Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
butthole

South Park: The Fractured but Whole is het vervolg op South Park: The Stick of Truth. Het spel komt, na meerdere vertragingen, uit op 17 oktober 2017 voor de PS4, Xbox One en Windows PC.
The Fractured but Whole vind plaats na de gebeurtenissen uit South Park: The Stick of Truth. De kinderen beginnen een nieuw avontuur, uiteraard weer in het kleine stadje South Park, dit keer spelend als superhelden. Een ruzie over Cartman's plannen om een film franchise op te zetten splitst de jongens op in twee groepen. Wie aan de kant van Cartman staat sluit zich aan bij zijn groep 'Coon and Friends' terwijl de andere groep 'Freedom Pals', onder leiding van Mysterion, hun eigen Franchise willen opzetten. Hierdoor onstaat een heuze oorlog onder de twee groepen waar jij, als 'The New Kid', midden in terecht komt.
Gameplay:

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

[ Voor 7% gewijzigd door Nilltris op 21-10-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
Om de discussie te starten:
Er zijn twee story DLC's aangekondigd voor het spel:
'From Dusk till Casa Bonita' en 'Bring the Crunch'. Ze kosten $12,- per stuk op $30,- voor de season pass.

Ben je van plan de DLC te halen? of de season pass? Of vind je het te magertjes?
Ik kijk zelf eerst hoe lang het spel zelf is voor ik eventueel DLC ga aanschaffen. Ik vond The Stick of Truth vermakelijk maar wel wat aan de korte kant. Ik hoop dat ze met The Fractured but Whole niet expres het verhaal korter hebben gemaakt zodat ze deze DLC aan de man kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillieWuks
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
30 uur ongeveer las ik op neogaf!

Lijkt mij ook een gaaf spel. De eerste nooit gespeeld maar daar moet ik ook maar eens verandering in brengen.

psn: vdNiet-forSpeed | [KAAS] Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-06 14:41
Vond de eerste een erg vette game, verrassend vermakelijk en ook een erg leuk uitgedacht vecht systeem. Ga deze waarschijnlijk wel spelen, hoewel ik eerst nog met uren Shadow of War zit en maybe ook nog assassins creed.

Hoe ik denk over die DLC, tja... blijf het altijd vreemd vinden dat er voordat de game uberhaupt gereleased is al gesproken wordt over DLC. Nu kan het best zijn dat de game al volledig af is en alvast nagedacht is over DLC, maar krijg er toch altijd een zure smaak van.

Ik haal in ieder geval de gewone versie, na reviews/verhalen mensen die m gespeeld hebben. Mocht ik m heel vet vinden haal ik de DLC later misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fylax
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-11-2024
Zou 'ie eerder verkocht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-07 15:45
Fylax schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:38:
Zou 'ie eerder verkocht worden?
Ben redelijk wat winkels afgeweest en kreeg hem nergens mee. Heb hem dus maar gewoon digitaal gekocht, zodat ik vannacht meteen aan de slag kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
Zironako schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:50:
[...]

Ben redelijk wat winkels afgeweest en kreeg hem nergens mee. Heb hem dus maar gewoon digitaal gekocht, zodat ik vannacht meteen aan de slag kan.
Kun je hem dan ook preloaden? Of begint de download pas op het moment dat het 17 oktober is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-07 15:45
Nilltris schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 16:54:
[...]

Kun je hem dan ook preloaden? Of begint de download pas op het moment dat het 17 oktober is?
Je kan hem al pre-loaden, dus je kan meteen vannacht beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillieWuks
Ik kon hem net oppikken bij de intertoys! Wat zal ik doen, eerst de oude of gelijk de nieuwe? Heb de oude nooit gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
WillieWuks schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 17:52:
Ik kon hem net oppikken bij de intertoys! Wat zal ik doen, eerst de oude of gelijk de nieuwe? Heb de oude nooit gespeeld.
De verhalen staan opzich dus wat dat betreft maakt het niet uit. Wel voelt Stick of Truth misschien wat simpeler aan als je Fractured but Whole hebt gespeeld gezien de gameplay mechanics wel zijn overgenomen en doorontwikkeld. Wat dat betreft zou ik zelf eerst nummer één spelen en dan nummer twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-07 11:04

Pykow

Angelo OTR

Vecht systeem is leuk. Maar ik heb niets met south park en dan lijkt het niet mijn game

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:14
Geen verzendbevestiging gehad van Ubisoft wat bij eerdere games van ze wel zo was.

