My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Hoi ATS, het is inderdaad wat kort door de bocht, er zijn natuurlijk meer protocollen. Ik formuleer het wat minder stellig. Dank!
@duqu
Ik denk dat "Android en iOS" wellicht "Android en MacOS" moest zijn?
iOS is immers niet kwetsbaar, dus vereist dan ook geen patch. (Althans, niet voor die 4-way handshake problemen. De group-key handshake heeft wel kwetsbaarheden, zowel op Android, Windows, iOS als MacOS.)
Volgens Vanhoef zijn iOS en Windows 7 en 10 niet vatbaar voor de aanval op de 4-way handshake, maar bijvoorbeeld macOS Sierra 10.12 wel.
Dat is tegenstrijdig.Vanhoef adviseert thuisgebruikers om hun clients te patchen, dus hun telefoons en computers. Daarom is het nu wachten tot fabrikanten deze beschikbaar stellen. Momenteel zijn die er nog niet voor onder meer Android en iOS.
Ik denk dat "Android en iOS" wellicht "Android en MacOS" moest zijn?
[ Voor 10% gewijzigd door WhatsappHack op 16-10-2017 17:25 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Inderdaad, maar de group-key exploit is wat minder interessant omdat die alleen voor broadcasts en multicast gebruikt worden.
Dank, dat is idd wat verwarrend. Ik haal het weg, omdat ik in dat stuk niet inga op broadcast en multicast frames.