Keyboard skin, veilig ivm luchttoevoer/koeling toetsenbord?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Tijdens een flinke opknapbeurt van mijn macbook pro 13 inch (mid 2012) schrok ik van de hoeveelheid vuil en stof tussen de hardware. Na het opknappen heb ik een 'keyboard skin' gekocht, om die vervuiling tegen te gaan.

Mijn vraag is of het eigenlijk wel veilig is, aangezien ik ergens heb gelezen dat de macbook ook afkoelt door frisse lucht die via het toetsenbord naar binnen komt, om er altijd zo'n keyboard skin op te hebben liggen?

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41e9ZLncHzL._SY355_.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2017 10:51 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-10-2017 20:56)

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-08 18:12
Ik denk dat het niet direct kwaad kan. Het is natuurlijk wel verstandig als je video's gaat renderen bijvoorbeeld en je het gevoel hebt dat er een vliegtuig opstijgt om de skin eraf te halen. Een mac is zo gemaakt dat als die het daadwerkelijk te warm krijgt de fan ook sneller gaat draaien en dat hoor je duidelijk. Dus kijk gewoon een paar dagen aan wat je mac doet.

Edit: https://i.ytimg.com/vi/EEs6Nl34xuc/maxresdefault.jpg

Zie deze foto. Je ziet duidelijk dat de toetsen volledig afgesloten zijn van het moederbord etc. Ik ben er volledig van overtuigd dat het geen koelingsproblemen met zich meebrengt.

[ Voor 25% gewijzigd door ChristianBurger op 16-10-2017 10:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-08 18:12
Ik denk dat het niet direct kwaad kan. Het is natuurlijk wel verstandig als je video's gaat renderen bijvoorbeeld en je het gevoel hebt dat er een vliegtuig opstijgt om de skin eraf te halen. Een mac is zo gemaakt dat als die het daadwerkelijk te warm krijgt de fan ook sneller gaat draaien en dat hoor je duidelijk. Dus kijk gewoon een paar dagen aan wat je mac doet.

Edit: https://i.ytimg.com/vi/EEs6Nl34xuc/maxresdefault.jpg

Zie deze foto. Je ziet duidelijk dat de toetsen volledig afgesloten zijn van het moederbord etc. Ik ben er volledig van overtuigd dat het geen koelingsproblemen met zich meebrengt.

[ Voor 25% gewijzigd door ChristianBurger op 16-10-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord!

Ik was er op gekomen doordat ik op een ander forum een discussie las waarin werd gewaarschuwd voor het gebruiken van insomniaX, een programma dat zorgt dat de laptop aanblijft als je het scherm dichtklapt.
Omdat de macbook ook via het toetsenbord zijn 'warmte kwijt zou raken', hierdoor zou over verhitting kunnen ontstaan, omdat bij het dichtklappen het toetsenbord dus geen warmte meer kwijt zou raken.
Maar het is helemaal waar natuurlijk dat het toetsenbord is afgesloten van het moederbord..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarom zou je überhaupt willen dat-ie aanblijft als je hem dichtklapt? 9/10 keer is dat om de laptop te verplaatsen in een tas of sleeve. Dan kookt-ie zich ook zonder skin of wat dan ook :')

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:07:
Waarom zou je überhaupt willen dat-ie aanblijft als je hem dichtklapt? 9/10 keer is dat om de laptop te verplaatsen in een tas of sleeve. Dan kookt-ie zich ook zonder skin of wat dan ook :')
Bedankt voor je reactie.
Daar zijn blijkbaar genoeg redenen voor, anders zou er niet zo iets ontwikkeld worden als InsomniaX.
Het dichtklappen kan bijvoorbeeld handig zijn als je muziek afspeelt via de laptop, of je hebt je laptop aangesloten op een beamer in een installatie van een kunstproject, ik noem maar iets, dan is het heel handig als je de laptop dicht kan doen terwijl die draait. Of als je gewoon een film kijkt. Het maakt het compacter en leidt minder af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Maar dan is er ook geen hitteprobleem. De uitgang voor de warmte zit aan de achterkant achter en onder het scharnier. Dan is er dus niets aan de hand.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De warmte wordt niet door de toetsen afgevoerd. Het toetsenbord is een gesloten geheel.

De warmte wordt boven de F-toetsen, onder het scharnier uitgeblazen. Alleen die je dat niet omdat het weggewerkt zit achter het scharnier.

Check de allerlaatste foto van deze reeks maar eens: https://www.ifixit.com/Gu...Display+Replacement/10366

En kijk dan naar de uitblaasrichting van de ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen! Ik heb er wel vertrouwen in! :)
Pagina: 1