Heel apart.. iemand anders ook last van?

Kijk enorm uit naar de game en het feit dat je Stick of Truth er bovenop krijgt is echt tof. Spel al vaker (uit)gespeeld maar zal ‘m op de PS4 zeker nog eens spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:50
Game via origin gekocht, alleen nog geen gegevens erbij gekregen over The Stick of Truth dlc code :( Wel hem al kunnen spelen heel kort, en het is weer zoals The stick een geweldige game.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-07 09:04

Madstorm

Derping all the way!

corset schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:31:
Game via origin gekocht, alleen nog geen gegevens erbij gekregen over The Stick of Truth dlc code :( Wel hem al kunnen spelen heel kort, en het is weer zoals The stick een geweldige game.
Als je hem via Origin hebt gekocht is er toch wat mis gegaan denk ik ;)
Ik heb de game via een Steam key, en hierdoor kreeg ik de eerste editie als gift in mijn steam library. Weet niet hoe dit via Uplay zou moeten, verwacht misschien via de mail?

[ Voor 7% gewijzigd door Madstorm op 17-10-2017 11:03 ]

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Madstorm schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:58:
[...]

Als je hem via Origin hebt gekocht is er toch wat mis gegaan denk ik ;)
Ik heb de game via een Steam key, en hierdoor kreeg ik de eerste editie als gift in mijn steam library. Weet niet hoe dit via Uplay zou moeten, verwacht misschien via de mail?
Via origin gekocht
Daar gedownload
Geactiveerd in Uplay
Code in de mail met Stick of Truth

En alles werkt :D

Via Origin was de versie met season pass 10 euro goedkoper dan via Uplay :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:49
Origin? Sinds wanneer kun je daar Ubisoft-games kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 03:02

PhatFish

and, uhm......Moo

Sjoerdje131 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:50:
Hoe ik denk over die DLC, tja... blijf het altijd vreemd vinden dat er voordat de game uberhaupt gereleased is al gesproken wordt over DLC. Nu kan het best zijn dat de game al volledig af is en alvast nagedacht is over DLC, maar krijg er toch altijd een zure smaak van.

Ik haal in ieder geval de gewone versie, na reviews/verhalen mensen die m gespeeld hebben. Mocht ik m heel vet vinden haal ik de DLC later misschien wel.
Day 1 DLC is al een issue sinds men het bij Warhammer: Total War introduceerde. Het probleem is dat men niet gewoon zegt dat de DLC apart ontwikkeld wordt en gewoon een aparte SKU is. Dus gewoon een aanvullend product. Een expansion dat direct beschikbaar is. Die verwoording zou gewoon veel irritatie bij de community wegnemen.

Ik ga zelf ook eerst enkel vanilla spelen. Zie daarna wel of ik de DLC ga aanschaffen, er is namelijk meer hebberigheid vanuit Ubisoft in de game terechtgekomen, dat staat mij ook niet helemaal aan.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-07 10:27
Weet iemand of je via uPlay tegenwoordig met controller kan spelen? Lukte met the Stick of Truth niet namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Weet iemand of de download variant van stick of truth de EU of de us versie is? Ofwel EU is gecensureerd.
Want dan hou ik die code wel. Zijn met de ps3 versie en iedere keer de grap over wat er in zo'n scene gebeurd is getting old zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-07 11:05
Online de gold versie gekocht, valt dit verder nog ergens onder Uplay te zien dat ik nu recht heb op de season pass? Het lijkt nu net of ik de normale versie heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
Maar als ik nu bv via gameresource ofzo die game bestel, dan krijg ik een soort censored EU versie? Of hoe moet ik dat zien? Was dat alleen maar bij de stick of truth? (In navolging van post @Arunia )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Sjoerdje131 fractured is overal ongecensureerd. Geen zorgen. Dit was alleen met stick of truth zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Laatst online: 02-06 19:17
Omisys schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:31:
Weet iemand of je via uPlay tegenwoordig met controller kan spelen? Lukte met the Stick of Truth niet namelijk!
Stick of Truth werkte prima hier met controller. uPlay heeft al jaren goede controller support.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Eergisteren via bol het spel besteld. Gisteren binnen gekregen. Zat een code van Towelie in de doos, maar kreeg die ook van Bol zelf. Echt vaag. Meer mensen dat gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillieWuks
Arunia schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:58:
Eergisteren via bol het spel besteld. Gisteren binnen gekregen. Zat een code van Towelie in de doos, maar kreeg die ook van Bol zelf. Echt vaag. Meer mensen dat gehad?
Nope, had hem maandag bij de intertoys gehaald maar bij mij zat er alleen een code voor The Stick of Truth bij.

