Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Outlook 2016] netwerk plat door Outlook

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views

Vraag

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-09 21:03
Hallo mede-tweakers,

In de netwerk sectie van het forum heb ik al een topic waarin ik een netwerkprobleem aan de kaak stel. Inmiddels ben ik zover dat ik de boosdoener heb kunnen bepalen. Omdat het een weinig voorkomend probleem is(gezien het zeer geringe aantal topics op het internet over dit probleem en het feit dat er geen antwoorden gegeven zijn in die topics) en ik de kans op een oplossing zo groot mogelijk wil maken, creëer ik hier ook een topic, in de hoop dat iemand die meer met software bezig is een fix weet.

Het betreft een iMac 5K met MacOS Sierra. Hierop staat Office 2016 geïnstalleerd(office365). Hierin zitten meerdere mailboxen. Zodra deze Outlook client opstart gaat het hele netwerk plat. Zodra Outlook afgesloten wordt is er binnen mum van tijd weer verbinding.

Aangezien ik al de router(TP-Link met OpenWRT) en POE switch(Netgear) vervangen heb door UniFi producten ga ik er vanuit dat het niet gerelateerd is aan de netwerkapparatuur.

Is iemand hier misschien bekend mee?

edit: het probleem zit niet in MacOS, ik kom ook topics tegen van Windows gebruikers met hetzelfde euvel

[ Voor 5% gewijzigd door Qlimaxxx op 16-10-2017 11:54 ]

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Een fix is niet zo moeilijk: wipe die hele machine en installeer osx en de andere software opnieuw

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb dit zelf ook gehad en dit kwam toen doordat Outlook blijkbaar te veel files open had. Het maximum open file is standaard 10240.

In de syslog (tail -f /var/log/system.log) zie je bijv. meldingen over "Too many files open" als je Outlook gebruikt.

Je kan dit zelf zien via de command line:

lsof | grep "Outlook" | wc -l

Als dit tegen de limiet (bijv. 9500) aan zit kan dit ook een indicatie zijn aangezien andere processen ook files open heb.

Oplossing was het updaten van Outlook naar nieuwste versie.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Met alle respect: crossposten doen we niet. Als t probleem idd Outlook gerelateerd is kun je event dmv een topicreport je andere topic laten verplaatsen.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.