Grote groepsaccommodatie / kampeerboerderij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinstonC
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-07 15:24
Hoi!

Ik heb nu al wat lopen zoeken op het internet naar een geschikte groepsaccommodatie. Veel bedrijven voldoen niet aan één of meerdere eisen. Misschien dat jullie ooit ergens een weekje of weekend weg bent geweest met een grote groep op een locatie die voldoet aan de eisen. Dan hoor ik het graag!

Ik ben op zoek naar een grote groepsaccommodatie of een kampeerboerderij voor de ontgroeningsweek van een studentenvereniging.
  • Een keuken met grote pannen
  • Een afgelegen omgeving dus niet midden in de stad (niet dat je daar een kampeerboerderij snel gaat vinden)
  • Een groot grasveld
  • Minimaal twee slaapzalen waar per slaapzaal 30/40 man kunnen slapen, de rest van de aanwezigen moeten natuurlijk ook binnen slapen maar bij hen maakt het niet zoveel uit of ze samen slapen op een slaapzaal.
  • Zo weinig mogelijk pottenkijkers
  • Voor 4 á 5 dagen kunnen zitten met max. 120 personen.
  • We hebben een budget van maximaal 4000,- voor de locatie.
  • Gewenste locatie: Drenthe, Overijssel, Gelderland of onderin Friesland
Ik hoor het graag als jullie wat te binnen schiet! Voor nu zoek ik zelf gewoon door :)

[ Voor 3% gewijzigd door WinstonC op 16-10-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-07 16:12

doc

http://www.klonie.nl Weet alleen niet of dat qua budget past

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-07 11:04
http://www.de-mussenberg.nl/ lijkt me dan wel geschikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:35
Kijk even wat er mogelijk is qua Scoutinggroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:43

P_Tingen

omdat het KAN

Een beetje kampeerboerderij moet dit aantal wel kunnen huisvesten. Beetje afhankelijk van de regio waar je zoekt, moet dat toch niet heel ingewikkeld zijn? Bij mij net buiten het dorp ligt http://www.kampeerboerderij-wouda.nl waar regelmatig grote groepen verblijven. Leuke omgeving ook trouwens 8)

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
P_Tingen schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:22:
Een beetje kampeerboerderij moet dit aantal wel kunnen huisvesten.
Moet kunnen huisvesten, maar ik vraag mij af of de meeste zitten te wachten op een ontgroening van een studentenvereniging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

President schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:26:
[...]

Moet kunnen huisvesten, maar ik vraag mij af of de meeste zitten te wachten op een ontgroening van een studentenvereniging
Een ontgroening en “zo weinig mogelijk pottenkijkers”. Ik zou, als ik een kampeerboerderij had en het geld echt nodig had, eerst een heel goed gesprek over aansprakelijkheid en borgsommen voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:04
MuddyMagical schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:13:
Kijk even wat er mogelijk is qua Scoutinggroepen
Dit dus.

Met onze studentenvereniging werd ook een locatie gehuurd van de scouting. Die hebben grote panden met vaak voldoende overnachtingsplaatsen.

Studenten of niet, zolang het geld oplevert vinden ze het wel prima, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
En dan 4000€ voor 120man voor 4-5 dagen....

Als ik zo'n locatie zou hebben, dan zou ik toch 2 keer nadenken, en een borgsom van 15.000€ vragen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06 08:19

Achilles

Koning van de Myrmidonen

koektrommeltje schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:31:
[...]

Dit dus.

Met onze studentenvereniging werd ook een locatie gehuurd van de scouting. Die hebben grote panden met vaak voldoende overnachtingsplaatsen.

Doen wij ook meestal als we een locatie zoeken in een andere stad. Kost voor 150 man zo'n 7.5 de nacht.

Ivm het gedoe in het nieuws de laatste tijd zou ik daar eerst naar kijken, zo'n scouting ligt toch dichter bij studenten dan bedrijven

[ Voor 17% gewijzigd door Achilles op 16-10-2017 14:37 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:12

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

koektrommeltje schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:31:
[...]

Dit dus.

Wisselt wel echt heel erg per groep en de ervaringen die groepen ermee hebben. Je moet niet verbaasd zijn dat ze nee zeggen omdat je student bent. Of er geld in zit of niet.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je hebt ontgroening en je hebt ontgroening.... Destijds is die van ons omgedoopt tot introductiekamp. Uiteraard de nodige biertjes gedronken, verder redelijk braafjes. Denk dat dit wel informatie is die je moet delen met de te huren accommodatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Laatst online: 16:04
Touchdomex schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:35:
[...]

Wisselt wel echt heel erg per groep en de ervaringen die groepen ermee hebben. Je moet niet verbaasd zijn dat ze nee zeggen omdat je student bent. Of er geld in zit of niet.
Natuurlijk. De ene groep zit ook ruimer in het geld dan de andere. Maar als het budget 4000 euro is voor een aantal dagen, dan kun je daar als scouting een hoop van doen en dat pand staat er toch. En anders vraag je ook nog eens een flinke borg en bereken je schoonmaakkosten als ze een troep achterlaten.