Is met Towelie de deluxe? En wat krijg ke extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Misschien dat het afhangt van welke versie je hebt bestelt?
Ik heb de Deluxe versie en kreeg code voor Towelie via de mail.
In het doosje zaten enkel codes voor Stick of Truth en een paar Kleding items.
(Wizard Robe en Princess Kenny's dress)

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:18
ik heb hetzelfde gehad met de collectors edition, ook bij bol.

dus die overgebleven gaat naar een collega als die towelie niet bij zijn order heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Wij hadden iig die versie met het beeld erbij. Zaten eigenlijk weer Stick of Truth te spelen en ondertussen maar meteen besteld. Voor die 10 euro meer heb je een leuk beeld.
SoT zullen we waarschijnlijk op de ps4 wel activeren ongeacht of we hem origineel op de PS3 hebben. Hoop dat het laggen met deze versie dan wel weg is, man wat is dat soms irritant. Maar dat is dan nog het vorige deel uiteraard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-07 09:04

Madstorm

Derping all the way!

Blijkbaar heb ik ook de versie met Towelie, maar ik zie de meerwaarde er (nog) niet echt van. Hij komt heel af en toe tevoorschijn met een tip (die je met een beetje kennis zelf allang doorhad). Voor de rest was het gisteren echt genieten de eerst 3 uurtjes, tot zover echt een top spel, qua humor en ook gameplay.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Laatst online: 22:14
Evernote schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:13:
Geen verzendbevestiging gehad van Ubisoft wat bij eerdere games van ze wel zo was.

Heel apart.. iemand anders ook last van?

Kijk enorm uit naar de game en het feit dat je Stick of Truth er bovenop krijgt is echt tof. Spel al vaker (uit)gespeeld maar zal ‘m op de PS4 zeker nog eens spelen!
Voor anderen die ook via Ubisoft hebben besteld zo’n 1000 pre-orders zijn door “logistieke problemen” niet verzonden.

Lekker als je 4 maanden geleden hebt besteld. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen08
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:26
Iemand op de PC ook lastig van haperingen?
Wanneer ik de verkenmodus activeer (R geloof ik), dan heeft de cursor enige lag van een aantal seconden. Dit is best frusterend..
Verder een leuk spel!

Xencupio @ Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Laatst online: 15:54
Jurjen08 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:46:
Iemand op de PC ook lastig van haperingen?
Wanneer ik de verkenmodus activeer (R geloof ik), dan heeft de cursor enige lag van een aantal seconden. Dit is best frusterend..
Verder een leuk spel!
Geen last van, speel je misschien op een wat ouder systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen08
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:26
i5-2500k, 8gb ram, gtx1080.
Het lijkt me niet zo'n zwaar spel tevens..
Misschien eens op de SSD installeren.

Xencupio @ Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Laatst online: 15:54
Jurjen08 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:12:
i5-2500k, 8gb ram, gtx1080.
Het lijkt me niet zo'n zwaar spel tevens..
Misschien eens op de SSD installeren.
Dat zou misschien kunnen helpen, bij mij staat het wel op een ssd. Verder i7 7700 16gb en ook een 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
staat bij mij op HDD, maar zijn aardig wat klachten over slechte performance in het spel. Ik heb er zelf gelukkig geen last van.

i5-6600
16GB Ram
MSI 1070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Hij draait bij mij prima op mijn GPD WIN, en dat is toch echt geen high end device :P.

Laadtijden zijn iets lang, maar verder nog geen rare dingen gezien eigenlijk.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie Blauw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:22
Ik zit er nu een uurtje of 12 in en ik vermaak me prima. Genoeg diepgang, redelijk verhaal en de herkenbare SP humor.

