Kopere koeling vs aluminium koeling

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
Ik ben opzoek naar een nieuwe koeling voor op mijn CPU omdat ik mijn systeem wat kouder wil hebben dan dat hij nu is.

mijn CPU temp. met "CoolerMaster CPU Cooler AMD SocketA tot 1.2Ghz" wordt 58C.

Nu las ik in een folder van een winkel in de buurt dat ze een koperen koelblok verkopen, verdere gegevens heb ik er niet over.

Zou dat in temp. kunnen schelen?

Ik zit verder ook nog aan een pci slot koeler te denken maar daar staat al een andere topic over open.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
Tja, er zit niets anders op dan een echte koeler te nemen:
- ThermoEngine
- Silverado
- OCZ Gladiator
- Millennium Glaciator
- Swiftech MC462
- ...

etc etc

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• WhiteAss
koper heeft weinig zin?

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Als je in je natuurkunde boek kijkt zul je zien dat koper beter warmte geleid dan aluminium. Maar een goed koperen blok met een prut ontwerp en een slechte koelvin is niet per definitie beter.

Misschien kun je beter wat alternatieven naast elkaar zetten, en dan je keuze maken. Er zijn heel wat cooler roundups langsgekomen op tweakers, kijk daar eens!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Koper heeft wel degelijk zin, Kijk ook maar eens naar het aantal heatsinks met koper ingelegde platen, maar daar zal een goed ontwerp tegenover moeten staan, en dat heeft zijn prijs....

En zit je op de dure hp coolers zoals, nou ja iemand heeft ze boven al genoemd..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• GarBaGe
Natuurlijk heeft koper zin, maar vergeet niet dat het totale ontwerp van heatsink + fan ook belangrijk is.
Vaak is het beter om COTS (Commercial Of The Shelf) te kiezen, omdat deze heatsink-fan combo's helemaal op elkaar zijn afgestemd en daardoor een hogere efficiency behalen.

Overigens, meerdere koelers hebben tegenwoordig koperen "insets" of zijn compleet van koper.
Overigens wordt zilver (nog beter dan koper) ook steeds populairder.
De Silverado heeft een zilveren plak, en de Akase Silver Mountain heeft een zilveren coating...

• WhiteAss
dus wanneer het merk van de koeler uit de rij van de 1e reply is dan kan ik hem waarschijnlijk gerust kopen.

• WhiteAss
goede kast koeler wat moet dat ongeveer kosten? mijn kast word nl ook 45C, ook wat warm vind ik.

• GarBaGe
Op tomshardware is een complete test met 46 koelers gehouden. Kijk zelf maar ff:
test met 46 koelers op tomshardware

• GarBaGe
Op dinsdag 10 juli 2001 10:45 schreef WhiteMan het volgende:
goede kast koeler wat moet dat ongeveer kosten? mijn kast word nl ook 45C, ook wat warm vind ik.
Moet je ff kijken wat de mogelijkheden zijn van je kast. Kan je extra fans plaatsen. Bij voorkeur minimaal eentje voorin en eentje achterin de kast.
Fans vanaf een gulden of 5.
Let wel ff op de maten.
80mm, 92mm of 120mm

• WhiteAss
mag niet teveel herie maken woon bij mijn ouders en volgens mijn vader maakt hij nu al teveel herie.

edit:

ik lees net dat die Swiftech MC462 het beste koelt uit de test van tomshardware. hij maakt echter ook de meeste herrie 63dB. Dat is erg jammer.

• WhiteAss
de NoiseControl Silverado maakt weinig herrie en koelt ook nog eens goed. wie weet waar deze tekoop is???

btw is dat ding op mijn athlon CPU te plaatsen?
Pagina: 1