De topicstarter weet nu in ieder geval in welke hoek ie kan gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Welke regio zoek je die locatie? Ik neem aan dat heel Nederland niet echt te bereizen is. Zelf ook vaak genoeg met zo'n groep ergens gezeten. Dat studenten alles maar vernielen is echt een volksverhaal. Alleen de keren dat het uit de hand loopt, dan komt het in de openbaarheid. De anderen honderden verlopen allemaal netjes.

Wij hadden iig genoeg locaties in de regio waar we terecht konden en warme banden mee hadden wat betreft verblijf voor kamp of ontgroening.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-07 16:01
P_Tingen schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:22:
Een beetje kampeerboerderij moet dit aantal wel kunnen huisvesten. Beetje afhankelijk van de regio waar je zoekt, moet dat toch niet heel ingewikkeld zijn? Bij mij net buiten het dorp ligt http://www.kampeerboerderij-wouda.nl waar regelmatig grote groepen verblijven. Leuke omgeving ook trouwens 8)
Hier gaat mijn oude studievereniging elk jaar heen voor introductie weekend (150 man), echt ideale locatie. Grote keuken, voldoende slaapplekken, grote verblijfzaal, je kan er een grote fik stoken, mooie omgeving met bossen voor dropping oid, etc. Wij nemen elke keer onze eigen grote dj set/ licht en geluids installatie mee, en Brand(/Heineken) weet de weg ook goed vinden om een kratje of 150 te brengen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinstonC
Ik merk dat er een discussie op de loer ligt over ontgroeningen en wat een kampeerboerderij wel of niet zou vragen/zeggen etc.. Dat is niet mijn intentie met de vraag. Op het moment dat wij een geschikte locatie vinden, gaan wij natuurlijk het gesprek aan met de eigenaar over wat hij kan verwachten als hij toestaat dat wij de locatie mogen huren. Voor discussies over ontgroeningen en studentenverenigingen zijn er vast al wel topics voor.
Ex Nunc schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:40:
Welke regio zoek je die locatie?
Goeie! Ik zal het even in het bericht zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

'The Loryann' in Bakkeveen is dan een optie. Verder in Ellertshaar (De Klonie) geweest. Daar kan je zelfs 2 slaapzalen los van de rest krijgen. Ideaal voor een ontgroening, zou ik zeggen. Qua prijzen weet ik het zo niet, dan zou je even moeten bellen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-07 17:06
Ik heb zelf de ontgroeningen georganiseerd bij mijn oude studentenvereniging met wel wat grotere groepen. Hierbij konden we terecht op een veld in het bos waar we een kamp opbouwden met gehuurde (leger)tenten. Water en stroom konden we op de locatie krijgen, maar hebben ook wel eens moeten uitwijken wat we hebben opgelost met een aggregaat en van die water containers.

Maaltijden bereiden we altijd zelf op de vereniging en reden deze dan naar de locatie.

Het probleem met een dergelijk budget is dat je daarmee waarschijnlijk al niet rond kan komen als ze 10e per persoon per nacht vragen, en in de regel is dit wel meer. Dan zul je moeten hopen op een beetje goodwill, wat dan weer lastig wordt gezien je een ontgroeningskamp met kut studenten.

Neem aan dat je in jullie eigen ledenbestand als eens gevraagd hebben of er niemand is met een boerderij/stal ergens achteraf?

Anders lijken scouting's me inderdaad de beste opties als je het voor die prijs wil regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De Klonie ben ik zelf ook geweest, toplocatie, prijzig en dulden voor zover ik weet geen grote groepen jeugd.. Denk dat je die uit je hoofd kunt zetten :)

Verder: Met mijn voorganger. Toen ik op introkapm ging met de hogeschool (1997, time flies) zaten we met een zwik legertenten en een grote feesttent op een weiland bij een manege in Horst-Sevenum. Ideale locatie, niemand die je wat deed. In een week 54 vaten bier burgemeester gemaakt en sterke drank achter de bar. Drankvergunning niet nodig, want besloten feest en sowieso geen controle.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:22
Trije Peppels in Friesland maar gaat wel tot 100 personen.
Groot veld - veel slaapzalen - keukens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:43

P_Tingen

omdat het KAN

FoxLenny schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 14:41:
[...]
Hier gaat mijn oude studievereniging elk jaar heen voor introductie weekend (150 man), echt ideale locatie. Grote keuken, voldoende slaapplekken, grote verblijfzaal, je kan er een grote fik stoken, mooie omgeving met bossen voor dropping oid, etc. Wij nemen elke keer onze eigen grote dj set/ licht en geluids installatie mee, en Brand(/Heineken) weet de weg ook goed vinden om een kratje of 150 te brengen :p
Klopt, hier zitten meerdere keren per jaar groepen met studenten en overlast geeft het amper. Ik woon aan de rand van het dorp en de boerderij zit er net buiten en ik hoor het niet.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinstonC
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga het één en ander verder onderzoeken.
Pagina: 1