De tegenvallende reviews kan ik begrijpen; turnbased rpg’s zijn een niche en van South Park moet je houden. Maar voor mij persoonlijk is het een win-win situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Beetje raar dan ook die reviews, het is qua speltype gewoon hetzelfde als de vorige.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Omisys schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:31:
stick of truth perfect met xbox-one controller kunnen spelen op pc, zelfde met deze;
Net zoals alle Assassin Creeds & The crew waar ik controller heb gebruikt.

[ Voor 25% gewijzigd door SmokingCrop op 20-10-2017 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-07 18:44
Inmiddels Fractured but whole uitgespeeld. Heb me prima vermaakt. 14,5 uur in gestoken. Nu maar verder met de stick of truth, die heb ik nog niet gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
Clavis schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:10:
Inmiddels Fractured but whole uitgespeeld. Heb me prima vermaakt. 14,5 uur in gestoken. Nu maar verder met de stick of truth, die heb ik nog niet gespeeld.
Zou je aan kunnen geven of je veel van de collectables hebt gedaan? Of juist alleen de hoofdmissies? Ik zit nu op zo'n 13 uur en kan echt nog niet inschatten hoe ver ik ben met het verhaal. Bij de meeste games kan ik aan de hand van het verhaal, zeker bij een lineare spel, best goed inschatten wanneer ze naar een eind werken. Bij dit spel heb ik dat echt nog totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Nilltris schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:15:
[...]

Zou je aan kunnen geven of je veel van de collectables hebt gedaan? Of juist alleen de hoofdmissies? Ik zit nu op zo'n 13 uur en kan echt nog niet inschatten hoe ver ik ben met het verhaal. Bij de meeste games kan ik aan de hand van het verhaal, zeker bij een lineare spel, best goed inschatten wanneer ze naar een eind werken. Bij dit spel heb ik dat echt nog totaal niet.
Waar ben je ongeveer? Heb gewoon rustig gespeeld en wat side quests gedaan. Ook wat exploren, maar vooral main story missies. Speelde op 1 na makkelijkste niveau. Zegt misschien ook nog iets. Battle moeilijkheidsgraad op Heroic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
Clavis schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:20:
[...]

Waar ben je ongeveer? Heb gewoon rustig gespeeld en wat side quests gedaan. Ook wat exploren, maar vooral main story missies. Speelde op 1 na makkelijkste niveau. Zegt misschien ook nog iets. Battle moeilijkheidsgraad op Heroic.
spoiler:
Ik heb me net als spion bij de Freedom Pals aangesloten. Toen werd ik gebeld door de moeder van Cartman, ze had last van een heer die dames voorstelt aan andere mannen en had hulp nodig, dus ben haar gaan helpen in plaats van de hoofdmissie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
Nilltris schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:24:
[...]

spoiler:
Ik heb me net als spion bij de Freedom Pals aangesloten. Toen werd ik gebeld door de moeder van Cartman, ze had last van een heer die dames voorstelt aan andere mannen en had hulp nodig, dus ben haar gaan helpen in plaats van de hoofdmissie.
spoiler:
Ah, ongeveer halverwege. Ga morgen ook nog maar wat side missies oppakken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillieWuks
Ik heb gister The Stick of Truth uitgespeeld en gelijk de platinum gehaald. Vette game, alleen denk ik dat ik een kleine South Park pauze nodig heb voordat ik aan de Fractured but Whole ga beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:00
voor de gene die het spel nog niet hebben maar het wel willen proberen

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
South Park: The Fractured But Whole: Free Trial available now! | Ubisoft [EU]

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26
Ik heb The Fractured But Whole gisteren uitgespeeld en ben gelijk opnieuw in The Stick Of Truth gedoken, want die code zat er bij (PS4). Destijds op PS3 gespeeld, maar is zeker wel de moeite waard om nog eens te beleven. Ik vind The Stick Of Truth ook wel de leukere van de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
Kwistnix schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:36:
Ik heb The Fractured But Whole gisteren uitgespeeld en ben gelijk opnieuw in The Stick Of Truth gedoken, want die code zat er bij (PS4). Destijds op PS3 gespeeld, maar is zeker wel de moeite waard om nog eens te beleven. Ik vind The Stick Of Truth ook wel de leukere van de twee.
Is inderdaad wel heel leuk. Stick of truth heb ik wel gespeeld maar de nieuwe nog niet.

Wat was voor jou de reden dat de eerste leuker was?

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
gamerboy schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:22:
[...]

