Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyDude
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-12-2024
Mijn vraag
Ik ben opzoek naar een HDMI kabel voor mijn MBP 2017. Eentje met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik de Macbook Pro 2017 met twee thunderbolt 3 aansluitingen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op internet gezocht naar adapters, maar omdat ik de thunderbolt vs usb c discussie gemist heb, weet ik zelf niet waar ik precies naar opzoek ben. Ik las een paar keer dat het schadelijk kan zijn als je de verkeerde adapter gebruikt, vandaar dat ik zeker wil weten of het het juiste product is.

Kan iemand ervaringen delen van producten?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:17

henri8096

BIM is not a software!

Waar je even op moet letten is dat de adapter 4K geschikt is (voor eventuele toekomst bestendigheid).
Dan maakt het verder niet zoveel uit of het een TB3 of usb-c adapter is. (de stekkertjes zijn hetzelfde)

Bijvoorbeeld deze Satechi of deze Belkin

Ik gebruik zelf de eerste en die werkt prima.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-05 22:55

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Let er op dat wanneer je 4K 60Hz wilt, dat dat alleen kan met de Belkin. Nu is deze qua prijs aan de hoge kant, deze adapter van Anker doet hetzelfde maar kost slechts een fractie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyDude
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-12-2024
henri8096 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:45:
Bijvoorbeeld deze Satechi of deze Belkin

Ik gebruik zelf de eerste en die werkt prima.
@henri8096
De Satechi ben ik al vaker tegengekomen inderdaad. Voor die prijs kan je echter ook een complete dock kopen van Hyperdrive
Waarom zou ik voor een losse dongel kiezen als ik ook voor een mooi aansluitend product kan kiezen? (dat is een oprechte vraag :) )
DaMarcus schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:33:

Let er op dat wanneer je 4K 60Hz wilt, dat dat alleen kan met de Belkin. Nu is deze qua prijs aan de hoge kant, deze adapter van Anker doet hetzelfde maar kost slechts een fractie.
@DaMarcus
Bedankt voor de tip! Het scheelt inderdaad enorm in prijs. Heb je zelf ervaring met dit product? Op Amazon staan uiteenlopende reviews dus ik twijfel een beetje aan de kwaliteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

brunogabeler schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:58:
[...]

@henri8096
De Satechi ben ik al vaker tegengekomen inderdaad. Voor die prijs kan je echter ook een complete dock kopen van Hyperdrive
Waarom zou ik voor een losse dongel kiezen als ik ook voor een mooi aansluitend product kan kiezen? (dat is een oprechte vraag :) )
De hyperdrive heb ik ook. Maar die doet bij mij nu functie als een "onderweg dongle" en zit in mijn laptop tas.
De hyperdrive een dock noemen is iets te optimistisch, dat doet dit soort apparaten iets te kort.
Maar het is wel een elegante oplossing inderdaad. De satechi is op dit moment mijn "thuisdock/dongle".
Ik heb mijn macbook thuis op een rain design mStand staan en als die hyperdrive er aan vast zit dan trekken de kabels die er in zitten het hele zaakje omlaag.
Aangezien ik geen zin er in heb dat dat ding mijn usb-c poorten uit fatsoen trekt ben ik voor de satechi gegaan, die had tevens een gigabit ethernet aansluiting er op zitten, de hyperdrive heeft die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:54
henri8096 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:45:

Dan maakt het verder niet zoveel uit of het een TB3 of usb-c adapter is. (de stekkertjes zijn hetzelfde)
Oeeeh.. das niet per definitie hetzelfde :)
Ik zou goed letten op de specificaties van de kabel of adapter die je koopt.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:00
Ik zou vooral in iets met de prijs van een MacBook geen Ali-express budgetkabeltje steken. Als je 2k aan een laptop uitheeft, mogen die paar 10-tjes toch niet het probleem zijn lijkt me. Koop gewoon een Apple of ander ‘bekend’ merk.

Nb op amazon.de zijn de Lenovo verloopjes niet zo duur (15,- oid)

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri8096

henri8096

BIM is not a software!

Jeroenimoes schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:01:
[...]

Oeeeh.. das niet per definitie hetzelfde :)
Ik zou goed letten op de specificaties van de kabel of adapter die je koopt.
Bij een kabel moet je inderdaad goed opletten daar zit wel verschil in inderdaad:
usb-c met USB3.1 gen1 (5Gbit/s)
usb-c met USB3.1 gen2 (10Gbit/s)
usb-c met TB3 (40Gbit/s)
En als het niet duidelijk staat aangegeven dan kun je er van uitgaan dat het de eerste is.
(en soms zelfs nog langzamer)

De adapters daarentegen zullen precies doen wat ze zeggen.
daarom heet de ene ook een usb-c adapter/dongle/dock en de andere een TB3 adapter/dongle/dock.

Als een adapter 4K kan doorgeven (danwel 30hz of 60hz), dan maakt het verder niet zoveel uit via welk protocol dat gaat, als het stekkertje maar past.

Voor de volledigheid dan ook nog maar even het hele verhaal om misverstanden te voorkomen.

USB type A (ook wel USB-A)
USB type B (ook wel USB-B)
USB type C (ook wel USB-C)

Afbeeldingslocatie: https://www.scienceabc.com/wp-content/uploads/2015/12/USB-type-C.jpg

Deze termen hebben alleen betrekking op de vorm van de stekker/plug, verder niets.
Dus het enige wat je weet over iets waar ze usb-c bij zetten is wat de vorm van de stekker is.
Hoe snel data over dat kabeltje kan, kan daar niet uit op gemaakt worden.

De snelheid van de kabel wordt meestal aangegeven met het protocol waar de kabel aan voldoet.

USB 2.0, met een snelheid van 480Mbit/s
USB 3.0, met een snelheid van 4,8Gbit/s (ook wel als USB 3.1 gen1 aangeduid met 5Gbit/s)
USB 3.1, met een snelheid van 10Gbit/s (ook wel als USB 3.1 gen2 aangeduid)
USB 3.2, met een snelheid van 20Gbit/s (ook wel als USB 3.1 gen3 aangeduid)
Thunderbolt 3 (TB3), met een snelheid van 40Gbit/s

Afbeeldingslocatie: https://www.logicsupply.com/explore/io-hub/wp-content/uploads/2016/04/USB-Comparison-Chart.jpg

USB 3.0 t/m USB 3.2 zijn een beetje verwarrend omdat dit ook met "gen1", "gen2" en "gen3" staat omschreven in de USB 3.1 standaard.

Meer details en info hier: wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiter
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-10-2023
DaMarcus schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:33:
Ik heb de Club3d 4K 60hz en online 29 EUR en hij werkt perfect
Pagina: 1