Alles is dubbel gecontroleerd en zit goed aangesloten.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
CMOS clearen door 2 contactpunten te verbinden
De ram stickjes op verschillende manieren in de slots gedaan
Nieuwe hardeschijf
Opstarten met alleen netstroom

Heeft de laptop toch zijn laatste adem uitgeblazen of is er iets wat ik over het hoofd zie?

Met vriendelijke groet,
MarshalSmit