Is inderdaad wel heel leuk. Stick of truth heb ik wel gespeeld maar de nieuwe nog niet.

Wat was voor jou de reden dat de eerste leuker was?
De fantasy setting spreekt mij sowieso meer aan dan de superhero variant. Ook waren de humor en de situaties in TSOT nog een stuk absurder en op/over het randje dan in TFBW. Ik denk echter dat het vooral komt doordat TFBW als meer van hetzelfde aanvoelde. Niet slecht op zich, maar niet zo verfrissend TSOT.
Op mechanisch gebied vond ik het combat systeem van TFBW dan wel weer een stuk leuker. Aan de andere kant was het gear/upgrade systeem van TSOT dan weer beter uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
@Kwistnix ik snap je 100% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Laatst online: 13:59
Kwistnix schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:17:
[...]

De fantasy setting spreekt mij sowieso meer aan dan de superhero variant. Ook waren de humor en de situaties in TSOT nog een stuk absurder en op/over het randje dan in TFBW. Ik denk echter dat het vooral komt doordat TFBW als meer van hetzelfde aanvoelde. Niet slecht op zich, maar niet zo verfrissend TSOT.
Op mechanisch gebied vond ik het combat systeem van TFBW dan wel weer een stuk leuker. Aan de andere kant was het gear/upgrade systeem van TSOT dan weer beter uitgewerkt.
Ik heb juist het idee dat TFBW de combat veel beter gebalanceerd is dan bij TSOT, bleed in TSOT is zo broken as hell sterk dat daar het meeste schade van kwam. Daarnaast heeft TFBW veel meer strategie dan TSOT.

De Loot en Gear van TSOT was wel fijner vanwege het meer impact had op het kracht.
Beide games geven het nodige WTF momenten, ik weet alleen niet hoe houdbaar de social commentary grapjes door de jaren heen even goed blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
ArgantosNL schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:02:
[...]

Ik heb juist het idee dat TFBW de combat veel beter gebalanceerd is dan bij TSOT, bleed in TSOT is zo broken as hell sterk dat daar het meeste schade van kwam. Daarnaast heeft TFBW veel meer strategie dan TSOT.
Ja, precies. Combat in TFBW was beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:45

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik zit nu 8 uur in de game en ben er ontzettend positief over, ik heb alleen grote vraagtekens bij me geldbedrag die ik ingame heb. Aangezien ik $6,000 aan geld heb in de game, dit lijkt me niet normaal? zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?

Ik weet dat ik ontzettend veel heb lopen looten in het begin, maar volgens mij is dit bericht veel te hoog.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:38
G_Dragon schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:21:
Ik zit nu 8 uur in de game en ben er ontzettend positief over, ik heb alleen grote vraagtekens bij me geldbedrag die ik ingame heb. Aangezien ik $6,000 aan geld heb in de game, dit lijkt me niet normaal? zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?

Ik weet dat ik ontzettend veel heb lopen looten in het begin, maar volgens mij is dit bericht veel te hoog.
Ik heb ook ongeveer 8 uur in de game zitten. Heb nu ~70 dollar. $6000 is echt onwijs veel. Hier kan je denk alle stores wel mee leegkopen en dan hou je nog $5000 over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

iambolko schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:25:
[...]

Ik heb ook ongeveer 8 uur in de game zitten. Heb nu ~70 dollar. $6000 is echt onwijs veel. Hier kan je denk alle stores wel mee leegkopen en dan hou je nog $5000 over.
oh sh*t ik wist stiekem al dat het niet normaal was, maar zo erg had ik niet verwacht. Is me eerste keer dat ik het spel speel vandaar ik ook niet zeker wist wat normaal was, hoe bevalt je de game?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:38
G_Dragon schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:28:
[...]

oh sh*t ik wist stiekem al dat het niet normaal was, maar zo erg had ik niet verwacht. Is me eerste keer dat ik het spel speel vandaar ik ook niet zeker wist wat normaal was, hoe bevalt je de game?
De game bevalt mij erg goed. Ik vond TSOT wel grappiger. Wel vind ik de collectibles een stuk leuker om te zoeken en is de combat naar mijn menig leuker in TFBW. Ik ga na mijn eerste playthrough nog een keer een 100% proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
G_Dragon schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:28:
[...]

