Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TheShadowfly
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 01-04 13:02
[Heropend omdat mijn eerdere topic werd gesloten]
Een recentelijke beweging in de gaming wereld die steeds meer wint aan populariteit is games en crypto currency. Waar in sommige games het al mogelijk is om met Crypto currency te betalen zijn er nog maar weinig die volledig opereren in de blockchain.
Enter: Chimaera.io. Chimaera wil een platform creëren waar men de blockchain utiliseert maar niet alleen voor betalingen maar ook voor development en distributie. Het is vergelijkbaar met Steam maar waarbij steam de teugels in de handen heeft is het bij Chimaera decentraal en is iedereen eigenaar van zijn assets binnen het platform. Met het creëren van content maar ook met het spelen van het content is het mogelijk om CHI te generen, de chimaera coin heeft daarnaast “real world value” en zal verhandelbaar worden in de crypto exchanges.
Wie is Chimaera? Er zitten een paar oude “oude” rotten in het vak. Onder anderen de makers van de Huntercoin, een van de eerste games waarin het mogelijk is om crypto currency te genereren door te gamen. De ICO van Chimaera (initial coin offering) begin de 23ste van oktober daarna zullen we weten of het project van de grond komt.
quote:
Nogal kort door de bocht, het is wat mij betreft een serieus interessante richting die gaming kan veranderen. We hebben het hier over een nieuw platform zo als Steam, origin of Battle.net.
Ik zelf heb nog nooit in een game gespeeld waarbij je Crypto kan verzamelen, ik vraag mij dus af of er mensen zijn die hier wel ervaring mee hebben.
Daarbij: waarom mogen we wel discussies voeren over mining en verschillende crypto valuta maar niet over een nieuwe valuta en een platform?
** Aanpassing gemaakt om het minder Reclame-y te maken, zo was het namelijk niet bedoeld.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12:07
Ik neem aan dat TS een positie heeft in deze currency :)

• Penait1
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 09:35
quote:
t_captain schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:54:
Dat kan nog niet als de ICO de 23e pas start.

• FragileM64
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 07:47
quote:
TheShadowfly schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:16:
[Heropend omdat mijn eerdere topic werd gesloten]
Een recentelijke beweging in de gaming wereld die steeds meer wint aan populariteit is games en crypto currency. Waar in sommige games het al mogelijk is om met Crypto currency te betalen zijn er nog maar weinig die volledig opereren in de blockchain.
Enter: Chimaera.io. Chimaera wil een platform creëren waar men de blockchain utiliseert maar niet alleen voor betalingen maar ook voor development en distributie. Het is vergelijkbaar met Steam maar waarbij steam de teugels in de handen heeft is het bij Chimaera decentraal en is iedereen eigenaar van zijn assets binnen het platform. Met het creëren van content maar ook met het spelen van het content is het mogelijk om CHI te generen, de chimaera coin heeft daarnaast “real world value” en zal verhandelbaar worden in de crypto exchanges.
Wie is Chimaera? Er zitten een paar oude “oude” rotten in het vak. Onder anderen de makers van de Huntercoin, een van de eerste games waarin het mogelijk is om crypto currency te genereren door te gamen. De ICO van Chimaera (initial coin offering) begin de 23ste van oktober daarna zullen we weten of het project van de grond komt.

[...]

Nogal kort door de bocht, het is wat mij betreft een serieus interessante richting die gaming kan veranderen. We hebben het hier over een nieuw platform zo als Steam, origin of Battle.net.
Ik zelf heb nog nooit in een game gespeeld waarbij je Crypto kan verzamelen, ik vraag mij dus af of er mensen zijn die hier wel ervaring mee hebben.
Daarbij: waarom mogen we wel discussies voeren over mining en verschillende crypto valuta maar niet over een nieuwe valuta en een platform?
** Aanpassing gemaakt om het minder Reclame-y te maken, zo was het namelijk niet bedoeld.
Je vorige topic was puur reclame... Dit neigt er nog steeds naar toe omdat de manier waarop het geschreven is niet echt neutraal overkomt maar eerder "kijk we hebben het warm water uitgevonden". Waar wil je concreet over discussiëren? Over het concept zelf of ook de technologie erachter? Zet anders ook een linkje naar de whitepaper...

Op zich is het wel een leuk concept, maar eigenlijk niet zo verschillend als ingame coins zoals wow tokens buiten het feit dat je ze dan via Exchanges kan verhandelen en dat je ze terug zou kunnen gebruiken in andere games.

FragileM64 wijzigde deze reactie 16-10-2017 11:23 (4%)

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• TheShadowfly
Ik vraag mij af of er mensen ervaring hebben in het genereren van crypto valuta via games. En ergens is dit toch anders, gezien het ook om development en distributie gaat toch? Of bestaat dat al ergens?

Ik heb geen link geplaatst omdat ik dacht dat dat niet op prijs werd gesteld. bij deze: https://chimaera.io/downloads/Chimaera_White_Paper.pdf

Verder zowel het concept als de tech er achter!

• TheShadowfly
quote:
t_captain schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:54:
Wat is TS?

• 0stone0
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 18-04 17:51

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

quote:
Dat staat voor ;
https://tweakers.net/ext/f/Gh8zXpUHCx0Y3FtsIRg9YUbP/thumb.png

SteamInventaris"~~Linux is only free if your time has no value"

• Jiffy
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

Jiffy

God, you're ugly!

quote:
TopicStarter. In dit topic ben jij de TS. :)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order... Dikke Bertha

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:36
quote:
TheShadowfly schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:29:
Ik vraag mij af of er mensen ervaring hebben in het genereren van crypto valuta via games.
Achterlijk idee. Crypto-coins genereren op een generieke CPU of GPU is tegenwoordig met custom built ASIC miner volledig achterhaald. Wat je dan doet is gewoon energie verstoken om t.o.v. de kosten minder waarde terug te krijgen.

Of dacht je dat coin minen gratis was?

https://niels.nu

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gratis: wel voor de mensen die andermans stroom laten gebruiken. Dat de clients meer stroom gebruiken zal hun aan hun r**t roesten. Wel slim van de bedenkers. Mensen die niet betalen voor hun stroom kunnen zo lekker gratis gamen: dat school, verhuurder, ouders betalen 'is niet hun probleem'. Ik zie het wel gebeuren dat dit gebuikt wordt. En vind het schandalig :+ Althans: alleen voor simpele spelletjes die weinig power nodig hebben. Anders vertraagt het.

Maar: ik zie niet in waarom er yet another coin nodig is. Iedere miner kan als "malware" worden ingebed in een spel, daar lijkt me geen nieuwe coin voor nodig. De poet verdelen onder ook distributeur en makers kan dan ook al.

F_J_K wijzigde deze reactie 16-10-2017 12:14 (7%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Krisp
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ongeacht of je nu een positie hebt of niet, topics als deze zijn hier niet toegestaan. Het negeren van modbreaks al helemaal niet. :/ Topic gaat dus ook dicht.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True