Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NAS niet meer zichtbaar in netwerk na wisselen provider.

Pagina: 1
Acties:

• Wodka the cat
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-11 20:51
Hopelijk heeft iemand een idee. Ik ben onlangs overgestapt van internet provider; van Tele2 naar NLEx.
Alles goed gegaan, behalve met mijn NAS; een Thecus N4200.
Als ik de de setup wizard draai op mijn pc herkent hij de NAS, maar via de browser of via Netwerk is de NAS volledig onzichtbaar.
Ook mijn ps3 kan de NAS met geen mogelijkheid meer vinden. Ook mijn mobiele telefoon vind de NAS niet meer.

De netwerkkabel zit gewoon netjes in de NAS.Tijdens het switchen van netwerk provider is de NAS niet uit geweest, maar ik heb hem wel naderhand opnieuw opgestart.
Alle apparaat werken op het nieuwe hardwarekastje van NLEx (zelfde apparatuur als kpn volgens mij) behalve de NAS.

[ Voor 5% gewijzigd door Wodka the cat op 16-10-2017 12:08 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:52

lier

MikroTik nerd

Heb je de NAS ooit een vast IP adres gegeven? Kan je in je modem/router bij DHCP de NAS terugvinden (lees, heeft hij een IP adres gekregen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Wodka the cat
Bedankt voor de reactie. Ik heb de NAS geen vast IP adres gegeven. Kijken of de router hem ziet, moet ik thuis gaan uitproberen. Mijn pc die via een vaste ethernet kabel verbonden is met het netwerk - net als de NAS- herkent wel in de Thecus setup wizard da de NAS aanwezig is met IP adres, maar als je vervolgens doorklikt naar de browser zou de admin omgeving op moeten starten en dat werkt niet helaas.

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:18
Kan je in de Thecus omgeving ook zien welk IP adres de NAS heeft?
Zo ja, noteer die dan even en check op je PC welk IP adres deze heeft.

Vermoedelijk beginnen beide IP-adressen zo: 192.168.X.X
In bovenstaande voorbeeld moeten bij beide adressen de eerste 3 getallen hetzelfde zijn (192.168.X), zijn deze niet gelijk stel dan op je pc even een vast IP adres in waarin het laatste nummer verschild van je NAS.
bv: Je nas heeft nu 192.168.2.100, je pc heeft nu 192.168.1.50
Verander het IP adres van je pc even in 192.168.2.50, nu kan je als het goed is bij je NAS scherm komen via je browser, stel hier dan een IP adres in van bv 192.168.1.100 (of zet de NAS op IP adres verkrijgen via DHCP), zet nu de settings op je PC ook weer op automatisch en als het goed is kan je weer op een normale manier bij je NAS komen.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Wodka the cat
Nou. de modem ziet de NAS en geeft hem hetzelfde IP adres als ik in de setup wizard zie. Zowel de NAS als de rest van de apparaten hebben allemaal een ip adres dat begint met 192.168.2, maar toch zien de pc en de ps3 de NAS niet.
De modem is een ZTE H369A.

[ Voor 11% gewijzigd door Wodka the cat op 17-10-2017 07:36 ]

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:44
Heb je een bepaalde firewall instelling op de NAS dat er bepaalde netwerk ranges geblokkeerd worden misschien?

[ Voor 3% gewijzigd door adjego op 17-10-2017 08:50 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

• Wodka the cat
Nou. Heb nog wat met de instellingen van de NAS zitten spelen via het oled display op de NAS zelf en de WAN settingen gereset en nu is hij weer online.
Bij het inloggen op de admin omgeving (wat nu dus wel lukt) een hele set alerts over "NTP server connected fail"
Jihaa! We zijn weer live.
Pagina: 1