Als je van alles verkocht hebt zou je er misschien na tijd spelen bij in de buurt kunnen komen, maar normaliter lijkt me dit niet correct? Hoewel ik wel een item zag voor 5000 dollar maar ging er van uit dat je die niet kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:14

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik ga de game halen zodra 'ie in de uitverkoop gaat. Een eurootje of 20-30 zou ik een mooie prijs vinden, en ik doe dit eigenlijk met al mijn games (uitzonderingen daargelaten).

Waar is me over verbaas, is dat niemand schijnbaar in de gaten lijkt te hebben dat The Fractured But Whole exact hetzelfde klinkt als The Fractured Butthole... dat kán geen toeval zijn lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:07

Umbrah

The Incredible MapMan

Icephase schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:52:
Ik ga de game halen zodra 'ie in de uitverkoop gaat. Een eurootje of 20-30 zou ik een mooie prijs vinden, en ik doe dit eigenlijk met al mijn games (uitzonderingen daargelaten).

Waar is me over verbaas, is dat niemand schijnbaar in de gaten lijkt te hebben dat The Fractured But Whole exact hetzelfde klinkt als The Fractured Butthole... dat kán geen toeval zijn lijkt me?
Dat was een sneer van Trey & Matt naar de pre-order cultuur. Ze wouden niet dat iemand naar een gamestop/etc... zouden gaan en het spel zouden gaan bestellen, dus gaven ze het een lastig uit te spreken naam. Het spel is wat vertraagd geweest dus brick & mortar stores zijn al lang niet meer de grootste pre-order bron, maar dat is wel de origine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:14

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Umbrah schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:57:
[...]

Dat was een sneer van Trey & Matt naar de pre-order cultuur. Ze wouden niet dat iemand naar een gamestop/etc... zouden gaan en het spel zouden gaan bestellen, dus gaven ze het een lastig uit te spreken naam. Het spel is wat vertraagd geweest dus brick & mortar stores zijn al lang niet meer de grootste pre-order bron, maar dat is wel de origine :)
Hm... "dus als ik vraag naar 'the new South Park game' weet niemand waar ik het over heb" was de gedachte? Ik vind dit maar lastig te geloven eerlijk gezegd maar ok, als dat de reden is zal het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
De reden voor de naam was dat ze het woord butthole niet mochten gebruiken in een titel in veel landen, dus dat ze daarom deze naam bedacht hadden.

https://kotaku.com/south-...ts-title-becau-1784259164

edit: Buiten dat maakte ze het in trailers etc. wel duidelijk (butters die bv ging lachen, haha butthole) dus denk dat iedereen wel op de hoogte is van de woordgrap ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Sjoerdje131 op 30-10-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392841

Ook @Umbrah - van wat ik ervan weet, is dat ze eigenlijk een titel welke leek op welke Icephase hier suggereert bedacht hadden, maar dit werd vanwege de naam door - ik dacht - management van Ubisoft afgeschoten, dus Parker&Trey maakten er maar The Fractured but Whole van wat inderdaad qua uitspraak er niet zo gek ver van af zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
precies, de originele titel was: "The Butthole Of Time".
Maar retailers wilde deze titel niet etaleren in hun winkel.

ik ben zelf gisteren zo'n beetje bij de laatste missie aangekomen.
Vanavond verwacht ik hem uit te spelen.

[ Voor 31% gewijzigd door M a r c o op 30-10-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
M a r c o schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:02:
Dat zal de aanname geweest zijn van een marketing pipo bij Ubisoft. Denk zelf dat de meeste retailers het geen bal uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Kwistnix schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:04:
[...]
Dat zal de aanname geweest zijn van een marketing pipo bij Ubisoft. Denk zelf dat de meeste retailers het geen bal uitmaakt.
Dan ken je de Amerikanen nog niet goed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Laatst online: 09-07 22:06
G_Dragon schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:21:

Er zit een bug in het spel. Als je meer dan 100 items tegelijkertijd verkoopt, krijg je hier geld voor. Als je vervolgens gelijk alle items terugkoopt, gaat er geen geld van je saldo af.

Zo kun je redelijk eenvoudig tot het maximum geld komen (9999,99)

Misschien dat je onbewust tegen deze bug aan bent gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
M a r c o schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:05:
[...]

Dan ken je de Amerikanen nog niet goed denk ik.
Ja, het zijn rare jongens die Romeinen Amerikanen. Toch betwijfel ik dat dit een klacht is geweest die daadwerkelijk bij retailers vandaan kwam. Ik ga er vanuit dat de werktitel gestrand is op de marketingafdeling.

[ Voor 4% gewijzigd door Kwistnix op 30-10-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Slamdance schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:07:
[...]

Er zit een bug in het spel. Als je meer dan 100 items tegelijkertijd verkoopt, krijg je hier geld voor. Als je vervolgens gelijk alle items terugkoopt, gaat er geen geld van je saldo af.

Zo kun je redelijk eenvoudig tot het maximum geld komen (9999,99)

Misschien dat je onbewust tegen deze bug aan bent gelopen?
Zou dan wel moeten, ik ben er me in ieder geval niet bewust van en heb ook nog bijna niks verkocht en zeker geen enkele item al 100 keer gehad.

Blijf het vreemd vinden, helemaal omdat ik nooit naar zulke dingen zoek en kijk. Verpest de gameplay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Laatst online: 22:18
er is sowieso een bug om infinite money te krijgen.

verkoop scrap... ga dan direct naar buyback... en je koopt het terug zonder dat het je geld kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
M a r c o schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 13:02:

ik ben zelf gisteren zo'n beetje bij de laatste missie aangekomen.
Vanavond verwacht ik hem uit te spelen.
Klopt, vanwege het woord 'Butthole'.Zo zijn ze uiteindelijk op 'but whole' gekomen.
https://kotaku.com/south-...ts-title-becau-1784259164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:18
The Gold Edition van de game, is bij Nedgame nu 58,-. Net zo duur als de Deluxe versie daar. Meteen maar even gehaald ;)

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:12

Jorissie87

No diggity

Dit spel vorige week in de steamsale gekocht maar na het te willen proberen dit weekend toch weer "teruggebracht". Ik houd niet van 3rd party software (UPlay) op mijn pc daarnaast. Ook staat in de licence agreement dat je het spel niet echt bezit maar alleen mag spelen. Dit houdt dus feitelijk in dat de maker het op ieder moment terug kan nemen zodra jij er iets mee doet dat hen niet bevalt (streamen, gebruiken voor youtube of cheats gebruiken). Die werkwijze staat mij niet aan, als ik iets koop is het van mij anders hoef ik het niet.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 12:41

Niemand in de gaten te hebben? 😂😂
Echt iedereen snapt dat wel hoor, dat is de hele grap juist van de titel? En ik denk dat deze titel vanaf het begin zo gekozen is, juist door de manier van uitspreken, dat is de hele South Park humor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Santee schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:40:
[...]

Niemand in de gaten te hebben? 😂😂
Echt iedereen snapt dat wel hoor, dat is de hele grap juist van de titel? En ik denk dat deze titel vanaf het begin zo gekozen is, juist door de manier van uitspreken, dat is de hele South Park humor!
Ze hebben de naam moeten aanpassen omdat het eerst 'The butthole of time' was en retailers dit niet op de rekken wou hebben.

Slimme aanpassing :)
Jorissie87 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 20:12:
Dit spel vorige week in de steamsale gekocht maar na het te willen proberen dit weekend toch weer "teruggebracht". Ik houd niet van 3rd party software (UPlay) op mijn pc daarnaast. Ook staat in de licence agreement dat je het spel niet echt bezit maar alleen mag spelen. Dit houdt dus feitelijk in dat de maker het op ieder moment terug kan nemen zodra jij er iets mee doet dat hen niet bevalt (streamen, gebruiken voor youtube of cheats gebruiken). Die werkwijze staat mij niet aan, als ik iets koop is het van mij anders hoef ik het niet.
Alle AAA games zijn al jaren zo?

[ Voor 39% gewijzigd door SmokingCrop op 09-12-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 12:41
SmokingCrop schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 14:04:
[...]

Ze hebben de naam moeten aanpassen omdat het eerst 'The butthole of time' was en retailers dit niet op de rekken wou hebben.

Slimme aanpassing :)

[...]

Alle AAA games zijn al jaren zo?
Aah, dus toch x) Naja ik vind de strekking van deze titel veel grappiger :+
Trouwens, op G2A is de game te krijgen voor 27 euro (https://www.g2a.com/en/best-offers/weeklysale/), alleen is via UPlay en ik gebruik alleen Steam eigenlijk :/
Pagina: 1